האוצר אישר תוספות שכר נדיבות לבכירי חברת החשמל

האוצר אישר תוספות שכר נדיבות לבכירי חברת החשמל

שכרם של היו"ר והמנכ"ל יזנק מ-47 אלף ל-61 אלף שקלים בחודש. "מהלך חשוב של תיקון עיוותי שכר פנימיים", טוענים בחברה

שיתוף

לקליטת עובדי הקבלן אין תקציב, אולם לתוספות שכר נדיבות לבכירי חברת החשמל דווקא יש. משרד האוצר, על דעתו של השר יובל שטייניץ, אישר לשני מנהלי החברה, המנכ"ל אלי גליקמן והיו"ר יפתח רון, שיפור תנאי שכר בשיעור של 14 אלף שקלים לחודש. השניים ישתכרו מעתה ואילך כ-61 אלף שקל בחודש ברוטו. אישור לכך התקבל גם על ידי מנהל רשות החברות הממשלתיות דורון כהן, המכהן גם כמנכ"ל בפועל של משרד האוצר.

בדירקטוריון חברת החשמל מיהרו לאשר את ההעלאות ועשו זאת כבר בשבוע שעבר.

עם השלמת המהלך פרוצדורלית, יתבקש הדירקטוריון לאשר העלאת שכר מקבילה של בכירים אחרים בחברה, המועסקים בחוזים אישיים ושכרם צמוד לשכר המנכ"ל.

אישור תוספות השכר מגיע בעיתוי בעייתי, שעה שגובה החוב של חברת החשמל עומד על יותר מ-65 מיליארד שקלים, והחברה דורשת את ייקור תעריפי החשמל לציבור חדשות לבקרים. זאת נוסף על כניסת המשק להאטה ופיטורי עובדים.

העיתון גלובס פרסם בעבר, כי מיד עם בחירתו הביע המנכ"ל גליקמן אי שביעות רצון מגובה שכרו. במקביל, בעת שנכנס לתפקידו בסוף אפריל אשתקד, קוצצו בהנחייתו הטבות שקיבלו 12,500 עובדי החברה כחלק מתקציב 2012.

בד בבד, הודיעה החברה שתפחית 400 משרות באמצעות הסדרי פרישה מרצון, במחצית השנייה של 2012. עקב כך הכריז ועד העובדים של חברת החשמל על סכסוך עבודה בחודש שעבר.

מן הראוי לציין עוד, כי מנהלי החברות הממשלתיות נהנים גם מבונוסים שנתיים. בחברת החשמל מקבלים מנהלים תמריץ שנתי אוטומטי בסך 10% מהשכר השנתי, הגם שהחברה אינה רושמת רווחים מזה תקופה ממושכת. אלא שבהוראת רשות החברות, עם העלאת שכרם, יוותרו טל וגליקמן על התמריץ המדובר.

 "תיקון עיוותים"

בחברת החשמל סבורים כי זהו מהלך "חשוב, לאור היקפי הפעילות העצומים של החברה הנחשבת לגדולה במשק". מקורות נוספים בחברה טענו כי מדובר בתיקון עיוותי שכר פנימיים, "כשסמנכ"לים ותיקים השייכים להסדר הקיבוצי, זוכים למשכורות גבוהות מאלו של המנכ"ל והיו"ר."

בלשכת שר האוצר אומרים כי "שינוי רמת השכר של החברה אינו נתון לשיקול דעתו של השר הוא ובעל השלכות גם על חברות אחרות. שכר המנכ"ל והיו"ר שונה כתוצאה מעדכון אוטומטי בטבלת השכר, ללא מעורבות השר וכל פעולת החרגה מתבצעת רק על ידי קברניטי החברה."

ממשרד האוצר ורשות החברות הממשלתיות נמסר כי "משמעות ההחלטה על העלאת רמת סיווג חברה, היא כי דירקטוריון החברה רשאי לאשר תקרת שכר לפי המקסימום המותר לחברה (תקרה של 61,851 שקל לרמה הבכירה ביותר). עיתוי העלאת השכר ורמתו, הם באחריות דירקטוריון החברה בלבד. מטרת העלאת הסיווג נועדה לאפשר לחברות ממשלתיות מובילות להתחרות על כוח אדם איכותי ולהעניק רמת שכר תחרותית, בדומה למקובל במשק."

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה