שיתוף

 

"תחום ה-IoT נכנס יותר ויותר לתחומים מסוימים כמו רפואה וכושר גופני. בהרצאה בכנס ההדרכה השנתי אדבר על תוכניות שיאפשרו ליישם את ה-IoT בתחום הלמידה", כך אומר אסף דולינגר, מנהל הדרכה גלובלי ביבמ, בראיון ל-HRus. הראיון נערך לקראת הרצאתו של אסף דולינגר בנושא: 'אני עצמי ו-IoT', בכנס ההדרכה השנתי של HRus שיתקיים ב-13 בנובמבר בכפר המכביה.

"כמו כן, אדבר בהרצאה על תהליך הפרסונליזציה של הלמידה", אומר אסף דולינגר. "כלומר על הרצון שלנו, אנשי ההדרכה והלמידה, להתאים את הלמידה בצורה כמה שיותר אישית לכל לומד ולומד".

בהרצאתו בכנס ההדרכה השנתי, יסקור דולינגר את התהליך שעובר תחום הלמידה בעשורים האחרונים. "ממקום שבו הלמידה אינה מתייחסת ללומד כזה או אחר, אלא היא מאוד כללית ומאוד גנרית", הוא מסביר, "ועד הרצון שבא לידי ביטוי בהווה, אבל בעיקר יתבטא בעתיד, להיות יותר ויותר מדויקים מבחינת כל מה שכל לומד צריך כדי ללמוד בצורה אופטימלית".

אתה יכול לתת דוגמאות?

"נדבר על כלים, מסגרות ומערכות, שמשמשים אותנו כיום בתחום הלמידה, כמו לדוגמה 'קוראים אלקטרונים' (eReaders), או אתרים ללמידה עצמית באונליין, וננסה לחזות את העתיד בתחום הלמידה. כמו כן נדבר על הדרך שבה ניתוח קוגנטיבי שמתבסס על ממצאים פיזיים ופסיכולוגיים, יוכל לשפר את האפקטיביות של למידה פרסונלית ויאפשר לתת ללומד המלצות, חיזוי והנחיות".

הוא מסביר, כי "כיום, הלומדים והמדריכים כאחד, רגילים למצב שבו הלמידה של כל לומד, ההתקדמות, ההישגים וההערכה שלו, מתבססים על הצלחת הלומד במבחנים ועל פידבקים שהוא מקבל מהמורה. בעתיד, הלמידה תתבסס הרבה יותר על מדדים פסיכולוגיים ופיזיים. כמו לדוגמה, נשאל האם הלומד מוכן ופנוי רגשית ומנטלית ללמידה ברגע נתון, תוך התבססות על מידע שנאסף לאורך זמן בדרכים שונות".

איך המערכות הטכנולוגיות נכנסות לתמונה?

"המערכות הטכנולוגיות המעורבות בלמידה מסוג זה, יאפשרו להמליץ על משימות למידה מותאמות אישית, וינחו את הלומד מה עליו לעשות כדי להיות במצב אופטימלי ללמידה. על סמך מדדים פיזיולוגים, לדוגמה, המערכת עשויה להמליץ ללומד לצאת לריצה קלה מסביב לבלוק כדי להעלות את רמת הערנות והריכוז שלו. דוגמה נוספת: המערכות יוכלו להמליץ ללומד לאכול משהו שימריץ את מחזור הדם שלו ויעודד קליטה והפנמה של ידע חדש".

 

תוכלו לפגוש את אסף דולינגר ולשמוע עוד על נושא הרצאתו, בכנס ההדרכה השנתי שיתקיים ב-13 בנובמבר בכפר המכביה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה