בשביל משכורת טובה צריך להזיע!

בשביל משכורת טובה צריך להזיע!

מחקר חדש חושף: עובדים שמתעמלים באופן קבוע משתכרים 9% יותר מעובדים שלא עושים פעילות ספורטיבית קבועה

שיתוף
שכר

בתנאי השוק הקשים של ימינו, עובדים פונים לחדרי כושר כמפלט – לפרוק מתחים, להתנתק, לשכוח מהבעיות שלהם בעבודה ו/או לאזן את הגוף (ואת הנפש) לאחר שעות עבודה מאומצות בחדרי ישיבה או בישיבה מול מחשב. מחקר חדש מגלה שמנוי לחדר כושר טומן בחובו יתרון נוסף מפריקת מתח ואיזון והוא ההסתברות להגדיל את השכר בלפחות 9%.

על פי המחקר חדש, שהתפרסם ב-Journal of Labor Research, עולה כאמור שעובדים מתעמלים משתכרים 9% יותר מעובדים שאינם מתעמלים דרך קבע. מחקר זה לא רק שלא סתר אלא הוא השלים סדרה שלמה של מחקרים בנושא הקשר בין התעמלות ספורטיבית להישגים אישיים ובפרט להישגים במישור התעסוקתי.

מתוך המחקר הזה, כמו ממחקרים קודמים, עולה כי עובדים המבצעים פעילות ספורטיבית סדירה הם עובדים אנרגטיים יותר ואפקטיביים יותר ועל כן הם נתפסים בעיני המנהלים כבעלי ערך רב יותר מזה של העובדים שאינם מתעמלים. אולם על פי מנהל המחקר, ואסוליס קוסטיס מאוניברסיטת קליבלנד, דרוש מחקר המשך אשר יעמוד על הקשר הסיבתי בין הפעילות הספורטיבית להצלחה הכלכלית של העובד. לדבריו, עדין לא הוכח מהו גורם הקשר. כך לדוגמה, ניתן אולי לטעון כי עובדים שמתעמלים ומשתכרים יותר הם בעלי משמעת עצמית וזה מה שדוחף אותם להתעמל ושמאפשר להם להצליח יותר בעבודה וכך למעשה משפר את כושר ההשתכרות שלהם. במקרה הזה, מדובר על תכונת אופי שדוחפת את העובד הן להצליח יותר בעבודה והן לקיים פעילות ספורטיבית שוטפת אבל להתעמלות עצמה אין השלכה ישירה על כושר ההשתכרות.

מה שכן ניתן לומר כיום בוודאות, לטענת קוסטיס, הוא הקשר הישיר בין התעמלות למצב רוח. לדבריו: "הפעילות הספורטיבית משפיעה על מצב הרוח. אנשים שמתעמלים הם אנשים אנרגטיים יותר ובעלי כושר תפקוד גבוה יותר. אלו נתפסים כאפקטיביים ולכן כיעילים יותר בקרב המנהלים ובנוסף, סגנון החיים הבריא שהם מנהלים מפחית את הוצאות הביטוח הרפואי כי בכך שהם מתעמלים הם מקטינים סיכונים רפואיים ושוב – הם נתפסים כעובדים רווחיים יותר מעובדים שלא מנהלים אורח חיים בריא."

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

2 תגובות

  1. לא ראיתי במחקר שפורסם האם כל אדם שיתחיל לעשות ספורט יעלה את המשכורת שלו???? או אדם שהמשכורת שלו גבוהה יכול להרשות לעצמו להרשם למכון כושר???????

  2. ראשית כל המחקר לא בדק שינויים בסגנון החיים אלא קבוצה אחת שמתעמלת דרך קבע וקבוצה שנייה שלא. זו הייתה מטרת המחקר. שנית, לא צריך להרוויח משכורת גבוהה כדי לעשות מינוי לחדר כושר – זה עניין של סדר עדיפויות וגם אם אין כסף – אפשר לרוץ בפארק או ליד הים בחינם. אפשר לרכב על אופניים או לעשות סיבובי הליכה בשכונה כל ערב בחינם!

השאר תגובה