גמישות תעסוקתית מגדילה רווחים

גמישות תעסוקתית מגדילה רווחים

בסקרים שנעשו לאחרונה התגלה, כי ארגונים שהציגו גמישות במקום העבודה תרמו להגדלת הרווחים שלהם

שיתוף

סקר שנעשה בארה"ב שסקר 8,000 מעסיק ועובדים גילה כי 83% מהנשאלים דיווחו על שיפור הפרודוקטיביות בחברה שלהם, לאחר הטמעת מדיניות של גמישות במקום העבודה. 58% מהנשאלים מאמינים, כי למדיניות של גמישות תעסוקתית, יש השפעה חיובית על המוניטין של הארגון. הנשאלים אומרים כי מה שחשוב באמת מבחינת העבודה, זה לא היכן אתה עובד, אלא מה אתה עושה בפועל.

גמישות תעסוקתית

גמישות תעסוקתית מאופיינת בכמה מאפיינים. שעות עבודה גמישות ונוחות, ללא "סטופר" וחישובי זמן כניסה ויציאה לעבודה. גמישות במקום ממנו אתה עובד – בעידן הטכנולוגי המתקדם שלנו, בו ניתן להתחבר לרשת מכל מחשב ומכל מקום, אין הכרח לשבת כל היום במשרד לצורך עבודה. במיוחד במשרות בהן אתה עובד על המחשב מרבית שעות היום ולא מול אנשים.
לגמישות בשעות ובמקום העבודה ישנם יתרונות רבים: החל מחסכון זמן עבודה יקר שמבוזבז על נסיעות הלוך ושוב לעבודה וממנה. דרך סביבת עבודה נוחה יותר ולעיתים פרודוקטיבית יותר, לעובדים שמעדיפים סביבת עבודה אחרת – כגון הבית שלהם, לאלו אשר סביבת עבודה שקטה מפרה אותם, או לחילופין עבודה מבתי קפה למשל, לאלו שסביבה חברתית, תורמת ליצירה שלהם.
בנוסף, עובדים רבים מדווחים כי האפשרות לעבוד מביתם, בסביבה המשפחתית שלהם, ולצאת ל"הפסקת צהריים" במטבח לאכול עם הילדים, מאפשרת להם להרוויח זמן איכות משפחתי נוסף, שמפחית משמעותית את תחושות האשמה שלהם על כך שהם עובדים שעות רבות ולא מבלים עם המשפחה מספיק זמן.
בעניין שעות העבודה, גמישות היא מהלך חכם, שמיישמים ארגונים המבינים כי עבודה בשעות קבועות של 9-10 שעות ביום, לא תמיד מתורגמת לתפוקה אופטימלית. לעיתים עומס העבודה יורד ואין סיבה שכשאין לעובד מספיק עבודה, הוא יישאר בכל זאת עד סוף היום, ו"יבזבז" זמן לעשות דברים אישיים משלו. אם בתקופות של ירידה בעומס, העובד יוכל לצאת לביתו בשעות מוקדמות יותר, הוא יצבור אנרגיה שתסייע לו לעבוד שעות רבות וארוכות, כאשר העומס יעלה. ניתוב גמיש בשעות העבודה של העובדים, יוצר איזון בעומסי העבודה והתפוקה של העובדים. בנוסף ואולי היתרון החשוב ביותר, שגמישות תעסוקתית מייצרת, הוא האמון הנבנה בין ההנהלה והעובדים, כאשר ההנהלה מעבירה את המסר שהיא סומכת עליהם ומאפשרת להם לנהל בעצם את הזמן והמקום ממנו הם עובדים.

עובדים מאושרים מייצרים יותר

עובדים שמרגישים שסומכים עליהם ומאפשרים להם סביבת עבודה גמישה, על בסיס של אמון, הם עובדים מרוצים יותר, וכאלו שחשים צורך להשקיע בעבודה ולרצות את המנהלים שלהם בהתאם. עובדים רבים שנשאלו בסקרים השיבו, כי הם מעדיפים סביבת עבודה גמישה על פי תוספת שכר.
בנוסף, מחקרים מראים כי בארגונים המציעים גמישות במקום העבודה יש פחות היעדרויות ותחלופה של העובדים, כמו גם רמות גבוהות יותר של מעורבות ופרודוקטיביות. הכל מסתכם בעניין של שליטה – העובדים רוצים לחוש שיש להם שליטה על חייהם ושהארגון סומך עליהם מספיק, על מנת לאפשר להם זאת. כאשר השליטה על הזמן והתפוקה עוברת לידי העובדים, הם חשים אמון בהנהלה ומעריכים את הארגון הרבה יותר.

מדיניות של גמישות תעסוקתית

מדיניות של גמישות במקום העבודה, נחשבת ע"י ארגונים רבים כ"אסטרטגיה חכמה". ארגונים אלו רואים במדיניות של גמישות תעסוקתית כמהלך אסטרטגי, שישמר את העובדים שלהם לאורך זמן ויסייע להם אף במשיכת טאלנטים לארגון. אנשים שיש להם הרבה מה להציע, רוצים לעבוד בחברות המתייחסות אליהם בצורה אמפתית ובוגרת ומתחשבות בצרכיהם. עובדים אחראים ומסורים שיש להם עבודה וצריכים לייצר, לא יפסיקו את עבודתם בחמש אחר הצהריים, רק כיוון ש"מתחשק" להם לבלות ולעשות דברים אחרים, אלא יחושו מחויבות למקום העבודה אשר סומך עליהם ומאפשר להם לעבוד מכל סביבת עבודה ובשעות הנוחות להם. כך שהמדיניות הזו למעשה מייצרת רווח הן לעובדים והן להנהלה המיישמת אותה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה