חבר או מנהל? האם מנהל משאבי אנוש צריך להיות "חבר" של העובדים?

חבר או מנהל? האם מנהל משאבי אנוש צריך להיות "חבר" של העובדים?

מה תפקידו של מנהל משאבי אנוש בחיי העובדים?

שיתוף
מנהל משאבי אנוש

מנהל משאבי אנוש

יש אנשים הסבורים, כי מנהל משאבי אנוש צריך להיות "חבר" של העובדים כדי להבין ללבם. ישנם כאלו, שיצאו נגד אנשי משאבי אנוש כיוון שאלו לא שימשו כחבריהם הטובים. לטענתם, מנהל משאבי אנוש לא תמך מספיק בעובדים במקרים של התנהגות לא הולמת או מטרידה, אולי זה מרמז להם כי מנהל משאבי אנוש לא יעשה להם טובות והנחות במקרים אלו.

לעתים, הטענות הללו נגד מנהלי משאבי אנוש נכונות; פעמים אחרות, מדובר בסך הכל באנשים שרוצים לבצע היטב את תפקידם.

העובדה היא, שמנהל משאבי אנוש לא צריך להיות חבר שלך כדי להיות יעיל.

אנשי שירות ומקצוע, ביניהם: רופאים, אדריכלים, עורכי דין, מטפלים או רואי חשבון, לא צריכים להיות חברים של הלקוחות שלהם כדי להיות מכובדים ויעילים בביצוע עבודתם. הם לא נדרשים לחלוק תחביבים, ארוחות ערב, או ימי הולדת עם לקוחותיהם כדי לתמוך בהם באמצעות המומחיות שלהם.

כך גם לגבי אנשי מקצוע בתחום משאבי אנוש. על אף כי הם עוסקים בניהול ההון האנושי, הם לא צריכים להיות החברים של אלו אותם הם משרתים כדי להיות יעילים. למעשה, יחסים אישיים עלולים לסבך את מה שמספק מנהל משאבי אנוש.

כיצד המומחיות של אנשי משאבי אנוש מספקת ערך אמיתי?

ראשית, עליהם לנווט את הפרדוקס של רווחת העובדים ואת התחרותיות בארגון.

אנשי מקצוע בתחום משאבי אנוש תומכים בכל העובדים על ידי ניווט בפרדוקס קלוש: לעודד רווחת עובדים אישית על ידי יצירת סביבת עבודה בריאה ויצירת ארגון תחרותי לניצחון בשוק. מבלי לנצח בשוק, ארגונים נכשלים ולכן יש צורך בסביבת עבודה בריאה.

אנשי מקצוע בתחום משאבי אנוש מרוויחים את כבודם ומסייעים לארגונים שלהם לנצח בשווקים תחרותיים על ידי הבטחת הכישרון, המנהיגות והתרבות הנכונים שיעודדו את הלקוחות לרכוש מוצרים נוספים, המשקיעים יהיו בעלי ביטחון גבוה יותר שיופיע בשווי השוק וגישה להון וקהילות ויספקו תמונה חיובית של הארגון. כאשר משאבי אנוש עוזרים לחברות לנצח בשוק, הם עוזרים לאבטח מקומות עבודה יציבים, תוך שמירה על היתרון העיקרי המדהים הזה לכל העובדים.

אנשי מקצוע בתחום משאבי אנוש צריכים לעזור לעובדים בודדים ולהבטיח להם מקום עבודה בריא שבו העובדים חווים תחושה של אמונה מטרת החברה, מקום להשתייך כקהילה, וכן סביבה שבה הם בטוחים שהם יכולים להיות אנשים טובים יותר. משמעות הדבר היא כי אנשי המקצוע מסייעים ליצור ארגונים שבהם העובדים מטופלים בכבוד ובכבוד.
לפעול במהירות רבה, החריצות, והמשמעת

סביבת עבודה מטרידה או עוינת אינה נוצרת בדרך כלל על ידי משאבי אנוש אלא על ידי מנהלי ביניים, מנהיגים בכירים בעמדות השפעה או מורשת תרבותית. למנהל משאבי אנוש יש עבודה קשה בהתמודדות עם מצבים שליליים אלה, יצירת סביבת עבודה בריאה, וכן מיגור של התנהגויות רעות היא הנדרשת.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה