ארה"ב: המלחמה בעישון מקבלת נופך חדש – חברות מפסיקות לגייס מעשנים

ארה"ב: המלחמה בעישון מקבלת נופך חדש – חברות מפסיקות לגייס מעשנים

ארה"ב נלחמת בנזקי העישון, המייקרים את פוליסות הביטוח לעובדים, על ידי הפסקת גיוס מעשנים ובונוסים ללא-מעשנים

שיתוף
מדיניות גיוס עובדים המפלה מעשנים
מדיניות גיוס עובדים המפלה מעשנים

מרכז Geinsinger, מרכז רפואי, מחקרי ולימודי בתחום הבריאות, המספק שירותי בריאות לציבור של 2.6 מיליון תושבים במדינת פנסלבניה בארה"ב – יפסיק לגייס לשירותיו עובדים הצורכים טבק, לרבות סיגריות, סיגרים וטבק ללעיסה.

איימי ברייפורד, מנהלת משאבי אנוש במרכז הרפואי Geinsinger: "מדיניות הגיוס החדשה, שנועדה להדיר ציבור מעשנים, לא נועדה רק כדי לקצץ בהוצאות הביטוח הרפואי. ידוע שעובדים מעשנים נמצאים בסיכון גדול יותר ולכן פרמיית הביטוח שלהם גבוהה יותר והם מהווים נטל על מקום העבודה. אולם הרעיון המרכזי העומד מאחורי מדיניות הגיוס החדשה שלנו, הוא לשדר לציבור מסר – מי שימנע מעישון יגביר את סיכוייו להשתלב בשוק העבודה."

ברייפורד אמרה עוד, כי כמרכז רפואי האמון בריאות הציבור, יש להם את המחויבות להעביר את המסר שעישון מזיק לאדם ולארגון המעסיק אותו. מדיניות גיוסים הפוסלת מראש מועמדים מעשנים, תהווה מנוף לחץ לאנשים להיגמל או בכלל לא להתחיל לעשן. כמו כן, Geinsinger הציבה למטרה לסייע לעובדי הארגון שמעשנים (כאלה שגויסו לפני חוק הדרת המעשנים…) ואחד מהכלים לעידוד הגמילה מעישון יכלול מענק כספי לכל עובד לא מעשן בארגון, במסגרת רפורמה שתכנס לתוקף בתחילת 2013.

ברייפורד ציינה כי טופס הגשת המועמדות, הכולל הצהרת המועד שאיננו מעשן, לא תהיה בגדר חותמת גומי וכי מחלקת משאבי אנוש ערוכה לבצע בדיקות ניקוטין למעשנים בהווה וזאת מבלי לפגוע במעשנים לשעבר, שנגמלו למשך פרק זמן של שישה חודשים ומעלה.

Geinsinger איננה חלוצה, חברת הביטוח Blue Cross Northeastern הפסיקה לגייס עובדים מעשנים כבר בתחילת 2011. החברה עוד הוסיפה וחוקקה מדיניות עישון חדשה, לפיה העובדים הוותיקים המעשנים יאלצו להתרחק לפחות 200 מטר! מהבניין כדי להדליק סיגריה וכל זאת במטרה לשמור על סביבת עבודה משוחררת מנזקי עישון עד כמה שניתן.

בנוסף, חברות ביטוח ומרכזים רפואיים ברחבי ארצות הברית החלו או נמצאים בתהליך של החלת רפורמות חדשות בגיוס ושינויים במדיניות העסקת עובדים, במודלים שונים, במטרה להימנע מהעסקת עובדים מעשנים ולהרחיק את תופעת העישון, עד כמה שניתן, ממקום העבודה ומציבור העובדים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

תגובה 1

  1. המלחמה בעישון לא צריכה להיות במעשנים, החברה טועה להאמין שהמעשנים בחרו או בחורים להדליק את הסיגרה הבאה. האמת היא שהם מכורים לעישון במספר היבטים והם צריכים עזרה ולא רדיפה. לארגון יש אפשרויות נוספות בהן הוא יכול לחשוף את המעשנים למבנה מלכודת העישון, להבין את ההתמכרות, ולאפשר לו להבין מה הם הגורמים שמונעים מהמעשן לראות את החיים ללא העישון. יש ביכולתן לממן להם סדנאות להפסקת עישון. אני לא מתנגד לחוק הזה, בהחלט צריך להוקיר את תופעת העישון מהחברה, אבל בנוסף צריך לעזור למעשנים להיחלץ מההתמכרות הזו ולא להספק ברדיפה.

השאר תגובה