שיתוף

עם המעבר החד לעבודה מהבית של רוב עובדי הארגון, נראה כי לפתע, דווקא עכשיו הקשרים החברתיים בין עובדים הפכו נדרשים ונחוצים יותר מתמיד.

חיבור בין אנשים זהו אנושי בסיסי, ולמרות זאת, מחקרים מראים כי (בימים כתיקונם, כאשר רובם המוחלט של העובדים עובדים מהמשרד), כ-40% מהעובדים מרגישים מבודדים במקום העבודה, דבר שמפחית ככל הנראה את מידת המחוברות שלהם לארגון.

חיבור בין עובדים במקום העבודה מעניק לעובדים תחושה שהם מהווים חלק מקהילה שעוסקת במשהו שהוא גדול יותר מכל אחד מהעובדים כבודדים.

החיבור בין העובדים מעניק תחושה של שייכות לארגון ולעובדים האחרים בצוות, במחלקה, בארגון.

מעבר לצורך החברתי, חיבור כזה בין העובדים מעניק תחושה של קרבה, של תרבות ארגונית משותפת, של ערכים, של שירות ללקוחות ואפילו לעיתים קרובות תחושה של שליחות וגאוות יחידה.

וכל עוד העובדים חשים חיבור חזק זה לזה, יש סיכוי טוב יותר שהם ישקיעו הרבה יותר מאמצים כדי לסייע זה לזה להגיע להישגים.

התוצאה היא שהם משקיעים יותר בארגון ובמטרותיו ויעדיו ובה בעת משדרים כלפי חוץ מסרים חיבויים לגבי הארגון שהם עובדים בו.

ככל שההשקעה של העובדים בארגון גוברת, ככל שהמאמצים שלהם גוברים, ככל שתשומת הלב שלהם לפרטים עולה, כך עולה גם המורל של הארגון כולו. וכאשר האווירה היא חיובית והמורל גבוה, כך ניתן לראות שיפור בתוצאות הכספיות של הארגון.

אלא שחיבור טוב בין עובדים זה לא דבר שקורה  בבת אחת. יתרה מכך, כאשר עובד חדש מצטרף לארגון, נדיר שהוא מרגיש באופן מיידי שהוא משתלב באופן מלא כחלק מצוות.

יש 3 מרכיבים המהווים למעשה שלבים בחיי העובד בארגון, שכל עובד עובר לפני שהוא יכול להרגיש חלק מהמכלול החברתי בארגון:

1. המרכיב הראשון הוא התאמה לסביבת העבודה של הארגון:

התאמה יכולה להתבטא כהערכה לתנאים הפיזיים בחלל העבודה, חיבור למבנה החברתי, הערכה לסביבת העבודה, התאמה לעבודה עצמה או התאמה לארגון כלל.

אנשים שחשים התאמה לארגון חשים כך לפעמים משום שלעובדים האחרים יש קריירה דומה לזו שלהם או רקע חינוכי דומה, או שסוג העבודה שהם מבצעים הוא מסוג התפקידים שהם למדו לקראתם, נהנים ממנו ובאופן כללי משתלבים היטב בארגון.

2. המרכיב השני הוא תחושת השייכות או ההשתייכות:

תחושת השייכות כוללת תחושה שלעובד יש ערכים משותפים עם ערכי הארגון, והיא נובעת גם מכך שהעובד נהנה מהעבודה ומחווית המוטיבציה והתגמול.

3. המרכיב השלישי הוא שלב ההשתלבות:

ברגע שהעובדים מרגישים שהם שייכים, הם הופכים לחלק בלתי נפרד מהארגון. יתרה מכך, הם לא רק חשים חלק בלתי נפרד מהארגון, אלא הם אף חשים שהארגון הוא חלק ממי שהם.

אירועים מקצועיים למנהלי משאבי אנוש

אין תגובות

השאר תגובה