שיתוף

חברות וארגונים ברחבי העולם, לוקחים את עניין התמיכה והסיוע להורים טריים צעד אחד קדימה, ומספקים לעובדיהם הטבות שערורייתיות ומרחיקות לכת. החל מחופשות לידה ארוכות בתשלום, דרך מרכזי טיפול לילדים בחברה ועד לסבסוד תהליכי אימוץ.

להלן כמה מההטבות המדהימות ביותר שחברות מספקות להורים העובדים:

American Express

חברת אמריקן אקספרס בארה"ב, משנה את חוקי המשחק במדיניות החדשה של חופשת הלידה. החל מה- 1 בינואר, 2017, אמריקן אקספרס מציעה לעובדיה חופשת לידה (לאימהות ולאבות) של 20 שבועות בתשלום, בתוספת 6-8 שבועות חופשת לידה לאימהות – זמן התאוששות רפואית. החברה הבהירה כי גם הורים מאמצים, משפחות אומנה, פונדקאיות, והורים מקהילת הלהט"ב כלולים במדיניות החדשה. אמריקן אקספרס מבינה כי על מנת להשיג יעילות מרבית מעובדיה שעתידים להיות הורים, היא צריכה לספק להם תמיכה נכונה והולמת.

Patagonia

בחברת Patagonia בקליפורניה, מאשרים לאימהות מניקות להביא איתן את התינוק לעבודה, גם לאחר חופשת הלידה. בנוסף, הן יכולות להביא איתן לעבודה חבר משפחה נוסף, שיסייע להן בטיפול בתינוק בזמן שהן עובדות והחברה תשלם לו על הטיפול בתינוק, או לחילופין, האם יכולה להשתמש במטפלים של מרכז הטיפול בילדים במטה החברה. האם יכולה לבקר את התינוק כרצונה במהלך היום ולהניק אותו בעת הצורך. בנוסף, החברה מעמידה לרשות הורים לילדים בגנים ובבתי הספר, אוטובוסים מיוחדים להסעת הילדים ממוסדות החינוך, ישירות למרכז הטיפול בילדים במטה החברה. עובר עובדים בתהליך אימוץ, החברה משלמת על תהליך האימוץ.

Google

חברת Google מפורסמת בהטבות הגרנדיוזיות שלה עבור העובדים, ומרבית ההטבות שהחברה מציעה, קשורות לסיוע להורים. לחברה ישנם 4 מרכזי טיפול לילדי העובדים בקמפוס בקליפורניה, השוכנים מול נוף הרים יפיפייה. אימהות טריות מקבלות 18 שבועות של חופשת לידה בתשלום, והורים אשר לפני קידום לתפקיד בכיר או אינטנסיבי בחברה, מקבלים בנוסף לחופשת הלידה, 12 שבועות נוספים של חופשה בתשלום, בשנת החיים הראשונה של ילדיהם. בנוסף, ההורים מקבלים מהחברה 500 דולר במזומן לרכישת ציוד ומתנות.

Facebook

מלבד הארוחות בחינם ושירותי הכביסה לעובדים בחברת Facebook האמריקאית, ההורים מקבלים הטבות מרשימות למדי. בתור התחלה, העובדים שילדו מקבלים תלושי שי לאביזרים ומוצרים לתינוק בשווי 4,000 דולר – סכום עצום ללא ספק. לאחרונה חברת Facebook הודיעה על תשלום עבור הקפאת ביציות לעובדים שמעוניינים בכך. מדובר בסכומים אדירים של כ- 20,000 דולר, שמכסים גם טיפולי פוריות. בנוסף, החברה מסבסדת עבור העובדים טיפול בילדים וסיוע בדמי אימוץ.

SAS

בחברת SAS מספקים לילדי העובדים תכנית מלגות מקיפה, הכוללת מחנה קיץ באתר החברה, במטה שלה בצפון קרוליינה. הקמפוס הוא למעשה מרכז בריאות, ספורט ונופש, כך שההורים יכולים לרשום את ילדיהם לשיעורי שחייה לדוגמה, וכן לצרף את כל המשפחה למחנה הקיץ. בנוסף לכל מתקני ושירותי מרכז הבריאות והספורט, המרכז מספק גם משאבים וייעוץ בנושאים בבני נוער והורות באופן כללי. גם חברת SAS מספקת להורים העובדים בחברה, סבסוד טיפול בילדים וסיוע כספי בתהליכי אימוץ, וכן הטבות מיוחדות נוספות למשפחות.

Goldman Sachs

חברת השירותים הפיננסיים Goldman Sachs, מספקת מגוון הטבות לתמיכה בהורים העובדים בה. 16 שבועות של חופשת לידה בתשלום להורים שילדו, שאמצו, או באמצעות פונדקאות. בנוסף, משרדי החברה כוללים חדרי הנקה, ובמטה החברה בניו יורק ההורים יכולים לפנות למרכז "מתאם לפני לידה/הורים" לקבלת הסברים והדרכה בנושאי ההורות השונים כגון: ביטוחי בריאות, מציאת מטפלת, ועוד.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה