שמירה על הזכויות הפנסיוניות לאחר פיטורים או עזיבת עבודה מרצון

שמירה על הזכויות הפנסיוניות לאחר פיטורים או עזיבת עבודה מרצון

חיים ישראל, סמנכ"ל ומנהל אגף קשרי לקוחות במנורה מבטחים פנסיה וגמל: "הסיוע כולל עזרה בקבלת החלטות כלכליות על ידי העובד, כגון שמירת הכיסוי הביטוחי והגנה ממשיכות"

שיתוף
שמירה על החסכון הפנסיוני

בין כל ההתרחשויות שחלו בשנים האחרונות בתחום הפנסיה וביטוחי המנהלים, בולטת הגישה החדשנית של מנורה מבטחים לפיה, היא רואה עצמה כגוף המלווה את העובד במשך כל תקופת חייו ולא רק כמקור לתשלום הפנסיה בעת יציאתו לגמלאות, כמו לדוגמה בעת שהעובד נמצא בין עבודות, בין אם מסיבה של פיטורים או שהעובד התפטר. אנחנו נוקטים בגישה חדשה, לפיה מלווה מנורה מבטחים את הלקוח מרגע שעזב את העבודה ועד לרגע שבו הוא מוצא מעסיק חדש, במסגרת התוכנית ששמה 'מבטחים קריירה' ולעיתים אף מסייעים לו למצוא מעסיק חדש", מסביר חיים ישראל, סמנכ"ל ומנהל אגף קשרי לקוחות במנורה מבטחים פנסיה וגמל, בשיחה עם HRus, שנערכה לקראת כנס שכר והטבות שיערך ב-18 באוגוסט על ידי HRus בכפר המכבייה.

"הגישה המיושנת גורסת שיש לראות בחוסך לקוח, רק כל עוד הוא מפקיד כל חודש את הסכום הנדרש לקרן הפנסיה או ביטוח המנהלים. השאלה הגדולה היא מה קורה לעובד שסיים העסקה (התפטר או פוטר) ואין לו הכנסה. האם ברגע שהוא מפסיק להפקיד כספים אנחנו מאבדים בו עניין? במנורה מבטחים אימצנו גישה לפיה אנחנו אומרים ללקוח: במשך מספר שנים הפקדת כספים למנורה מבטחים וכעת, בתקופה בה אינך עובד, קרן הפנסיה יכולה להחזיר לך. זהו אחד מרגעי האמת. וכאן אנחנו רוצים לעמוד לצדך.
ניקח לדוגמה מצב של פיטורים. רגע לאחר שהמעסיק קורא לעובד, מאחל לו כל טוב ושולח אותו לדרכו עם הפיצויים שנמצאים בקרן שלו, הוא מגיע הביתה ומנסה לחשוב איך הוא חוזר כמה שיותר מהר לשוק העבודה, רצוי לסוג העבודה הרצוי והמועדף עליו. מה שהוא לא יודע, זה מהן הזכויות שלו. ובמנורה מבטחים החלטנו לקחת על עצמנו את הסיוע לעובדים אלה כפרויקט של החברה".

במה מתבטא הסיוע של מנורה מבטחים לעובד שפוטר?

"אנחנו יודעים שתקופה שבין עבודות יכולה להיות תקופה מבלבלת ולגרום לעובד לקבל החלטות שאינן מושכלות ואינן כלכליות, בפרט במקרים של פיטורים. לכן הסיוע שלנו כולל עזרה בקבלת החלטות כלכליות על ידי העובד, בהן שמירה על הכיסוי הביטוחי שלו, הגנה מפני משיכות כספים שיביאו לפגיעה עתידית בפנסיה, וסיוע ממשי בהתמודדות בשוק העבודה בחיפוש מקום עבודה חדש".
כדי לסייע לעובד שאינו עובד עלינו קודם כל לאתר אותו. לשם כך הטמענו במערכות המיחשוב ובמערכות האנושיות שלנו, חיישנים שמסייעים לנו לאתר אנשים שנמצאים בין עבודות. ברמה המחשובית מדובר בין השאר בתוכנות שמבצעות הצלבות בין הנתונים שנמצאים בידינו, וברמה האנושית, באיתור על ידי אנשי השטח.

"מרגע שמערכות החברה השונות מאתרות עובד ככזה שנמצא בין עבודות, אנחנו מתחילים לתקשר איתו. בנוסף, בנינו מיניסייט ייעודי שמנחה אותו מה עליו לעשות לגבי תוכנית הפנסיה, בתקופה בה הוא לא עובד. כאן חשוב לציין, כי מסקר של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה, כי פחות מרבע מהאנשים שנמצאים בין עבודות יודעים איך לשמור על הרצף הביטוחי שלהם בקרנות הפנסיה. כל השאר עלולים לאבד את הזכויות הפנסיוניות בעת משיכת כספים. אנחנו זיהינו את היעדר המודעות הזאת ואת הצורך בליווי של אותם אנשים שהינם לקוחות שלנו. יש לכך חשיבות רבה שכן העידן הנוכחי מאופיין בקצב תחלופה אינטנסיבי של עובדים, ובהיעדר מודעות לגבי שמירה על זכויות הפנסיה של עובדים אלה. מנורה מבטחים מזהה את הבעיה, ומעוניינת לסייע לעובדים אלה".

איך הסיוע מתבצע בפועל?

"במרחק חיוג אחד, או בקליק אחד שמכניס את הגולש לאתר 'מבטחים קריירה', יכול העובד להגיע למומחה פנסיוני שייעץ לו מה עליו לעשות כדי לשמור על זכויותיו אלה. יתרה מכך, בשלב זה העובד מעוניין גם למצוא עבודה. לשם כך בנינו באותו מיניסייט של 'מבטחים קרירה' , יכול העובד להיכנס ולהשתמש בפתרונות שאנחנו מספקים בנושא חיפושי עבודה. בין הפתרונות ניתן למצוא את שיתוף הפעולה שיצרנו עם ג'ובנט, לדוגמה, המערכת שלנו מאפשרת לעובד לא רק לחפש עבודה, אלא גם לקבל הנחות בסדנאות שג'ובנט עושים, רק משום שהוא לקוח של מנורה מבטחים.

"זאת ועוד, אנחנו מודעים לקושי במציאת עבודה בגילאי ארבעים וחמש ומעלה. וגם לעניין הזה מצאנו פתרון: יש לנו שיתוף פעולה עם אריה מילינאק במיזם שהוא שותף בו בשם 'התחלה חדשה'. המיזם מאפשר לאנשים שמוצאים עצמם מחוץ לשוק העבודה, או שחולמים על עיסוק חדש, לעבור סדנה ולמצוא שוק יעד חדש לכישוריהם. גם במיזם זה מקבלים לקוחות מנורה מבטחים הנחה משמעותית.

"ברגע שהלקוח מוצא עבודה, הוא שוב יכול לקבל שירות ועזרה מצוות יעודי שמורכב ממשווקים פנסיונים מורשים בעלי רישיון ממשרד האוצר, שילווה אותו למעסיק החדש, עד לרגע שבו המעסיק החדש ישמור על זכויותיו הפנסיוניות. העובדה שאנחנו מחוברים לכל כך הרבה מעסיקים מקלה על העובד בשמירה על הרצף והמשך התוכנית שלו במנורה מבטחים".

בשורה התחתונה, מדגיש ישראל כי, "חשוב מאוד לזכור שקרן הפנסיה היא החיסכון העיקרי של רוב משקי הבית. כולנו חייבים לשמור על קרן הפנסיה, ולדאוג בכל רגע נתון שהיא תהיה שם ותשמור עלינו. כל עוד לא מתרחש אירוע קיצוני במיוחד, חשוב מאוד להמשיך לשמור על הזכויות שלנו בקרן פנסיה מקיפה, שמספקת כיסוי לאובדן כושר עבודה, כיסוי מוות, וכמובן לפרישה בגיל פרישה. אלו הם האלמנטים שישמרו על המכונה ששומרת על התא המשפחתי שלנו, כדי שנוכל לחיות בכבוד".

נושא זה ידון בהרחבה בפאנל הפנסיה במסגרת כנס שכר והטבות שיערך על ידי HRus ב-18 באוגוסט בכפר המכבייה.

למידע נוסף ורישום לכנס שכר והטבות – לחץ כאן!

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה