איזון בין עבודה לחיי משפחה – גם גברים רוצים!

איזון בין עבודה לחיי משפחה – גם גברים רוצים!

מחקר חדש קובע: גם גברים רוצים לבלות עם הילדים שלהם ומתעדפים משרות גמישות ושבוע עבודה מקוצר אולם בניגוד לנשים, הם (עדיין) לא רואים אופציה למשרה חלקית

שיתוף
שימור עובדים

שימור עובדים

מחקר עובדים שבוצע באוסטרליה, אשר תוצאותיו פורסמו באתר משאבי אנוש HC Online, מראה שלא רק נשים משנות סדר עדיפויות ברגע שהחסידה מבקרת אותן. גם גברים משנים סדר עדיפויות מרגע שהם הופכים להורים. על פי המחקר, איזון בין משפחה לעבודה, שבא לידי ביטוי במסגרת עבודה גמישה ושבוע עבודה מקוצר ללא שעות נוספות, נכלל בין 5 הפקטורים החשובים ביותר לגברים בבואם לחפש עבודה. בקרב גברים בני 35 ומטה, מרכיב זה עוד חשוב אפילו יותר והוא נכלל ברשימת 3 הפקטורים החשובים ביותר בתפקיד.

מתוך המחקר עולה כי 79% מקרב האבות העובדים היו מעדיפים מסגרת עבודה המאפשרת להם גמישות בשעות ההגעה ושעות עזיבת העבודה. מתוכם רק ל-41% ניתנת גמישות בפועל בשעות הגעה והעזיבה.

79% מקרב האבות הצעירים מעדיפים לעבוד שבוע דחוס ללא שעות נוספות ו/או ללא עבודה בסופי שבוע אולם רק ל-24% יש את האפשרות לעשות זאת.

גברים אמנם שינו את סדר העדיפויות שלהם בצורה מובהקת והם שואפים לעבוד מהבית ו/או לעבוד בשעות גמישות כדי שיוכלו לבלות יותר עם הילדים שלהם אולם בניגוד מוחלט לאימהות בשוק העבודה, אבות צעירים אינם מוכנים לשקול את האופציה של עבודה במשרה חלקית ו/או זמנית. כמו כן, בניגוד לנשים המצהירות על סדר עדיפויות ברור, גברים ובפרט גברים צעירים, נוטים להימנע מלהצהיר על שאיפתם לבלות יותר עם הילדים.

המחקר קורא למעסיקים ובפרט למנהלי משאבי אנוש בארגונים להתחיל לגלות רגישות כלפי ציבור האבות הצעירים. אחד הכלים האפקטיביים ביותר לגיוס ושימור אבות צעירים בארגון הוא כמובן הגמישות (האפשרות לעבוד מהבית באופן חלקי או מלא וכן הגמישות בשעות ההגעה ושעות העזיבה את המשרד והאפשרות לעבוד מרחוק במשך היום).

נרין יאנג, מה-Department of Culture and Arts באוסטרליה: "המעסיק החכם יודע לזהות כישרון כשהוא רואה אחד. החוכמה היא לזהות כישרונות ולהיות מוכנים לעשות ויתורים על דברים טפלים כמו החישוב 'כמה שעות העובד חימם את הכיסא במשרד' ולחשוב מחוץ לקופסא 'איך אני יכול להפיק את התועלת המרבית מהעובד הזה וגם לאפשר לו את האיזון האופטימלי הכול כך חשוב הזה בין העבודה למשפחה?'. המעסיק שלא ישכיל לייצר פתרונות כאלה יאלץ להתמודד עם עזיבת טאלנטים וזה מצב שהרבה יותר קשה להסתגל אליו וכן נזק הרבה יותר גדול לארגון מאשר לעשות מאמצים ללכת לקראת העובד." לדבריה, יצירת מקום עבודה גמיש המאפשר איזון בין עבודה למשפחה צריך להיות עניין שבשגרה ולא איזשהו ויתור 'חריג' לטובת מנהל זה או אחר שיש לו אילוצים או בעיות אישיות. האווירה בארגון כולו צריכה להיות אווירה שתומכת בהורים מתוך מדיניות שקופה ברורה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה