העסקתו של עובד קבלן בבית החולים הסתיימה בעקבות הבעת תמיכה במחבל בפייסבוק

העסקתו של עובד קבלן בבית החולים הסתיימה בעקבות הבעת תמיכה במחבל בפייסבוק

פרסום סטטוס תמיכה נוסף במחבל פאדי עלון, שדקר ופצע נער בן 15 בשבוע שעבר, הביא לסיום העסקתו של העובד בהדסה עין כרם

שיתוף
מקלדת Photo by Salvatore Vuono

בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים התקבלה ביום חמישי האחרון החלטה להביא לסיום עבודתו של עובד קבלן, חמודי עוודאלה, לאחר שפרסם בפייסבוק סטטוס בו נכתב "שאלוהים ירחם עליך יקיר" על המחבל פאדי עלון, שבשבוע שעבר דקר ופצע נער בן 15 בירושלים ולאחר מכן נהרג מירי השוטרים.

מדובר בעובד קבלן שהועסק לצורך סידור מיטות, שטיפת כלים ועבודות דומות נוספות – כך דווח היום (א') ב-Ynet.

FACEBOOKנזכיר כי יומיים לפני מקרה זה אירוע מקרה דומה בחברת פלאפון, לאחר שהוחלט לפטר עובדת חברה שפרסמה סטטוס בפייסבוק בו כתבה על עלון "אהוב, אתה רחוק לי מהעיניים", ושינתה את תמונת הפרופיל שלה לזו של עלון.

"אנו מעסיקים אלפי עובדים ומשרתים מיליוני לקוחות מכל המגזרים", כתב לעובדים צביקה אברמוביץ', סמנכ"ל משאבי אנוש בפלאפון. "פלאפון אינה גוף פוליטי ואינה מביעה דעה בעניינים פוליטיים ומדיניים וכך נדרשים לעשות גם עובדי החברה, כאשר הם מזדהים כעובדים בדף הפייסבוק הפרטי שלהם. לצערנו, בימים האחרונים נתקלנו במקרה של עובדת שהביעה תמיכה והזדהות עם פעילות חבלנית בדף הפייסבוק שלה, באופן פוגעני ובלתי הולם ובניגוד לנורמות וערכי החברה. למרות בקשות חוזרות ונשנות העובדת סירבה להסיר את התכנים הפוגעניים. אי לכך, נאלצנו להודיע לה על סיום עבודתה. אל לנו להביא את הסכסוך הפוליטי למקום העבודה. גם בתקופה כזאת עלינו להמשיך ולנהוג באיפוק ובצורה המכבדת עובדים ולקוחות, ולשמש כשגרירים גם מחוץ לשעות העבודה".

חוק העונשין קובע איסור לפרסם קריאה לעשיית מעשה אלימות או טרור, או דברי שבח, אהדה או עידוד למעשה אלימות או טרור, תמיכה בו או הזדהות עמו, ועל פי תוכנו של הפרסום המסית והנסיבות שבהן פורסם יש אפשרות ממשית שיביא לעשיית מעשה אלימות או טרור.

בנוסף אוסר החוק לפרסם דבר מתוך מטרה להסית לגזענות וקובע מאסר של 5 שנים, כאשר אין זה משנה אם הדברים שפורסמו אכן הסיתו בפועל לגזענות ואם היה בהם אמת או לא. פרסום ציטוט מתוך כתבי דת וספרי תפילה, או שמירה על פולחן של דת, מותרים בתנאי שלא נעשה במטרה להסית לגזענות. בגין שתי העבירות הללו נקבע עונש מאסר למשך 5 שנים. עם זאת, לצורך הגשת כתב אישום בגין סעיפים אלה יש צורך באישורו של היועץ המשפטי לממשלה.

מצד שני, יש לאפשר חופש ביטוי לעובדים, ודיני העבודה אף הם מגנים על  העובד במצבים אלה: חוק הודעה מוקדמת לפיטורים ולהתפטרות מקנה לעובד את הזכות לשימוע, וחוק שוויון הזדמנויות בעבודה אוסר על המעסיק להפלות בין עובדים ומועמדים לעבודה בשל השקפה פוליטית.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה