עמוס שפירא מונה לדירקטור בתעשייה האווירית

עמוס שפירא מונה לדירקטור בתעשייה האווירית

יו"ר תע"א, דב בהרב, מבצע מאז נכנס לתפקיד לפני כמה חודשים שינויים בצמרת החברה. בקנה: מנכ"ל, יועץ משפטי וסמנכ"ל כספים

שיתוף

זמן קצר לאחר שנודע על מינויו העתידי לנשיא אוניברסיטת חיפה, הודיעה היום (ג') התעשייה האווירית (תע"א) כי מנכ"ל סלקום לשעבר, עמוס שפירא, מונה לדירקטור בחברה.

בחירת הדירקטורים לתע"א מתבצעת על-ידי שרי הביטחון והאוצר. אלו מגישים שמות לרשימה ברשות החברות הממשלתיות. מכאן, טעונים המועמדים את אישור ועדת שפניץ למינויים בגופים ממשלתיים. לאחר אישור הוועדה, חוזרים המועמדים לאישור השרים.

אולם שפירא אינו לבד בעניין הזה. בין המועמדים הנוספים לכהונת דירקטורים בחברה ניתן למצוא גם את חיים שני, מנכ"ל משרד האוצר לשעבר; רוני איכר ותא"ל (מיל.) כמאל אסעד. ביולי האחרון תמה כהונתם של הדירקטורים יאיר שמיר, חיים אהרון, עופר דקל, עליזה שרון וחוה שכטר. האחרונה מונתה מחדש לדירקטורית לפני כחודש.

יו"ר תע"א, דב בהרב, מבצע מאז נכנס לתפקיד לפני כמה חודשים שינויים בצמרת החברה. עם מסיימי תפקידם בקרוב נמנים המנכ"ל יצחק ניסן, שמכרז להחלפתו פורסם זה מכבר. ברשימת המועמדים הפוטנציאליים להחליפו נמצאים רפי מאור, יו"ר אי.סי.איי טלקום; מפקד חיל האוויר הנוכחי עידו נחושתן ויוחנן לוקר המזכיר הצבאי של ראש הממשלה. ועדה ייעודית תקבל את ההחלטה באשר לזהות המנכ"ל שייבחר.

הדרישות לתפקיד, כפי שאוזכרו במכרז, כוללות תואר אקדמי גמיש בהנדסה, כלכלה, ראיית חשבון, מדעים מדוייקים בתחומי פעילות החברה, ניסיון מצטבר של חמש שנים בניהול, כולל בדרג סמנכ"ל, של תאגיד שמחזור עסקיו מעל 400 מיליון דולר בשנה. כמו כן נדרש ניסיון באחד מתחומי הפעילות המרכזיים של החברה, בהם תעופה, חלל, אלקטרוניקה, ביטחון ותוכנה וכהונה בתפקיד של סמנכ"ל ומעלה, או תת אלוף ומעלה.

גם משרתו של היועץ המשפטי יעקב גלזן על הכוונת, בין היתר מכיוון שבדיקת משרד האוצר העלתה כי כ-700 אלף שקלים שקיבל כבונוס אינם חוקיים והוא נדרש להחזיר את רובם. מינוי חדש נוסף הוא של אייל ינויאן לתפקיד סמנכ"ל הכספים החדש, והוא מחליף החל מהשבוע את מנשה שגיב שעבר לקבוצת לבייב.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה