יו"ר ועדת הכספים בנוגע להעלאת שכר הח"כים: "אין טעם בדיון נוסף"

יו"ר ועדת הכספים בנוגע להעלאת שכר הח"כים: "אין טעם בדיון נוסף"

"נותרתי בהלם וללא מילים", אומרת ח"כ שלי יחימוביץ' בעקבות סירוב ועדת הכנסת לבטל את הצמדת שכר הח"כים לשכר הממוצע במשק

שיתוף
מאבקי כוח Photo by Stuart Miles

לאחר שפרסמה בפומבי לראשונה תלוש משכורת של חבר כנסת, במסגרת מאבקה נגד העלאת שכר הח"כים הצפוי בעקבות הצמדתו לשכר הממוצע במשק, ממשיכה ח"כ שלי יחימוביץ' במאבק.

"חייבת לכם עדכון מדהים ומדכדך על העלייה בשכר הח"כים, אחרי כמה שעות אופטימיות שהיו לי בעקבות התמיכה הגורפת מכם לתביעה שלי לבטל את התוספת", כתבה יחימוביץ' בפייסבוק. "הפתק (המזלזל, לצערי) שאתם רואים כאן הוא התשובה. כתב לי אותו יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ דוד ביטן. זו הוועדה שכל מה שהיא צריכה זה להתכנס ולהצביע בעד ביטול התוספת".

במכתב שהעביר ליחימוביץ' כתב ביטן: "שלי, כתבת אלי מכתב בעניין שכר הח"כים. היה דיון בחודש יולי על המלצת הוועדה הציבורית וההמלצה נדחתה על ידי הוועדה עד לרגע שההצמדה תהיה אחידה. כיום לשופטים ולנשיא המדינה ההצמדה הינה כמו לח"כים. על כן, כשהאוצר וועדת הכספים ידאגו שההצמדה תהיה אחידה גם לשופטים, גם הח"כים יסכימו לשנות את שיטת ההצמדה בהתאם. אין טעם בדיון נוסף".

 

 שלי סטטוס פייסבוק

 

 

"נותרתי בהלם וללא מלים. אמשיך לעדכן", כותבת יחימוביץ'. "ובאשר לסטטוס הקודם שבו פרסמתי את תלוש השכר שלי: 28,190 מכם עשו לו לייק, 5,930 מכם שיתפו, 3,082 הגיבו. יותר מ-1.5 מיליון צפו בו".

בפוסט בו פרסמה יחימוביץ' את תלוש השכר של חבר כנסת ציינה כי ביולי האחרון החליטה ועדת הכנסת לדחות את המלצתו של פרופ' חיים לוי, יו"ר הוועדה הציבורית לבחינת שכרם של חברי הכנסת, לבטל את ההצמדה לשכרם של חברי הכנסת. זאת, לדבריה, בשל ההצמדה לשכר הממוצע הקיימת לשכרם של השופטים.

הוועדה שמחליטה על שכר השופטים אינה ועדת הכנסת, אלא ועדת הכספים, שסירבה לפגוע בהצמדת שכר השופטים כל עוד ועדת הכנסת לא מבטלת את הצמדת שכר הח"כים. "די בצדק", סבורה יחימוביץ'. "גם כי עניינית שכר השופטים צריך להיות מאוד גבוה, וגם כי יש לי חשד שגם אם ביטול ההצמדה של השופטים היה קורה, איכשהו זה היה נעצר שוב בכל הנוגע לשכר הח"כים אתם הבנתם את החד גדיא הזה? היישר מטור סאטירי של אפרים קישון, חוץ מזה שזה לא כל כך מצחיק. את המעגל המביך והמבזה הזה חייבים לקטוע. הצבעה אחת בוועדת הכנסת וזה נפתר".

אולם כפי שכתב כעת ח"כ ביטן ליחימוביץ – "אין טעם בדיון נוסף".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה