שיתוף

התקשורת עם העובדים והמנהלים בחברה, שפת הגוף, החיוך ולחיצת היד, כל אלו משפיעים על העובד והמנהל ומתווים את דרכם בחברה כבר מהיום הראשון. הפסיכולוגיה מספקת לאנשי משאבי האנוש כלים יעילים ליצירת קשר אנושי אמיתי ואיכותי, כאשר הדיבור, שפת הגוף ויתר המחוות מתלוות לכך.

כולנו רוצים בחוויה אנושית טובה במקום העבודה ודבר לא יכול להיות בעל ערך יותר מאשר אינטראקציה אנושית אותנטית. לצורך כך עולמות הפסיכולוגיה משתלבים בעולם משאבי האנוש והקשרים כמו גם ההבנה האנושית על רבדיה וצרכיה, מתייעלים ומשתפרים.

3 עקרונות חשובים מתחום הפסיכולוגיה משולבים בתחום משאבי האנוש ותורמים להצלחתו:

דיבור בגובה העיניים

מנהיגים גדולים מדברים עם אנשים בגובה העיניים, בהתמקדות וללא "בריחת מבטים". שיחה בגובה העיניים, פנים מול פנים מייצרת קשר אישי, חם ואותנטי. כאשר אתה משוחח עם מישהו והמבטים שלו בורחים לכל הכיוונים, התחושה הנוצרת היא של חוסר אמינות ואותנטיות אצל האדם שמולך. מדיניות הדלת הפתוחה מצטרפת לעקרון הזה. האפשרות של העובדים להיכנס ולשוחח עם המנהלים שלהם, להיוועץ איתם בנושאים השונים ולקבל את עצותיהם, יוצרת קשר בין אישי מבורך, שתורם מאוד למעורבות העובדים, להנעתם ולפרודוקטיביות שלהם.

הימנעות משינויים מיותרים

אנשים מטבעם לא אוהבים שינויים. הפסיכולוגיה מראה לכל אורך הדרך כי יציבות ומבנה יציב חזק מייצרת תחושת ביטחון, וגם בהיבט המקצועי, מייצרת שקט תעשייתי אצל העובדים ומאפשרת להם ליצור, לגדול ולהתפתח.
ארגונים לעיתים מייצרים שינויים רק לצורך השינוי. אין מדובר בשינויים הכרחיים כגון מיזוגים ורכישות, מעבר "דירה", והתרחבות למוקדים גלובליים, אלא שינויים כגון החלפת סמכויות בין מנהלים, החלפת מנכ"ל, הפיכת משרדים לאופן ספייס, וכד'.

שינויים שאינם הכרחיים ונועדו כדי לשפר מצבים, יכולים לגרום למצב הפוך רק בשל החרדה הנלווית לאותם שינויים.
החלפת מנכ"ל בשל תפקוד לא מיטבי שלו לדוגמה, פעמים רבות השקעה באותו מנכ"ל, פיתוחו והכשרתו ותיאום ציפיות ממושך ומובנה איתו, יועילו הרבה יותר מאשר החלפתו במנכ"ל חדש, שאיש מהעובדים והמנהלים בחברה לא יודע כיצד יתפקד וכיצד ישפיע על הכלל. המחשבה, על פי עקרונות הפסיכולוגיה צריכה להיות, שתמיד עדיף לשמור על הקיים ולתקן אותו מאשר להחליף לחדש שאינו מוכר וידוע.

הפתגם הידוע: "אם זה לא שבור, אל תתקן את זה", תופש כאן במידה רבה. שינויים ארגוניים משפיעים באופן ישיר על העובדים והמנהלים בארגון, ולא תמיד יש להם השפעה חיובית.

גמישות בסביבת העבודה

עקרון נוסף בתחום משאבי האנוש הוא נושא הגמישות בעבודה. אנשים "חיים טוב" ולאורך זמן עם סביבת עבודה גמישה שמתאימה לצרכיהם. מרבית העובדים אף ירגישו צורך להוכיח את עצמם ולתרום יותר, כאשר מתאפשרת להם גמישות כגון: שעות עבודה נוחות ועבודה מהבית. ארגונים רבים מודעים לחשיבות הגמישות ומאפשרים לעובדיהם לעבוד מכל סביבת עבודה שנוחה להם או בשעות שנוחות להם ובלבד שהעבודה תתבצע.

מבחינה פסיכולוגית הדבר מספק לעובדים שליטה רבה יותר ומשדר אמון והאיזון בין החיים לעבודה שהופך טוב יותר, משפיע באופן חיובי על העובד ותפוקתו.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה