הדרכות עובדים – ככה עושים את זה באפל

הדרכות עובדים – ככה עושים את זה באפל

1 מכל 3 עובדים בענקית המחשבים Apple לומד באמצעות macprovideo.com, ככה עושים הדרכה מתוקשבת ומטמיעים מודולים של הדרכות עובדים און ליין.

שיתוף

macprovideo.com המייצרת פתרונות הדרכה אונליין יצאה בהודעה לעיתונות לפיה 25,000 מתוך 70,000 עובדי אפל עושים בה שימוש לצורך למידה ותרגול של כלים טכנולוגיים חדשים.

מייקל סיטר, מייסד macprovideo: "עם הקמת המיזם התחלנו לעבוד בשיתוף עם אפל כדי לייצר עבורה פתרונות אופטימליים להדרכה טכנולוגית לציבור העובדים שלה. בנוסף, הענקנו לעובדי אפל גישה חופשית (חינמית) לסיפריה הווירטואלית שלנו ולמרבה ההפתעה, ההצעה עברה מיד באופן ויראלי בקרב עובדי אפל. זה רק ממחיש עד כמה השירות שאנו מציעים – תוכנת הזרמה בזמן אמת לתחום הטכנולוגי – נהנה מביקוש בקרב עובדים בארגונים כמו אפל."

לדברי סיטר, עובדי אפל בלבד צפו עד כה בלמעלה משני מיליון סרטוני הדרכה מתוך המבחר העצום של סרטוני הדרכה, קורסים מתוקשבים, ספרים וירטואלים ועוד חומרי לימוד ותרגול. בסך הכול, macprovideo.com מציעה לעובדים למעלה מ-1,200 שעות של סרטוני וידאו ולמעלה מ-22,000 מסלולי למידה וחניכה מתוקשבים.

הנתונים המפורסמים היום על היענות שיא מצד עובדי אפל אינם מפתיעים. הביקוש לפתרונות הדרכה בארגונים באמצעות האינטרנט ואפליקציות מובייל E-Learning  ו-M-Learning זוכים לעניין רב בקרב מנהלים בחברות גדולות ובפרט בחברות תקשורת והייטק.

הצורך של הארגון לשמור על יתרון תחרותי דרך ההון האנושי מחייב אותו לגייס, לשמר ולקדם את העובדים הטכנולוגיים הטובים ביותר אבל זה גם מאלץ אותו להשקיע – השקעה תמידית – בהדרכות מקצועיות.

הקצב שבו דברים נעשים ובעיקר הקצב שבו דברים משתנים בענף ההייטק והתקשורת הוא מואץ ביותר ביחס לענפים אחרים. ארגונים זקוקים לפתרונות הדרכה טכנולוגית כמה שיותר חדשניים, כמה שיותר יעילים ומכווני שוק.

הדרכות און-ליין במודל שמספקת macprovideo.com, שהוא כמובן מודל ה-SaaS (תוכנה כשירות) מאפשר לארגונים ליהנות מפתרונות הדרכה חדשניים המתייחסים לכלים החדשים ביותר בתחום וכל זאת בפרק זמן קצר ללא צורך בהיערכות מקצועית ולוגיסטית. החיסכון בכיתות לימוד, שכר מדריכים, שעות עבודה מרובות לעובדים המשתתפים בהדרכות והעלות של היעדרותם הממושכת מהעבודה לצורך ההדרכה – לכל אלה יש פתרון פשוט.

הדרכות טכנולוגיות און-ליין מתאימות לעובדים עסוקים בארגונים בהם העבודה מתבצעת סביב השעון ובמרוץ נגד השעון. מודל זה של הדרכות מאפשר לארגון גדול כמו גם לארגון בינוני ואף לחברות קטנות הפועלות תחת תקציב הדרכה מוגבל – ליהנות ממערך הדרכה מקצועי ייעודי לתחומים טכנולוגיים שונים, כך שהארגון יכול לדאוג לכך שהעובדים שלו תמיד יהיו עם היד על העליונה כשהם בקיאים בכלים הטכנולוגיים החדשים ביותר ובגרסאות העדכניות ביותר במשק.

הדרכות און ליין מאפשרות לארגון לנייד עובדים במקום לפטר עובדים ולקלוט עובדים חדשים בעלי ידע וכישורים טכנולוגיים ספציפיים כך שכשהארגון מחליט לעבור מתוכנה אחת לאחרת או לגרסה החדשה – הוא יכול להכשיר את צוות העובדה הקיים בעלות אקונומית יחסית להחלפת העובדים.

מודל ה-SaaS מבטיח לכל ארגון הזדמנות שווה שכן במודל זה הארגון משלם רק עבור העובד המשתתף בהדרכה כך שאם בעבר לא השתלם לארגון קטן או בינוני להקים מערך הדרכה עבור צוות קטן הרי שכיום זה משתלם יותר ויותר.

מודל ה-SaaS, המאפשר בין היתר לחברות קטנות ובינוניות ליהנות מתוכנות משאבי אנוש חדשות, מערכי הדרכה ועוד, שבעבר ידם לא הייתה משגת, מאפשר לארגונים קטנים ולארגונים פריפריאליים ליהנות בדיוק מאותן פריווילגיות של עובדי אפל על ידי כך שהם יכולים להירשם לאותם קורסים מתוקשבים, לצפות באותם סרטוני הדרכה ולצבור את אותה כמות שעות למידה ותרגול – וזה מה שמעניק לחברה קטנה יתרון תחרותי גדול!

פתרונות הדרכה, טכנולוגיות הדרכה ועוד…

פתרונות הדרכה און ליין ושימוש בטכנולוגיות חדשניות לביצוע של הדרכות לעובדי הארגון אינם מסתיימים בפתרונות SaaS, וכן פתרונות הדרכה נוספים להתייעלות ואפקטיביות ההדרכה קיימים בשוק, על איש ואשת משאבי האנוש פשוט מוטלת האחריות והחובה למצוא אותם ולהביא אותם לארגון.

בכנס ההדרכה השנתי אנו סוקרים מודלים שונים של הדרכה, סוקרים פתרונות טכנולוגיים ולומדים מהניסיון של ארגונים אחרים. למידע נוסף על הכנס, על ההרצאות והכלים ולהתחלת הליך הרישום לחץ על – כנס ההדרכה השנתי.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה