עובדים לא מרוצים – סקר חברת מרצ'ר

עובדים לא מרוצים – סקר חברת מרצ'ר

שליש מהעובדים בארה"ב אינם שבעי רצון ממקום העבודה שלהם, קרוב למחצית הצעירים מחפשים מקום עבודה חלופי.

שיתוף
עבודה מהבית
עבודה מהבית

32% מכלל העובדים בארצות הברית מגלים חוסר שביעות רצון ממקום העבודה שלהם, כך עולה מסקר שערכה חברת מרצ'ר האמריקאית. מדובר בעלייה משמעותית של 11% מאז שנת 2005.

עוד עולה מהסקר כי 21% אינם מתכוונים לעזוב את מקום העבודה הנוכחי, אך הדגישו כי אינם מרוצים מהיחסים בינם לבין הממונים עליהם וכי בינם לבין המעסיקים קיימים עימותים יומיומיים.

אחוז המתכוונים לעזוב את מקום העבודה בקרב צעירים בגילאי 25-34 הוא גבוה במיוחד ומגיע ל-44%. מעבר למספרים היבשים עולה מן הסקר כי שליש מכלל העובדים בארצות הברית רואה במקום העבודה נטל ולא נכס, כאשר קרוב למחצית הצעירים מחפשים מקום עבודה חדש ורבים מהם יעזבו במוקדם או במאוחר את מקום העבודה הנוכחי שלהם.

לרמה גבוה כל כך של העדר שביעות רצון ממקום העבודה השלכות מרחיקות לכת על הכלכלה האמריקנית. הנאה נמוכה פוגמת ללא הכר בתפוקה. ההתלהבות, שהייתה אמורה להיות מושקעת בארגון – מותמרת בזמן חיפוש המוקדש לניסיון לצאת ממנו. זהו אתגר של ממש למנהלי משאבי אנוש, הנאלצים להתמודד עם שליש מעובדי הארגון שאינם מרוצים ועם מחצית מהצעירים בארגון שישמחו לעזוב אותו.

התמודדות עם עובדים לא מרוצים

דרך אחת למזער את הנזק היא עריכת סקרים אנונימיים בקרב העובדים בארגון כדי לעמוד מקרוב על היקף הבעיה, הכנת סקר כזה היא צורך חיוני לכל מנהל משאבי אנוש ולא רק עניינם של מכוני המחקר.

בין השאר, יש לבחון בסקר לא רק את האחוז הכולל של הרוצים לעזוב את הארגון או התפלגות הגיל, אלא לברר את מגוון הסיבות לרצון לעזוב את הארגון. בין אלו ניתן למנות גובה השכר, העדר יציבות כלכלית והעדר תחושה של מימוש עצמי במקום העבודה.

מחקרים אחרים מלמדים כי גובה השכר דווקא אינו עומד בראש פירמידת ההנעה השלילית ולעומת זו, הקטגוריה המובילה היא העדר תחושה של מימוש עצמי בארגון. עד כה לא נערכו מחקרים דומים בשוק העבודה הישראלי אף כי משיחות רבות שקיימו כתבי HRus עם עובדים בעשרות ארגונים, מתברר כי הנתונים בישראל אינם רחוקים מאלו של שוק העבודה האמריקני. החשוב מכול הוא לא להמתין לפרסום סקרים של מכוני מחקר, אלא ליזום באופן רציף ושוטף סקרים מסוג זה כדי להקדים תרופה למכה.

ומה המצב בארגון שלך?

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה