מנהלי משאבי אנוש ממשיכים להתקדם

מנהלי משאבי אנוש ממשיכים להתקדם

מחקר חדש מצביע על העובדה שמנהלי משאבי אנוש ממשיכים להתפתח, להתחדש ולחדש את כלי העבודה ואת כללי העבודה, תחום הסמכות ואזורי ההשפעה שלהם בכיוונים הבאים

שיתוף
ניהול משאבי אנוש

ניהול

מחקר חדש – The Randstad Sourceright 2015 Talent Trends Report – מציג את הטרנדים שמניעים את מנהלי משאבי אנוש. עיקרי הדברים הם כאמור: מידע, ניהול מידע, ניתוח מידע, חשיבה עסקית, ראיה מערכתית, ראיה מאקרו-כלכלית וטכנולוגיה ייעודית שתתמוך בכלל הצרכים הללו.

מנהלי משאבי אנוש ממשיכים להתקדם, להתפתח, להתחדד, להתרחב, להשתנות… כל זאת על רקע מגמות ושינויים בעולם העסקי הגלובאלי. המחקר שלפנינו עקב אחר 350 מנהלי משאבי אנוש על מנת לזהות את האתגרים הגדולים ביותר שניצבים כיום בפני מחלקת משאבי אנוש.

58% מקרב המנהיגים בארגון מבקשים ייעוץ/ליווי/הכוונה מאנשי משאבי אנוש בנושאים שאינם 'משאבי אנוש קלאסיים'. מנהלים בכירים בארגון דורשים או לכל הפחות מצפים מאנשי משאבי אנוש להבין את התחום העסקי, להבין תופעות מאקרו-כלכליות ואת ההשפעות הישירות והעקיפות שלהן על פעילות הארגון. מנהלים מצפים שאנשי משאבי אנוש לא רק יבינו את האסטרטגיה העסקית אלא ייקחו חלק בגיבוש שלה ויציעו פתרונות עסקיים אסטרטגיים כדי להגיע למטרות שהוצבו.

כמובן שכל הדרישות החדשות אינן באות במקום אלא בנוסף לדרישות הבסיסיות ממחלקת משאבי אנוש: לנהל תהליכי גיוס עובדים, פרידה מעובדים, טיפוח כישרונות, הערכות עובדים, קידום עובדים ועוד. רק שכיום מנהלי משאבי אנוש נדרשים לבצע את המשימות הללו בצורה הרבה יותר טכנולוגית, חדשנית, מתקדמת, מדויקת, אסטרטגית… ולכן, על פי המחקר החדש, מחלקת משאבי אנוש ניצבת לקראת או בשיאו של שינוי נוסף שכולל את התחנות הבאות:

26% מקרב מנהלי משאבי אנוש עומדים להשקיע בחיזוק הערך שלהם כמעסיק ו-35% עומדים להשקיע בשדרוג/שיפור הכישורים של מנהלי הגיוס במחלקה. 56% מקרב מנהלי משאבי אנוש עושים שימו מתקדם בניתוחים talent analytics and insights כדי לתכנן ולנהל את פונקציית ניהול הכישורים.

מנהלי משאבי אנוש מחפשים/יחפשו אחר פתרונות טכנולוגיים הוליסטיים שיאפשרו להם יותר אופציות תחת קורת גג אחת משמע לבצע יותר משימות, ולהפיק, לנתח ולנהל יותר נתוני HR במערכת אחת.

מנהלי משאבי אנוש נדרשים להתרגל לציפיות ודרישות חדשות, לחשיבה הרבה יותר אסטרטגית, עסקית-כלכלית וטכנולוגית, תוך שינוי דפוסי חשיבה ועבודה, מעבר לטכנולוגיה ייעודית ממוקדת יותר, על מנת לבצע משימות חדשות בנוסף על המשימות שהיו במסגרת תפקידם מאז ומעולם. אם לסכם את המגמות הבולטות, אחד הטרנדים הבולטים ביותר במחלקת משאבי אנוש בימים אלו הוא המעבר אל ו/או ההתעמקות במידע עסקי / ניתוח נתונים / אנליטיקס ואסטרטגיה עסקית.

סמנכ"ל/ית משאבי אנוש? הירשם/הירשמי עוד היום לפורום סמנכלי HR – פרטים והרשמה כאן

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה