שיתוף

המגזר הציבורי יעבור ככל הנראה ל-50 אחוז עבודה מהבית והמגזר הפרטי צפוי להמשיך לעבוד מהבית באחוזים גבוהים בהרבה, וככל הנראה לצמיתות.

המעבר הזה לעבודה מהבית פותח בפני הארגונים אופציות חסרות גבולות לגיוס טלנטים מכל פינה בארץ וגם בעולם. המשמעות היא, שבשנים הקרובות, יהיו יותר ויותר חברות שיגייסו יותר ויותר טלנטים מאיזורים מרוחקים, לרבות ממדינות אחרות.

במקרה כה, אחת הסוגיות שמנהלי משאבי אנוש יצטרכו להתמודד איתה היא איך לשמור על מחוברותם של העובדים המרוחקים לארגון, ובפרט, איך לשמור על מחוברותם של עובדים במדינות אחרות, לארגון שהמטה שלו נמצא בארץ.

במילים אחרות, מהו תפקידו של מנהל משאבי אנוש, והנהלת החברה בכללה, ביצירת מחוברות גבוהה יותר אצל העובדים.

השאלה הראשונה שמנהל משאבי האנוש צריך לשאול את עצמו בנושא זה, היא מהו תפקידו כמנהל משאבי אנוש ומהו תפקידה של מנהיגות החברה, ביצירת המחוברות או הגברתה.

התשובה לכך צריכה להנתן בעיקר בשני היבטים מרכזיים:

1 הארגון חייב לדעת לעבוד עם עובדים במגוון גדול של תרבויות של הרגלי חיים, בפרט כאשר מדובר בהעסקת טלנטים ממדינות אחרות. הארגון חייב להיות מודע למנהגים השונים הרווחים בתרבויות השונות (או באיזורים השונים בארץ).

2 תקשורת טובה, שוטפת ורציפה בין מטה החברה לבין עובדים הפרוסים במספר רב של מקומות, בפרט אם הם במדינות אחרות, ובין העובדים לבין עצמם.

זאת ועוד, כדי ליצור חברה הרמונית שבה כל העובדים חשים מחוברות גבוהה לארגון, יש להתחיל ביצירת אמון בין העובדים להנהלה ובין העובדים לבין עצמם, תוך גישור על הבדלי תרבויות כאשר מדובר בעובדים ממדינות שונות, והבדלים בין אורחות חיים שונות והרגלים שונים (חילונים מול דתיים, עולים מול ותיקים, תושבי פריפריה מול תושבי מרכז וכו), כאשר מדובר בעובדים המתגוררים באיזורים שונים.

יצירת האמון הזאת דורשת בראש ובראשונה הקפדה על יצירת תקשורת אפקטיבית, רצופה ובלתי מתפשרת. בלי תקשורת כזאת לא ניתן יהיה לבסס את האמון. עובדים רוצים לדעת שיש להם על מי לסמוך, ובה בעת הם רוצים לדעת שההנהלה סומכת עליהם.

יתרה מכך, כאשר העובדים מרוחקם פיזית ממשרדי החברה, ובפרט כאשר מדובר בעובדים שמתגוררים במדינות אחרות, על העובדים מוטלת אחריות רבה בכל מה שקשור להשגת יעדי החברה, ויש להם מרחב רב לפעילות עצמאית.

כדי שהעובדים יחושו מחוברים לארגון, הם צריכים לקבל מההנהלה את התחושה שסומכים עליהם, למרות הריחוק הפיזי והתרבותי. במקביל, הם גם רוצים לדעת שתמיד יוכלו לקבל את התמיכה מהחברה לכשיזדקקו לה.

כדי להשיג את שתי המטרות הללו, חשוב מאוד להקפיד על ערוצי תקשורת פתוחים ורציפים.

אחת הדרכים להשיג ערוצי תקשורת פתוחים, היא לקיים פגישות אסטרטגיה תקופתיות באונליין. מטרת הפגישות הללו היא ליישר קו ובה בעת, ליצור אינטראקציות פנים אל פנים בין אנשים שנמצאים בקצוות שונים של המדינה ואף של העולם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה