המרוץ לשביתה במשק: דיונים מרתוניים מהערב, כנס ועדים ועתירה לבג"צ

המרוץ לשביתה במשק: דיונים מרתוניים מהערב, כנס ועדים ועתירה לבג"צ

הערב ייפגשו נציגי הצדדים ומחר יכנס היו"ר עיני, כנס בהשתתפות מאות ראשי ועדים כהכנה לשביתה; איגוד לשכות המסחר עתר לבג"צ

שיתוף

המרוץ לשביתה: הערב (יום א') יחלו המגעים המרתוניים בין ההסתדרות לאוצר, וליתר דיוק בין יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן לבין סגן ראש אגף התקציבים באוצר, גל הרשקוביץ. מחר בשעה שבע בערב תתקיים בין הצדדים פגישה נוספת.

כמה שעות קודם (יום ב' בצהריים), יקיים יו"ר ההסתדרות עופר עיני, כנס בבית הוועד הפועל בתל-אביב. באירוע עתידים ליטול חלק מאות מראשי הוועדים והאיגודים המקצועיים, כהכנה לשביתה בהמשך השבוע.

מוקדם יותר היום, הודיעו באיגוד לשכות המסחר כי יעתרו לבג"צ בכוונה לבטל את החלטת בית הדין הארצי לעבודה מיום חמישי האחרון, שאישר להסתדרות להשבית את המשק.

בלשכת המסחר תל-אביב והמרכז, המייצגת את האיגוד, משוכנעים שהפתרון לסוגיית עובדי הקבלן אינו יכול להיעשות באמצעות "כפייה של ההסתדרות, תוך הפעלת נשק השביתה" כלשונם.

"החלטת בית הדין שברה את המבנה הדמוקרטי של המדינה", אמרו הבוקר בלשכה. "היא מוציאה סמכויות שניתנו למוסדות הדמוקרטיים של המדינה ומעבירה להסתדרות הכללית את הכוח לנהל את כלכלת המדינה."  בלשכה אומרים כי אם תתקבל דרישת ההסתדרות, הדבר יחזיר את המשק 40 שנה לאחור, לימים בהם ההסתדרות שלטה על המשק כולו. דברים דומים אמר הבוקר שר האוצר יובל שטייניץ.

מנכ"ל האוצר דורון כהן אמר היום, "מנסה להכתיב מודל עסקי שהוא הפוך ביסודו מכל מה שמקובל בעולם, לרבות מה שממליץ ארגון ה-OECD: התמחות ואחר כך מיקור חוץ איפה שניתן. כשההסתדרות רוצה, היא יודעת לנהל מו"מ ולהגיע להישגים. כך היה בשולחן העגול, כך היה במו"מ על הסכם קיבוצי ב-2010. לצערנו אנו לא רואים נכונות אמיתית לנהל מו"מ אמיתי ולהגיע לפתרונות אלא ישנה התבצרות מאחורי סיסמאות לא מעשיות".

אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, סבור שנושא עובדי הקבלן עשוי להיפתר באמצעות "שיפור תנאי העסקתם באמצעות הסכמים קיבוציים, ולא דרך התערבות חסרת תקדים של ההסתדרות ביכולת המעסיק לנהל את העסק אותו הקים. המגזר העסקי כולו פועל בעולם תחרותי, אם לא תהיה לו גמישות ניהולית הוא לא יעמוד בתחרות הגלובלית. התוצאה הישירה תהיה התמוטטות של אלפי חברות עסקיות, כפי שקרה במשבר בשנות ה-80 שחברות בבעלות חברת העובדים כמו כור וסולל בונה, קרסו כי הוכתב להם איך ואת מי להעסיק," טען לין. 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה