הבעלים של "פרי גליל": "אני רוצה לסגור מפעל, יש לכם בעיה איתי?"

הבעלים של "פרי גליל": "אני רוצה לסגור מפעל, יש לכם בעיה איתי?"

בראיון הבוקר לגל"צ הדף אושיק אפרים את הביקורות נגדו בתקיפות. 240 העובדים שבו לעבודה והמפעל יזכה למענק בסך 18 מיליון שקל

שיתוף

בתום ארבעה ימי חרדה ושברון לב, חזרו הבוקר (ג') לעבודה 240 עובדי מפעל פרי גליל בחצור הגלילית.

אמש הושגה הסכמה בין בעלי המפעל לוועדת הכספים בכנסת, וזו אמורה להבטיח לו את המענקים אותם דרש. בסך 18 מיליון שקלים.

ראוי לציין שהבעלים, אושיק אפרים, נהנה דווקא ממאזן רווחי ובכל זאת קיבל אתמול הבטחה מיו"ר ועדת הכספים משה גפני, להסדיר חקיקה דחופה המבטיחה את קבלת המענק. היום הכחיש גפני כי התחייב, ואמר ש"הבטיח לעשות כל מאמץ לסייע. סגירת המפעל גובלת בפיקוח נפש".

בראיון לוחמני שהעניק הבוקר לגלי צה"ל, הדף אפרים את הביקורות נגדו והשתלח במראיין, ניב רסקין: "בעלי המפעל לא יקחו לכיסם ולו אגורה מכספי הסיוע שתעביר המדינה", אמר והתרעם, "על מה אתה תוקף אותי? אם אני רוצה לסגור מפעל – זו זכותי או לא? מה זה פה רוסיה של שנות ה-70 או ישראל של שנות ה-2000? אני רוצה לסגור מפעל, מה, יש לך בעיה איתי? באגרקסקו פיטרו 2,000 עובדים, מישהו סיקר את זה בכלל? פה כולם באים. אתה חושב שאת ה-18 מיליון שקל האלה אני לוקח הביתה? לא לקחתי מהחברה הזו עשר אגורות הביתה".

אתמול ביקש יו"ר ועדת הכספים גפני מראש הממשלה נתניה לדאוג שוועדת השרים לחקיקה תתמוך בהצעת החוק הפרטית של חברי ועדת הכספים, כדי להסיר את החסמים למימוש הבטחת המענק החריג. החרגתו היא מהתנאי הקובע מימון מפעלים המייצאים לפחות רבע מתוצרתם, קריטריון ש"פרי גליל" אינו עומד בו. גפני הודיע שיעלה את הצעת החוק לוועדת השרים ביום ראשון הקרוב.

 

"ישַנו טוב בלילה"

הבוקר בשעה חמש הגיעו ראשוני העובדים למפעל כדי להכין את קווי הייצור ליתר הפועלים שבאו שעה מאוחר יותר. יו"ר ועד עובדי המפעל, מוטי חזיזה, אמר כי הוא "רוצה להאמין שזה היה הסיבוב האחרון. אני מאמין שלא נחזור למצב שהיה, כי המפעל יחזור למצב נורמלי. גם אני לא רוצה לחזור לימים האלה, היה לי קשה בוועדת הכלכלה בכנסת. עד אתמול בצהריים היה חשש שמי שישלם בסוף את המחיר, אלה יהיו עובדי המפעל".

"אנחנו מאושרים, ישנו טוב בלילה", אמרה עובדת אחרת. "אני אוהבת את העבודה. זה המפעל היחיד באזור, אין מה לעשות בבית בין ארבעה קירות", אמרה אילנה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה