"מחצית מהגיוסים בארגונים המובילים בעולם מתבצעים באמצעות חבר מביא חבר"

"מחצית מהגיוסים בארגונים המובילים בעולם מתבצעים באמצעות חבר מביא חבר"

מורית רוזן, מנהלת תחום פתרונות מיון בגיוס ב-HRD, מסבירה כיצד תהפכו גם אתם את שיטת חבר מביא חבר למקור הגיוס המוביל בארגון

שיתוף
ראיון Photo by Ambro

שיטת 'חבר מביא חבר' הולכת ותופסת תאוצה וממצבת עצמה בשורה הראשונה של שיטות גיוסי העובדים, בפרט בענף ההייטק. מהם העקרונות החשובים, הדגשים והתהליכים להפיכת כלי גיוס העובדים הזה למקור גיוס העובדים העיקרי בארגון, תוך חסכון ניכר בכסף ומשאבים? בכך תעסוק סדנה בנושא שתעביר מורית רוזן, מנהלת תחום פתרונות מיון בגיוס ב-HRD, בכנס מקורות הגיוס השנתי שייערך על ידי HRus בשיתוף עם חברת HRD ב-29 באוקטובר בכפר המכביה.

חבר מביא חבר Photo by 89studio"מנתונים של מחקר שערך ד"ר ג'ון סאליבן בקרב הארגונים המובילים בארה"ב עולה כי בארגונים המובילים בעולם, למעלה מ-50% מגיוסי העובדים מגיעים דרך הפניות, כלומר בשיטת חבר מביא חבר", מסבירה רוזן. "ד"ר סליבן מצא שגיוסים אלה הם האיכותיים ביותר, והעובדים שמגיעים דרכם נשארים לאורך זמן רב יותר, לעומת עובדים מקבילים להם, שהגיעו בשיטות גיוס אחרות. יתרה מכך, שיעור קבלת הצעות העבודה שמקבלים עובדים שהגיעו בשיטת חבר מביא חבר הנו גבוה יותר, ועלות הגיוס שלהם נמוכה מהממוצע. במחקר שערכה חברת Zalp מצאו החוקרים ש-92% מהארגונים מציגים את שיטת חבר מביא חבר כמקור הגיוס המוביל, ו-83% מהארגונים רוצים שלפחות 60% מגיוסי העובדים שלהם יגיעו בדרך זו. מסקר האחרון שערכה HRD בישראל, בשיתוף עפ חברת AKT, עולה כי באוקטובר 2014 נמצא שבממוצע כ-35% מגיוסי העובדים מגיעים בשיטת חבר מביא חבר".

רוזן מציגה 3 מפתחות להפיכת שיטת 'חבר מביא חבר' למקור גיוס העובדים המוביל בארגון: המפתח הראשון הוא ה'למה': אנו רוצים לרתום את הארגון להבנה מדוע חשוב להביא את החברים של עובדיו לארגון. הדרך לעשות זאת מתחילה ברתימת ההנהלה מדרגת המנכ"ל ועד לאחרון המנהלים.

המפתח השני הוא ה'מה'. בכל נקודת זמן חייבת להיות בארגון הבנה טובה של מהן המשרות שאליהן מגייסים ומהן דרישות התפקיד, כמו גם הבנה מי הם המועמדים שאותם כדאי להפנות.

המפתח השלישי הוא ה'איך'. כל עובד צריך לדעת איך להפנות חברים. לכן, שיטת ההפניה והכלים באמצעותם הוא מפנה את חבריו, חייבים להיות ידידותיים למשתמש, קלים ונוחים, כאשר החברים המופנים מקבלים יחס של VIP.

 

מודל המה, איך ומדוע של סיימון סינק

 

 

 לצפייה בתכנית כנס מקורות הגיוס

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה