איך לנהל את הבוס הקשוח

איך לנהל את הבוס הקשוח

ניהול מוצלח של הבוס הקשה הוא אתגר של ממש, אך לעתים קרובות הוא ריאלי

שיתוף
התמודדות עם בוס קשה

התמודדות עם בוס קשה

ראשית, עליך לנסות להבין את הסיבות להתנהגות הקשה של הבוס שלך. בהנחה שהבוס שלך מתנהג בדרך כלל בצורה סבירה למדי ושההתנהגות הקשה שלו נראית כתוצאה של עומס יתר ולא קשורה לאופיו, הסיכויים טובים לשיפור מהיר בהתנהגותו.

אם ההתנהגות של הבוס שלך נראית כמשקפת סגנון עוין וכרוני של אינטראקציה שלילית ללא קשר לכמות המתח בעבודה, הסיכויים פחות חיוביים לכך שההתנהגות יכולה להשתנות. למעשה, ייתכן שתרצה לשקול לקבל ייעוץ ממאמן מהימן או ממנהל משאבי אנוש מקצועי כדי להעריך את האפשרויות שלך.

שנית – עליך לנהל את הרגשות השליליים שלך לגבי התנהגותו, כך שאתה לא תעסוק בתחושה של תבוסה עצמית (או חלילה תקיפה נגד הבוס שלך).

שלישית, ברגע שאתה מבין ומצליח לנהל את התגובות השליליות שלך, אתה יכול לעבוד לטובת תקשור הבעיות/חששות שלך ולמסגר אותן בצורה חיובית ובכך ליצור אווירה של פתרון בעיות.

אם אתה חש כי ביקרת את הבוס שלך בצורה לא הוגנת, מהי הדרך הטובה ביותר להתמודד?

חשוב לדון עם הבוס בחששות שלך ולא להתעמת איתו – יש הבדל. עליך לבצע את הדיון בנושא החששות שלך באופן שאינו מאיים. כמו בנישואים, עליך לנסות להתמודד עם התלונות שלך בצורה שלא תגרום נזק נוסף למערכת היחסים שלך.

מהי הדרך הטובה ביותר להגיב לביקורת מהבוס שלך?

נסה לראות את הביקורת כמידע חשוב לגבי איך לעשות טוב יותר, ולא כמו התקפה אישית. נסה להפריד את האגו האישי שלך מאישיותך העסקית. למרות שזה קשה, נסה לשלוט על הדחפים שלך להגיב רגשית או בצורת התגוננות. נסה לראות את הביקורת כהזדמנות לעבוד יחד עם הבוס שלך על תוכנית הפיתוח וראה את עצמך כשותף לבוס שלך לתוכנית זו, ולא בתור קורבן של מאבק כוח.

כיצד ניתן להעצים עובדים לסייע בהפחתת גורמי הלחץ במקום העבודה?

כאשר העובדים מרגישים פחות כמו "קורבנות של נסיבות שמחוץ לשליטתם", הם מרגישים יותר מוסמכים. עובדים אשר מקבלים תקשורת כנה, בזמן, ועקבית מההנהלה על מצב הקריירה שלהם, כמו גם מקבלים יותר אחריות לנהל את הקריירה ואת יחסי העבודה שלהם, נוטים להיות פחות חרדים ובעלי מוטיבציה גבוהה יותר. אמנם מעטים מעריכים כי ביטחון בתעסוקה הוא ערובה נוספת, אך העובדים המעורבים במידע ובאחריות נוספת נוטים, ככלל, להתמודד בצורה יעילה יותר עם לחצים- משום שהם מרגישים פחות חסרי אונים.

לפעמים העובדים מהססים לדבר עם הבוס שלהם על ביקורת. האם יש דרך להתגבר על כך?

הסיכוי שהחשש שלך מפני גמול שלילי יהפוך למציאות יופחת באופן משמעותי עד כדי כך שאתה יכול לדון בביקורת עם הבוס שלך באופן הגיוני לא מתגונן. אתה יכול למנוע מהבוס שלך לכעוס עליך ולכן סיכון של נקמה מתגמד באמצעות תכנון זהיר ותקשורת דיפלומטית.

מהי הדרך הטובה ביותר להתמודד עם הלחץ במקום העבודה?

הלחץ הוא תמיד בעיני המתבונן. מה שעלול לגרום ללחץ אצל עובד אחד במק עלול לא לגרום אפילו לצל של דאגה לאחרים. המפתח להתמודדות עם הלחץ הוא לדעת מהם הלחצים הספציפיים בסביבת העבודה להם אתה רגיש במיוחד, ואת סימני האזהרה בגוף ובמוח שלך שמאותת על עומס יתר. לאחר שתזהה את הפגיעות שלך, תוכל ליצור אסטרטגיות מתמשכות לניהול המתח כדי להתמודד עם הבעיות.

אם אתה מרגיש לא מסוגל לנהל את התהליך בעצמך, או מרגיש המום מהתהליך, זה יכול להיות רעיון טוב להתייעץ עם גורם אובייקטיבי מקצועי, כגון פסיכולוג. שיתוף הפעולה שלך עם גורם מקצועי יכול להוביל אותך ללכת דרך ארוכה ולגרום לך להרגיש מוסמך יותר לנהל את המתח.

המאמר משלב תובנות של מרילין פודר-יורק, דוקטור לפסיכולוגיה קלינית בניו יורק המתמחה בנושאי לחץ בעבודה.

כנסי משאבי אנוש וימי עיון

אין תגובות

השאר תגובה