המרכיב הסודי לשיפור ביצועי צוות במהלך האקתון

המרכיב הסודי לשיפור ביצועי צוות במהלך האקתון

כדי לייצר האקתון מוצלח שיוביל לרעיונות מהפכניים, יש להקפיד על גיוון קבוצתי

שיתוף
האקתון מוצלח

האקתון מוצלח

מהו המרכיב הסודי לביצוע האקתון מצוין? התשובה למעשה פשוטה והחוויות מההאקתונים האחרונים הראו כי זה נותן לקבוצה טעם מושלם להצלחה.

מהו למעשה האקתון?

במובן המסורתי ביותר שלו האקתון (Hackathon) הוא אירוע שבדרך כלל נמשך כמה ימים, שבו מספר גדול של אנשים נפגשים לעסוק בפיתוח מוצר, קוד או שירות שיתופי.

כיום, האקתון אינו חייב לערב טכנולוגיה או קידוד של מערכות חדשות. האקתונים גדלו לתוך אירועים חדשניים שבהם צוותים עוסקים בפתרון בעיות יצירתיות, מפתחים רעיונות חדשים או משפרים את הדברים הקיימים.

המטרה היא לייצר את הרעיון החדש והטוב ביותר שיסייע לחברות לגדול, ליצור מוצרים, לשפר את השירותים ו/או לחדש. האפשרויות אינסופיות. האלמנטים הסופיים היחידים הם זמן ומשאבים, כך שצוותים צריכים "לפרוץ" את מוחם כדי לייצר את הרעיון החדשני והריאלי ביותר בתוך פרק זמן קצר מאוד – בין 12 ל -72 שעות.

בהתחשב בתרחיש זה, מהו המרכיב הסודי שעוזר לצוותים להצליח בהאקתון?
התשובה: המגוון הקוגניטיבי.

המגוון הקוגניטיבי הוא הבדל בפרספקטיבות של אנשים ובאופן שבו הם מעבדים מידע. כאשר אנו רותמים את הדרכים השונות בהן אנו חושבים ומתנהגים, דברים מדהימים יכולים לקרות.

במחקר שנערך על ידי Harvard Business Review נחקרו שישה צוותים שונים שפתרו בעיה. שלוש קבוצות היו יותר מגוונות מבחינה קוגניטיבית, ושלוש היו מגוונות פחות. נמצא, כי לקבוצות עם המגוון הגדול ביותר היו הביצועים החזקים ביותר בעת פתרון האתגר.

אם אתם מרכיבים קבוצה שבה לכל אחד יש את ההעדפות אותו, יהיה מעט מאוד פוטנציאל לדחף יצירתי מתמשך. בצוותים חסרי גיוון, זה יכול להיות קל עבור כל חברי הקבוצה ללכת באותו נתיב וזהו למעשה האויב של יצירתיות: חשיבה קבוצתית.

זה לא מה שאתה רוצה לדרבן חדשנות בהאקתון שלך. אתה רוצה דיונים, פרספקטיבות שונות ומגוונות וחדשנות שונה, ליצירת רעיון חדשני מושלם.

זה יכול להיות אתגר עם זאת, לזהות את המגוון הקוגניטיבי באמצע האקתון. אחרי הכל, אנחנו לא יכולים להסתכל לתוך המוח של מישהו … נכון?

זה המקום שבו נכנסות מערכות BI מתקדמות לפעולה, כדי לספק דרכים להבין ולנתח כיצד אנשים מעדיפים לחשוב ולהתנהג. בעזרת מידע זה, קל ליצור צוותים מגוונים מבחינה קוגניטיבית.

המערכת מודדת באופן ייחודי כיצד אנשים מעדיפים לחשוב ולהתנהג. המערכות הללו שפותחו במשך שנים של מחקר מודדות תכונות התנהגותיות ותכונות חשיבה וכך ניתן לבחון ולהתאים ידח צוותים הומוגניים ליצירת ההאקתון המוצלח.

בעבר, לא היתה דרך קלה לזהות את המגוון הקוגניטיבי. עם הקדמה והאפשרויות הטכנולוגיות לצד הבנת החשיבות של גיוון תעסוקתי, צוותים יכולים במהירות לקבוע את נקודות החוזק של עמיתיהם ושל הצוות הכללי ולשמור על מגוון קוגניטיבי בחזית המוח שלהם לבחירת הרעיון הנכון.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה