שיתוף

המהפיכה המילניאלית שהחלה עם כניסתם של בני דור המילניום לשוק העבודה צפויה לזנק בכמה דרגות, עם כניסתם של בני דור זה לתפקידי הניהול הבכירים ביותר בארגונים. בכל פעם שעולה על הפרק נושא דור ה-Y, דור ה-Z, או בשמם הכולל: דור המילניום, עולה במוחם של אנשי המקצוע תמונה של פוחזים מפונקים, עם דרישות מופרזות, שלא באמת רוצים לעבוד.

ולמרות הכול חייבים לזכור כי בעוד כ-7-10 שנים זה יהיה הדור שיהווה את הרוב המכריע של שוק העבודה. ומה שחשוב יותר, זה יהיה הדור שיאכלס את השכבה הניהולית. המשמעות בפועל של הנתון הזה היא, שארגונים חייבים להכניס למודעות הארגונית את העובדה שהם צריכים לעבור שינויים מרחיקי לכת כדי להתאים עצמם לדור הזה, שבלעדיו העולם העסקי לא יהיה קיים.

תוכניות הכשרת מנהלים לדור ה-Y

מכיוון שכך, יש צורך להכין כבר כעת תוכניות הכשרות מנהלים לבני דור המילניום שיתאימו לשאיפות ולרצונות שלהם. ויתכן מאוד שתוכניות ההכשרה שעבדו מצויין במשך עשרות רבות של שנים, בחלקן אם לא ברובן אולי כבר אינן רלוונטיות.

ענקית כרטיסי האשראי האמריקנית אמריקן אקספרס פירסמה מחקר שבדק את הערכים והציפיות של עובדים מדור המילניום לעומת הערכים והציפיות של עובדים מדור ה-X שקדם להם. מהמחקר עולה, כי לבני דור המילניום יש ציפיות מאוד גבוהות מהארגונים שהם עובדים בהם. עסקים מצליחים יצטרכו בעתיד להיות בעלי מטרות מאוד ברורות הכוללות מטרות חברתיות, להקדיש הרבה יותר תשומת לב מבעבר לרווחתו של העובד, ולהציב בראש הפירמידה מנהלים מחוייבים בעלי מוטיבציה גבוהה והזדהות מלאה עם הארגון.

מהמחקר של אמריקן אקספרס עולה, כי בני דור המילניום לא מתעניינים בעבודה לשם עבודה. הם לא באים לעבודה רק כדי להרוויח כסף או לשלם חשבונות. ובלא מעט מקרים הם מוכנים אף לוותר על חלק מהכסף כדי להשיג את מה שהם מגדירים כהצלחה.

תפקיד המנכ"ל לא יהיה רלוונטי

אחד הנתונים הבולטים במחקר מצביע על כך שבני דור המילניום מאמינים שבעשור הבא, תפקיד המנכ"ל למשל, כבר לא יהיה רלוונטי. האם זה אומר שהם מנסים לפרק את עולם העסקים כפי שהיה עד כה? לא בדיוק. בני דור המילניום שהשתתפו במחקר טוענים, כי הם מבינים שעסקים צריכים להרוויח כסף, הם חייבים לגרום לכך שבעלי המניות יהיו מרוצים, ויש צורך להושיב מנהיגים חזקים בהובלת החברה. עם זאת הם עצמם, כך הם טוענים, כשיגיעו לתפקידי הנהגה ינקטו גישות אחרות, דמוקרטיות יותר משיטות הניהול הנהוגות כיום בקרב מנהלים.
העולם (העסקי) על פי המילניאלים

וכאן עולה השאלה הגדולה באמת והיא, איך יראה העולם העסקי כשבני דור המילניום יגיעו לעמדות הניהול. המחקר מצביע על כך שהעולם העסקי עומד לעבור מהפיכה רבתי בסגנונות הניהול, ככל שיותר עובדים מבני דור המילניום יגיעו לעמדות ניהול. זה נכון אף יותר, כשהם יגיעו לעמדות ניהול הבכירות ביותר, של סמנכ"לים ומנכ"לים.

מנכ"לים מבני דור ה-Y, טוען המחקר, לא ימשיכו בסגנון הניהול הנהוג כיום של מנכ"ל שעל פיו ישק דבר. הם, כך הם טוענים, יאמצו את הגישה לפיה המנכ"ל מתווה את החזון עבור החברה, ושאר העובדים והמנהלים פועלים להגשמת החזון במתכונת של שיתוף ולא של ניהול. תפקיד המנכ"ל יהיה לסחוף אחריו את שאר העובדים והמנהלים ולטעת בהם את השאיפה המשותפת להגשמת החזון.

מנכ"לים נגישים לכל העובדים

זאת ועוד, מנכ"לי העתיד (מבני דור ה-Y) צפויים להיות נגישים יותר לכל העובדים באשר הם, וידונו איתם בסוגיות הקשורות לעסקי הארגון כשווים עם שווים. הארגונים יהיו שקופים יותר וישימו דגש על הבנת העובדים למה התקבלו ההחלטות שהתקבלו ומה ההיגיון שעומד מאחוריהן.

עקרון חשוב נוסף שבני דור המילניום טוענים שיישמו כשיגיעו לדרגי הניהול הבכירים, הוא מטרות חברתיות. רוב העובדים בני דור המילניום שהשתתפו במחקר טוענים, כי כשהם ינהלו את הארגונים, הם יציבו במקום גבוה בסדרי החשיבות והעדיפויות את המשמעות של השפעת הארגון שלהם על החברה בכלל ועל פרטים בה, בפרט. יותר מ-75% מבני דור המילניום מאמינים שלכל חברה מצליחה תהיה מטרה אמיתית מעבר לרווחים כספיים.
הכוונה היא שהארגון שינוהל על ידם, ינוהל באופן שוטף תחת הרעיון שהוא חייב להיות מתואם עם מטרה חברתית כלשהי.

אין תגובות

השאר תגובה