שיתוף

גייסתם טלנט מאוד מוצלח, הוא עבר את כל מסננת המיונים והמבחנים, גיליתם שיש לו התאמה טובה מאוד לארגון שלכם מכל בחינה אפשרית.

אבל אז גיליתם שההמלצות שהוא הגיע איתן אינן מתיישבות עם כל מה שעלה מהבדיקות שלכם.

אחת הסיבות העיקריות לכך שיש ארגונים שנותנים המלצות שליליות על עובדים טובים, היא הרצון למנוע מהמתחרים ליהנות מפירות ההשקעה שהארגון השקיע בעובד שעזב או אף פוטר.

תמיד קיים גם החשש שהעובד יעביר אל חברות אחרות, או אף מתחרות, את כל הידע המקצועי הרב שצבר במהלך שנות עבודתו בחברה.

תופעה זו של המלצות שליליות על עובדים טובים הינה מוכרת בקרב מנהלי משאבי אנוש, ובכל זאת, חברות ממשיכות לפנות למעסיקים קודמים כדי לשאול על תפקודו של העובד ועל אישיותו. ארגונים רבים אף מבקשים לפחות כמה ממליצים ממקומות עבודה קודמים.

להלן 6 דברים שצריך לעשות לפני שפונים לממליץ ממעסיקים קודמים:

1 לפני הפנייה לממליץ מחברה קודמת בה עבד המועמד, צרו קשר עם לקוחות שהעובד עשה עבורם פרויקטים או נתן להם שירות כלשהו ובקשו מהם חוות דעת. רק לאחר מכן דברו עם הממליץ והצליבו את המידע.

2 צרו קשר עם עמיתים לעבודה של המועמד. אם חוות הדעת שלהם סותרת את חוות הדעת של הממליץ, זו צריכה להיות נורה אדומה לגבי מהימנות חוות דעתו של הממליץ.

3 אם יצרתם קשר עם ממליץ והוא נותן חוות דעת שלילית כללית, בקשו ממנו לפרט עם דוגמאות. אם הוא מתקשה לתת באופן מיידי דוגמאות ספציפיות שמגבות את חוות הדעת השלילית שלו, זו צריכה להיות נורה אדומה.

4 נסו לברר עם הממליץ למה העובד עזב את מקום העבודה. אם הממליץ מספק תשובה מעורפלת, מגמגם, או מתקשה לספק תשובה עניינית, זה צריך להדליק לכם נורה אדומה לגבי מהימנותו.

5 תנו לממליץ מספיק זמן לענות על כל שאלה שלכם. אל תקטעו אותו. אם התרשמתם שהמועמד הוא מצויין, אבל חוות הדעת שאתם מקבלים עליו היא שלילית, בקשו הסברים מפורטים מהממליץ והקשיבו לדבריו בלי לקטוע אותו. פעמים רבות, כשחוות הדעת השלילית היא שקרית, דברי הממליץ יכללו סתירות וחוסר עקביות.

6 אחת הסוגיות היא מה קורה כאשר אתם מבקשים המלצה מחברה שהעובד עזב אותה בטריקת דלת. בין אם הרגיש שלא קיבל את מה שהובטח או מכל סיבה אחרת הוא יוצא כעוס וממורמר על החברה.

סביר להניח שבחברה כזאת יתנו עליו המלצה שלילית. לכן, כדי לנטרל את השפעתה של מערכת היחסים עם המעסיק הקודם, שאלו את המועמדים למה עזבו את החברה הקודמת והאם נשארו משקעים שליליים. אם כן, השתדלו להמנע מפנייה לממליץ כזה, משום שיש סיכוי שההמלצה לא תהיה מהימנה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה