גיוס עובדים – דוגרי

גיוס עובדים – דוגרי

אם אתם עדיין משתמשים בסיסמאות ריקות מתוכן במודעות הדרושים שלכם הגיע הזמן לצאת מהקופסה ולנהל תהליך גיוס עובדים פתוח ושקוף. כך תעשו זאת...

שיתוף
לשפר את תהליך גיוס העובדים

פעמים רבות אנו נתקלים במשפטים כגון: "הזדמנות להצטרף לחברה צעירה בתחילת הדרך" … "ארגון מבוסס, מחפש ___ לתפקיד עם אפשרות קידום" … "תנאים מעולים למתאימים" … ודומיהם, שמטרתם להעביר מסר קצר ולמשוך מועמדים רלוונטיים להציע את מועמדותם לתפקיד. אף הארגונים הגדולים והמובילים במשק 'חוטאים' בשימושם בעת פרסום מודעות הדרושים.

אך האם השימוש במשפטים שבלוניים אלו אכן תורם? האם יש טעם בשימוש במילים 'מכובסות', כאלו החוזרות וממוחזרות עם אחר פעם במודעות הדרושים של ארגונים מגייסים שונים?

אולי הגיע הזמן לאוורר את הטקסט שגם כך אינו מוגבל כבעבר, שכן בפרסום באתרי הדרושים באינטרנט (בניגוד למודעות על פי מילה בעיתונים) אין משמעות לאורך, או הגבלת מקום.

מודעת דרושים שבלונית – מתכון לפספוס מועמדים איכותיים  

כאשר נעשה שימוש באותם המילים ובאותם הביטויים ברבות ממודעות הדרושים, של חברות וארגונים שונים, המועמדים לעבודה אינם יכולים להבחין בין מודעה אחת לשנייה ובטח לא יכול המועמד להעדיף משרה אחת על האחרת.

לפיכך אם ברצוננו למשוך מועמדים איכותיים ולגרום להם להעדיף בצורה ברורה את המשרה שאנו מציעים על פני ההצעות של המתחרים, או לכל הפחות לבלוט ולגרום למועמדים לזכור אותנו, נדרש לצאת מהקופסה ולהציג את הדברים מעט אחרת, לתת להם טוויסט, משהו שיגרום למועמד לזכור אותנו.

ואכן ישנם כבר לא מעט דוגמאות של יציאה מהשבלונה המוכרת של פרסום מודעת דרושים משוכפלת, לדוגמה השימוש הגובר והולך של סרטוני וידאו כחלק ממודעת הדרושים של הארגון. ניתן להציג בווידאו את הארגון (סרטוני אווירה) או את סביבת העבודה, כמו גם להכין סרטון ייעודי לכל תפקיד (עם המסרים של מה נדרש ולמה כדאי דווקא אצלנו).

אם בחרתם לעשות שימוש בווידאו שימו לב כי אינכם חוזרים על הטעות ומכניסים את הקלישאות גם לכאן – מקום העבודה לא חייב להיות מושלם או אידיאלי, הדברים צריכים להציג ולשדר אמינות מעל הכול להראות את המציאות כמו שהיא.

בחרתם להציג את המנכ"ל – אל תושיבו אותו במשרד מפואר מאחורי שולחן מצוחצח, דווקא אווירה קלילה של דיבור ישיר אחד על אחד בקפיטריה יכול להיות עדיף. אתם מצלמים את העובדים, הראו אותם כמו שהם, אין צורך להביא איפור, תסרוקות וביגוד של חתונות, עדיף לסר את הדברים כמו שהם מתנהלים באמת בעסק.

זכרו – הארגון לא חייב להיות מושלם בשביל להיות אטרקטיבי, להפך סביבת עבודה אנושית וחמה מושכת הרבה יותר. מקום בו העובדים יכולים לשבת על כוס קפה ופרוסת עוגה עדיף על המשרד הייצוגי שיכול לשמש כמעבדה או כחדר נקי.

לגייס עובדים דוגרי

אם לראש ממשלת ישראל מותר לדבר "דוגרי" על הדברים, אז גם לארגון מותר לדבר "דוגרי" בתהליך גיוס העובדים. עדיף כי תשאירו מאחור את התיאורים המצועצעים של מקום העבודה האידיאלי, את האמירות הריקות מתוכן ואת התיאורים הפלסטיים של החיים הארגוניים.

רוצים לגייס עובדים דוגרי – דברו איתם בגובה העיניים, תאמו ציפיות שלכם מהם ושאלו אותם מה הם מחפשים במקום עבודה ובמה הם רוצים לעסוק. לתיאום ציפיות מדויק יש משמעו רבה שכן הוא חוסך זמן וכסף ע"י הורדת אחוז העובדים שיעזבו את הארגון זמן קצר לאחר הגיוס.

מה זה אומר לגייס דוגרי?

פרסום טווח גובה המשכורות. רוצים לחסוך זמן, צמצמו את כמות קורות החיים שאתם מקבלים ע"י פרסום גובה המשכורת. הדבר נכון שבעתיים אם התקציב שלכם מוגבל. כך תוכלו לחתוך את האובר- קווליפייד ולהתמקד רק באוכלוסיית המועמדים שמראש תיהיה מוכנה לקחת על עצמה את התפקיד.

התמקדו בתהליך גיוס ישיר ושקוף. כל מועמד שנכנס לתהליך הגיוס צריך להיות מיודע בכל רגע נתון איפה הוא עומד, מה מחכה לו בהמשך ומתי אתם צפויים לקבל את ההחלטה. מועמד נפלט מתהליך הגיוס, הודיעו לו על כך, הסבירו מדוע והיו אדיבים לגבי כך.

אפשרו התרשמות אישית. אתם אוספים על המועמד נתונים, שואלים שאלות ומתקשרים לממליצים – אך האם אתם נוהגים כלפי הצד השני באותו היחס? תנו למועמדים אפשרות להכיר את הארגון, לדבר עם העובדים, להתרשם מסביבת העבודה. ניתן אפילו להזמין ליום התנסות או לארגן תצפית (סיור מודרך) במתקני החברה.

פרטו ונמקו, ספקו הוכחות – על תשאירו את האמירות הכלליות לעמוד בפני עצמן. יש אפשרויות קידום – אל תגידו, שתפו בסיפורים אישיים של העובדים שלכם, החברה בצמיחה – הוכיחו את זה, חלקו עם המועמד את המספרים שממחישים זאת. לא יכולים לפרט ולנמק – ותרו על הכתיבה של הדברים, הם הרי בכל מקרה ריקים מתוכן.

שתפו את העובדים בתהליכי הגיוס. אל תשאירו את כל שלבי תהליך הגיוס אצלכם, במחלקת משאבי אנוש בלבד, שתפו את המנהלים, אפשרו ראיון מועמד של עמיתים – זה טוב למועמד וזה טוב לארגון!


 

לוח דרושים AllJobsמאמר זה נכתב ע"י צוות מערכת אתר הדרושים AllJobs לטובת קהילת הגיוס של פורטל משאבי האנוש ומבוסס על ידע ונתונים ממקורות חיצוניים ופנימיים הנאספים ע"י AllJobs.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה