העובד שלך מנוזל רוב ימות השנה ומחפש טישו כל הזמן?

העובד שלך מנוזל רוב ימות השנה ומחפש טישו כל הזמן?

אחת הסיבות השכיחות לאובדן ימי עבודה היא נזלת כרונית - איך ארגון יכול להתמודד עם זה

שיתוף
עובדת חולה או אלרגיות

נזלת כרונית היא אחת הסיבות השכיחות ביותר לירידה בכושר עבודה ובאובדן ימי עבודה.

אם גם בארגון שלכם יש עובדים הצמודים לטישו כל היום דעו, כי ביכולתכם לעזור להם לשפר את איכות חייהם ועל הדרך ליעל את תפקודם בארגון.

הכירו את הביונט מכשיר קטן וחכם שיעזור לעובד שלכם לצלוח את יום העבודה מבלי להרגיש מנומנם ובכושר ריכוז נמוך.

"הטיפול בנזלת אלרגית כרוך בדרך כלל בשימוש בתרופות ממשפחת האנטי היסטמינים שאחת מתופעות הלוואי הידועות שלה הוא חוסר ריכוז, עייפות עד כדי נימנום על שולחן העבודה", מסביר גיא ביבי, נטורופת בכיר N.D מחברת M.D.S Pharm (מ.ד.ס פארם), שפיתחה ומשווקת את מכשיר הביונט לטיפול בנזלת אלרגית.

בתקופה הנוכחית יש יותר ויותר עובדים שסובלים מאלרגיות. במקרים רבים אנשים מתקשים להתרכז בעבודה בשל האלרגיות, ולא אחת גם קורה שעובדים לוקחים ימי מחלה בגלל התפרצות אלרגיה.

אחד מסוגי האלרגיה הרבים הוא נזלת אלרגית הגורם לתחושה של צינון תמידי אצל אנשים שסובלים מאלרגיה זו.

נזלת כרונית מהווה גורם מרכזי לתחלואה, כך עולה מהמלצות הוועדה המקצועית, האיגוד הישראלי לאלרגיה ואימונולוגיה קלינית, החוג לרינולוגיה ואיגוד רופאי אף אוזן גרון ומנתחי ראש וצוואר.

באוכלוסייה הכללית שכיחות המחלה מוערכת על ידי גורמים אלה בכ-30% במבוגרים ועד כ-40% בילדים.

מדובר בעלויות כבדות לרכישת תרופות, אובדן ימי עבודה, אבדן ימי לימוד, ופגיעה משמעותית באיכות החיים.

עוד עולה הנתונים שפורסמו על ידי הגופים המוזכרים כאן, כי חולי נזלת אלרגית פונים פי 1.8 לרופאים, והוצאות הטיפול בגין מחלה זו הן כמעט עד כפולות מההוצאות בגין חולים במחלות דומות.

אם כן, מהם הנזקים הנגרמים לחולים?

"נזלת אלרגית קשורה בקשת רחבה של סיבוכים, בהם אסתמה אלרגית, מסביר גיא ביבי. "הפרעה בנשימה אפית, דלקות חוזרות בלוע ובגתות (סינוסים), הפרעות בשינה, אובדן ריכוז ופגיעה בתפקוד בעבודה ובלימודים.

"אשר להפרעת שינה, הפרעה זו נחשבת לסיבוך משמעותי הנלווה לנזלת כרונית, והיא מתבטאת בקושי להירדם, בנחירות, בנשימה בלתי-סדירה ובדום נשימה בשינה".

מהנתונים עולה עוד, כי בין 71% ל-81% מהחולים בנזלת אלרגית כרונית או עונתית, סובלים מירידה באיכות השינה ומעייפות כרונית, וכתוצאה מכך מירידה בתפקוד היומיומי והישגים בעבודה ובלימודים.

ממחקרים שנערכו בנושא עולה, כי מצבים אלה נמצאו בכ-41% מהחולים בנזלת אלרגית שמחלתם הוגדרה קלה, ובכ-81% מהחולים שחומרת מחלתם מוגדרת בינונית עד קשה.

"כאמור, אם ישנם עובדים שסובלים מנזלת אלרגית בארגון", מסביר גיא ביבי, "הם בדרך כלל יהיו מטופלים באנטי היסטמינים, שהינם התרופות השכיחות לטיפול בנזלת אלרגית כרונית ועונתית.

"אחת מתופעות הלוואי הבעייתיות באנטי היסטמינים היא שהכדור גורם לנמנום וחוסר ערנות. תופעה זו לא קיימת במכשיר הביונט".

מהם היתרונות של הביונט לעומת שיטות כימיות שקיימות לטיפול בנזלת אלרגית והצטננות רגילה, ובאיזו מידה המכשיר אפקטיבי יותר מתרופות ומכשירים אחרים?

"בהשוואה שנערכה באמצעות מטה-אנליזה (סקירה של מחקרים קליניים) במסגרת 13 מחקרים שבהם השוו את הטכנולוגיה של ביונט מול תרופות אנטי היסטמיניות נמצא כי יעילות האנטי היסטמינים הינה זהה ליעילות של הביונט.

"ההבדל טמון בכך שמכשיר הביונט הוא מכשיר טבעי לחלוטין והוא לא גורם לתופעות לוואי".

על איזה עקרון של הפחתת סימפטומים עובד המכשיר, כמה זמן נמשך הטיפול ולאיזה טווח זמן הוא אפקטיבי?

"המכשיר עובד על עקרון של הקרנת אור אדום ברוחב 630 ננומטר בפס צר, ומקרין את אזור מערות האף.

"הפעולה של האור האדום יוצרת באזור תגובה כימית שמייצרת מולקולה הנקראת NO. מולקולה זו הינה אחראית על הגברת הסירקולציה של הדם באזור, אספקת חומרי בנייה לאזור וסילוק החומרים הדלקתיים באזור, בקצב יותר מהיר. זו הסיבה לכך שהאלרגיה נעלמת יותר מהר. משך הטיפול הוא ארבע דקות, במשך שלוש פעמים ביום. בהדרגה יורדים בכמות הטיפולים עד שהאלרגיה נעלמת".

מה אומרים הנתונים והמחקרים לגבי הביונט?

ממחקר שנערך פה בארץ על ידי פרופסור יהודה פינקלשטיין, ממצאי המחקר הרי שהפרופסור ממליץ על הוספת שיטת טיפול זו היכולה להועיל לארסנל הטיפולים הקיימים.
המחקר התבסס על שאלונים ובדיקות וידאו אנדוסקופיות מדוקדקות של האף.
כפי שניתן לראות ממסקנות המחקר המכשיר נמצא יעיל בטיפול בנזלת אלרגית בחלק מהחולים.
הפרופסור לא נתקל בכל תופעת לוואי בשימוש עם המכשיר ואי לכך אינו רואה בעיה בטיחותית להשתמש בו.

ליצירת קשר נא לפנות לטלפון מספר: 050-6539658

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה