שווה לגור בפריפריה

שווה לגור בפריפריה

סיפורו של אייל אטיאס, בוגר תוכנית עתידים לתעשייה ולמגזר העסקי, שגדל במגדל העמק, וקיבל מלגה מהתוכנית והזדמנות ללמוד ולצבור ניסיון גם יחד. ומה הוא עושה כיום?

שיתוף
משאבי אנוש
photo by: chanpipat הצלחה

 אייל אטיאס נולד במגדל העמק, כבן זקונים למשפחה בת שני ילדים. למרות שאביו ואמו סבלו כל השנים ממחלות כרוניות, הצליחו לפרנס את המשפחה בכבוד, עד לפרישתם עקב מצבם הבריאותי. הוא מספר שבתיכון היה תלמיד "חנון" לכל הדעות. בצבא שירת שנה בקורס טייס, משם הוסב  לתפקיד מכונן (Flight Engineer). הפרק הבא שלו בקריירה הצבאית היה בחיל ההנדסה, שם שירת בפלוגות האב"כ הלוחמות.

 "במהלך לימודי בתיכון ובצבא", אומר אייל, "ידעתי שהכיוון שלי הוא הנדסה, והתלבטתי מאוד בין מספר מקצועות.  בסופו של דבר החלטתי ללמוד בפקולטה להנדסת תעשייה וניהול בטכניון. בחרתי בתחום זה לנוכח המגוון התעסקותי הרחב שהוא מאפשר. לכול הסובבים אותי בחירתי בתחום ההנדסה נראתה טבעית מאוד, למרות שבאותו זמן הנדסת תעשייה וניהול לא היה מקצוע מוכר ופופולארי כפי שהוא היום".

אייל והילה, חברתו דאז (ואשתו כיום), ערכו מחקר מקיף לגבי סוגי המלגות המוענקות לתושבי הפריפריה. המודעות המזמינות סטודנטים להצטרף לעמותת עתידים על כל תכניותיה השונות, צדו את עיניהם. הילה הצטרפה לתכנית "עתידים למנהל הציבורי" והתקבלה למחזור הראשון של התכנית.  

אייל הגיש מועמדות לתכנית "עתידים לתעשייה ולמגזר העסקי" והחל את לימודיו בפקולטה. במקביל לתהליך המיונים לתכנית, עבד אייל, כאחראי משמרת במחלקת הביטחון בטכניון ובחברת טאוור סמיקונדוקטור, במגדל העמק. כחלק מתהליך המיונים לתכנית זומן אייל לראיון בחברת המ-לט במסגרת תרומתה של חברת I.D.B לעתידים והתקבל לחברה כמתמחה.

"השילוב של ההתנסות המקצועית עם הלימודים היה אידיאלי", הוא אומר, "שכן התנסיתי מקצועית בחברה, בהיקף של יום בשבוע בלבד, כך שנותר לי מספיק זמן על מנת להשקיע בלימודים. ההתנסות סייעה לי להכיר ולהתמחות בנושאים רבים כמו תמחור, ייצור, עצי מוצר ותהליכי עבודה. במקביל שילבתי עבודה נוספת בלילות באבטחה בטכניון. אפרופו תחום תעשייה וניהול, העוסק לא מעט בתהליכי ייעול, מבחינתי שילוב זה היה ייעול תהליכי הלימודים בכל המובנים".

 בשלהי ההתמחות והלימודים, קיבל הזדמנות לעבור לתפקיד "סטודנט עם אופק קליטה קרוב ברפאל". "התקופה בה הייתי בהמ-לט נתנה לי יתרון משמעותי במוכנות לתהליכי הריאיון ברפאל וללא ספק, הגעתי לשם מוכן יותר מרבים אחרים".

כיום אייל עובד כחמש שנים כמהנדס ברפאל, כמנהל תפעול ביחידת פיתוח אלקטרוניקה. בתפקידו הוא אחראי לשיבוץ, תכנון וניהול מענה של כוח אדם לפרויקטים שונים ועל שיפור תהליכים שונים במחלקה.

 לדבריו, "אין לי ספק שהתקופה בעתידים תרמה לי לרכישת ניסיון משמעותי וגם חשפה בפני עולם אחר של התעשייה, שהיום אני מבין שחשוב מאוד למקצועיות שלי. מבחינתי זהו שילוב מנצח של תמיכה כלכלית משמעותית עם הזדמנות לפתח את הקריירה המקצועית. אני רואה יתרון ממשי לחברה במספר מובנים, מצד אחד, זהו ערוץ ייחודי לתרומה לקהילה, המשלב את האפשרות לקליטה עתידית של כוח אדם מעולה, בעל מוטיבציה גבוהה להצלחה. בנוסף התכנית מאפשרת לשלב בחברה אוכלוסייה מגוונת, המגיעה מרקעים שונים וכן להיות חלק מרשימה ארוכה של חברות מובילות, אשר משתתפות בתכנית לאומית חשובה זו".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה