בלומברג: 2012 תהיה שנה מאתגרת במיוחד עבור מנהלי משאבי אנוש

בלומברג: 2012 תהיה שנה מאתגרת במיוחד עבור מנהלי משאבי אנוש

מגזין Bloomberg מציג תחזית לשנת 2012 לענף משאבי אנוש כולל הטרנדים המובילים, האתגרים החדשים וההזדמויות הגדולות

שיתוף
מחלקת משאבי אנוש 2012
מחלקת משאבי אנוש 2012

המשק האמריקאי משתקם לאחר המשבר, כך עולה ממאמר שהתפרסם בעיתון הכלכלי בלומברג (Bloomberg), מה שמבטיח שנת עבודה דינאמית במיוחד עבור מנהלי משאבי אנוש, שנה של גיוס עובדים חדשים והכשרתם לתפקידים חדשים במיזמים חדשים. אולם עבודה זו תתבצע על רקע חוסר וודאות שעדיין משקפת את המשק לגבי העתיד הרחוק וכן תוך כדי שינויים רגולטוריים בחוקי העבודה (דיני שכר, ביטוח בריאות והסדרים פנסיוניים).

פרופסור פיטר קפלי מהמחלקה למשאבי אנוש באוניברסיטת פנסלבניה: "ללא ספק צפויה עליה ניכרת במגמת הגיוסים בשנת 2012, מה שאומר שהמלאכה במחלקת משאבי אנוש מרובה, אולם חשוב לציין כי צפויים שינויים מגמתיים במבנה הארגוני של מחלקת משאבי אנוש. אחד הנושאים שיעסיקו את מנהלי משאבי אנוש כעת, הוא חיזוק מחויבות העובדים וזאת לאחר שבתקופת המיתון, מעסיקים רבים דרשו מהעובדים לעבוד קשה יותר ואף לעבוד שעות נוספות ללא תגמול. המשבר יצר תנאי העסקה קשים למי שנשאר במעגל העבודה וכעת, כאשר יש בידי מחלקת משאבי אנוש תקציב לגייס עובדים חדשים ולהשקיע בקיימים, היא תצטרך להשקיע משאבים כדי לשמר אותם תוך פיצוי על התקופה שחלפה."

ג'וש ברסין, נשיא Bersin & Associates, החברה לייעוץ פיתוח חברות מאוקלהומה: "מפרוץ המשבר ועד שלהי 2011, התרכזה מחלקת משאבי אנוש בתכנון מצבת כוח האדם בארגון, תכניות קצרות טווח, בדגש על קיצוץ תוך שמירה על יציבות ואיזון בין הצורך הדוחק לצמצם כדי לשרוד, מול הצורך להישאר כדי לשרוד. ב-2012, לאחר כמה שנים של מאמץ בצמצום כוח האדם ושימורו, תחל המחלקה לעסוק בפיתוח והרחבת כוח האדם. אלו אפיקים חדשים שאנשי HR חדשים עדיין לא התנסו בהם."

טרנד חדש שמסתמן הוא Steady Movement ומשמעו – ניצול נכון תוך ניעוד אנשי החברה, לבצע כמה שיותר משימות In-House, מה שמצריך פיתוח הדרכות, הכשרות מעשיות ולומדות, כדי להבטיח שלעובדי החברה יהיה הידע וההכשרה לבצע תפקידים עתידיים.

ג'וש ברסין מציין כי ממחקרים עדכניים עולה כי החברות הגדולות במשק עדיין עובדות עם כמה מערכות מידע ארגוני, יש ארגונים העובדים עם 7 מערכות שונות. "אחד היעדים המרכזיים של מנהלי משאבי אנוש בחברות אלו במהלך 2012 יהיה מעבר למערכת אינטגרטיבית אחת, שתרכז את כלל המידע בארגון."

טברסין מציין גם טרנד נוסף שצפוי לאפיין את 2012 בראי ה-HR והוא "הטמעת תרבות ארגונית גלובאלית על כל המשתמע מכך, החל מגיוס אנשים בעלי ניסיון ואוריינטציה ועד לפיתוח מתודולוגיית ללמידה והשתלבות העובדים בסביבת עבודה רב לאומית.

"בנוסף, מחלקות משאבי אנוש ישמו דגש מיוחד על נושא הבריאות, בהיבט של דאגה לרווחת העובד מבחינת מסלולי ביטוחי בריאות מיטיבים והן בהיבט של דאגה לסגנון חיים בריא עבור העובדים במקום העבודה ומחוצה לו."

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה