כיצד יראה יום העבודה העתידי בעידן הדיגיטלי?

כיצד יראה יום העבודה העתידי בעידן הדיגיטלי?

בעתיד הקרוב נשתמש ברשתות חברתיות שנועדו לארגונים, נעבוד מכל מקום ובכל זמן, נחלוק מידע ונהיה מוטרדים פחות מהיררכיות

שיתוף
שינויים בעולם העבודה של המחר

מנהלים טובים צריכים תמיד להביט קדימה ולהיערך למחר, ואם אפשרי – גם לעתיד הרחוק יותר. קריאה טובה של המגמות המשתנות בעולם העבודה תסייע להם להתכונן לשינויים ולהתאים את עצמם ואת הארגון באופן מוצלח יותר לעתיד.

ג'ייקוב מורגן הציג במגזין הכלכלי Forbes את חמש המגמות העיקריות שלהערכתו יעצבו את עולם העבודה של המחר:

  1. התנהגויות המעוצבות על ידי המדיה החברתית יחדרו בהדרגה לארגונים– ענקי מדיה חברתית כמו פייסבוק, טוויטר, לינקד-אין ואחרים קטנים ונישתיים יותר, פתחו את הדלת לצמיחתן של רשתות כמו Yammer, Jive, Chatter ועשרות נוספות המשמשות כרשתות ארגוניות המיועדות לעסקים גדולים. יתרונן נעוץ ביכולתן לספק בהקשר הארגוני לחברה את מה שהרשתות הגדולות מעניקות: קהילתיות, שיתוף במידע ורעיונות, איתור אנשים מהיר ויצירת שיתופי פעולה. 

    לדברי מורגן, בעתיד הקרוב נחזה בשימוש גובר ברשתות חברתיות שנוצרו עבור משתמשים בארגונים, מה שישנה את האופן שבו נפעל כעובדים בארגון. 
     

  2. שימוש בטכנולוגיות חדשות ליצירת שיתופי פעולה– המדובר בטכנולוגיות שיתוף, אשר ביניהן נמנות אף הרשתות החברתיות. אלה מקנות חופש וגמישות לעבוד מכל מקום, בכל זמן ובאמצעות מכשירים מגוונים.

    לדעת מורגן, אחת המשמעויות של שינוי זה הינו "השטחת ההיררכיות"- כל עובד בכל דרג יכול לתקשר עם כל אחד אחר בחברה ללא קשר למעמדו, שכן שהמידע הופך נגיש לכל. כך לדוגמה, מנהל בכיר יכול לעשות "לייק" לרעיון שהעלה עובד זוטר ברשת החברתית של הארגון. עד לא מזמן, לרוב הסיכוי שמנהל בכיר היה יודע על רעיון קטן לכאורה שהועלה על ידי עובד זוטר שאף לאפס.
     

  3. מעבר למחשוב ענן –פלטפורמת השיתוף הנוכחית מאפשרת לעשות שימוש ב"מחשוב ענן". הכוונה לשירותי מחשוב הניתנים למשתמש באמצעות מחשב מרוחק, אליו מתחבר המשתמש באמצעות רשת האינטרנט או באמצעות קו תקשורת ייעודי. עובדה זו מצמצמת באופן משמעותי את הקשיים בכניסה בהם נתקלו עובדים בגישה למידע מרחוק. כעת הארגונים אינם תלויים יותר באנשי ה-IT כדי להשתמש בטכנולוגיות חדשות, העלות זולה יותר והחלת השימוש פשוטה יותר. כך, למנהלים ולעובדים תהיה גישה קלה ומהירה יותר לעבודתם מכל מקום שבו יהיו.
     
  4. דור המילניום יהפך לכוח העבודה העיקרי – הערכות גורסות כי בשנת 2020 בני דור המילניום יהוו כמחצית מכוח העבודה בארצות הברית. ה"מילניומים" הם אנשים אשר גדלו לצד המדיה החברתית שבה אנו משתמשים כיום. הם רגילים להיות מחוברים, ניידים ושיתופיים. הם חשים בנוח לחלוק מידע, ללמוד דברים חדשים, להשמיע את קולם ולעבוד מכל מקום. לטענת מורגן רוב הארגונים כיום, עושים מאמצים להתאים את עצמם לכוח העבודה המשתנה בזמן שדור הבייבי בום מתחיל לעשות את דרכו החוצה. 

  5. ניידות והתחברות לעבודה – ניידות אינה רק האפשרות להגיע אל אנשים ומידע באמצעות מכשיר נייד, אלא גם האפשרות להיות "עובד נייד". הרעיון של "התחברות לעבודה" הופך נפוץ יותר ויותר בארגונים כחלק מן המעבר לסביבת עבודה גמישה יותר. "הרעיון שצריך לנסוע לעבודה ולעבוד מתשע עד חמש מת", גורס מורגן.

ניתן להבחין בקלות שחמש המגמות הללו קשורות אחת בשנייה וניתן לסכמן כשילוב בין הצורך בשיתוף וגמישות, לבין שימוש בטכנולוגיות המאפשרות זאת. במקרים רבים הדבר מתרחש בארגונים רבים באופן טבעי. אך אם זה אינו קורה- רצוי שהמנהל העדכני ישקול לבצע שינויים קלים התואמים את המפה המשתנה.

על מנת ללמוד עוד על היערכות מנהלים לעולם העבודה בעידן הדיגיטלי, אתם מוזמנים לכנס משאבי אנוש שיעסוק בדיני עבודה ב-31 ביולי 2013. לפרטים נוספים לחץ כאן

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה