אילו פונטים מגייסים אוהבים בעיקר בקורות החיים?

אילו פונטים מגייסים אוהבים בעיקר בקורות החיים?

המגייסים לא רק בוחנים את מה שכתוב בקורות החיים שלכם, אלא גם את הפונט בו הם נכתבו

שיתוף
גופן לקורות חיים

גופן לקורות חיים

האם אי פעם חתמת על הסכם עבודה בכתב יד בעפרון? מה דעתך על הסכם שנכתב בפונטים צועקים ומצוירים? ככל הנראה, לא תרגיש נוח לחתום על הסכם כזה ובצדק.

לבחירת הפונטים הנכונים בכתיבת קורות החיים ישנה משמעות בלתי מבוטלת.

כשמדובר בניירת רשמית, למראה – במיוחד לגופן – ישנה משמעות עצומה על המגייס. כאשר תומס ג'פרסון כתב את מגילת העצמאות האמריקאית הוא השתמש בנוצה ובדיו, ג'פרסון (כנראה) ידע כי כאשר אנשים יעריכו את הסמכות של המסמך, הם יבחנו את העיצוב, כמו גם את התוכן עצמו.

זה כלל לא מפתיע ואף נכון מאוד עבור קורות החיים שלכם, אשר אף הם מציגים את המיומנויות שלכם, הכישורים, יכולת ההתאמה למשרה, הייצוגיות והכבוד שאתם רוחשים למגייס. למגייסים לוקח בממוצע שש שניות כדי להחליט אם להשליך את קורות החיים שלכם או להתעמק בהם, לכן, הגופן הנכון עושה הבדל גדול. אם מגייס לא יכול לקרוא את המילים שלך, או שהוא "ייבהל" מגופן צעקני אתה אפילו לא תקבל מבט נוסף.

אז מה היא הדרך הבטוחה ללכוד את תשומת לבו של המגייס עם קורות החיים האידאליים?

מבחינת הגופן, החשוב ביותר הוא כי הגופן שלך יהיה נוח לסריקה וקל לקריאה. ככזה, ההימור הטוב ביותר שלך הוא לדבוק באחד משני סוגים של גופנים קריאים מאוד: serif או sans serif. לגופן serif יש שורות קטנות ובולטות מעט בשולי האותיות, לגופן sans serif אין.

אם אתה רוצה להיות זהיר במיוחד, ההמלצה היא לבחור בגופן sans serif. המון מגייסים קוראים את קורות החיים בעת שהם בדרכים ומהטלפון הנייד. לשם כך, יש צורך בגופן קריא ובולט שיהיה להם קל לקרוא אותו ע"ג מסך קטן. גופנים טובים לנייד הם: sans serif Arial, Tahoma או Calibri".

עם זאת, עם כל כך הרבה צורך וחשיבות כיום ב"מותג האישי", זה טבעי לרצות להתבלט או להצהיר משהו שונה. תוכלו לקבל קצת יותר סגנון משלכם עם 8 גופנים אלו:

1. Calibri

גופן Calibri הוא רך, עדין ומודרני. זהו גופן ברירת המחדל של תוכניות דוא"ל רבות, כך שהוא מוכר לעין, ובטוח לשימוש, בדומה ל- sans serif.

2. Times New Roman

עבור תכתובת משפטית, פעולות ועסקים ארגוניים, כמו גם קורות חיים שיועדו למשרה בתחום הנ"ל, גופן Times New Roman הוא פורמלי ובכל זאת קריא אלקטרונית והוא בהחלט מספק ומרשים.

3. Arial

אריאל הוא גופן קלאסי ובחירה מצוינת עבור אנשים יצירתיים או כאלו העוסקים בתחום השיווק.

4. Verdana

כמו Arial, גם Verdana הוא גופן נקי ומודרני שקל יותר לקרוא אותו בשל המרווח הרחוק יותר.

5. Cambria

Cambria הוא עוד סוג של גופן ברירת מחדל שהמגייסים מכירים, כך שלא תוכלו להיות לא בסדר עם הגופן הזה. הוא אינו רשמי כמו גופן Times New Roman, אך הוא לא פחות אמין.

6. Garamond

Garamond נחשב לגופן חינני יותר מאשר חבריו. הוא עשוי להתאים למשרות אמנותיות יותר מאשר לבנקאים או למנהלים, והוא בהחלט עושה רושם חיובי מבחינה יצירתית.

7. Book Antiqua

גופן Book Antiqua יעבוד היטב למקצועות באמנויות או במדעי הרוח.

8. Trebuchet MS

גופן Trebuchet MS הוא ידידותי ועגול, ויהיה כנראה בחירה טובה עבור מקצועות יצירתיים או שיווקיים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה