"ברור לנו כי יותר אנשים יעבדו בעתיד מהבית, עם, או בלי, קשר...

"ברור לנו כי יותר אנשים יעבדו בעתיד מהבית, עם, או בלי, קשר לקורונה"

ויקי פלטניק, KLA ישראל: "רמת המחוברות של העובדים לחברה מאד גבוהה בתקופה זו, ואני מאמינה שזה קשור גם לעובדה שהחברה גילתה מנהיגות, אג'יליות והתארגנות מהירה לשינויים"

שיתוף
ויקי פלטניק. צילום: Funia-Digital & Beyond

ויקי פלטניק, KLA. צילום: Funia-Digital & Beyond

בכתבה "פיתוח חדשנות מרחוק מחייב שינוי בתפיסה" הסבירה ויקי פלטניק, מנהלת משאבי האנוש ב- KLA ישראל, מה עשתה החברה כדי להמשיך לעבוד תחת מגבלות הסגר, איך שמרה על קשר רציף עם העובדים למרות העבודה מרחוק, איך התגברה על מכשולים ובעיות, ואיך למרות המגבלות החברה עמדה בתפוקות והשיגה את כל היעדים.

כעת שאלנו אותה על הלקחים שהפיקה KLA  ישראל לגבי נושא העבודה מהבית.

"למדנו שהזום הוא כלי נהדר כל עוד מדובר בישיבות פורמליות, מצגות, סקירות טכניות וכד'", מסבירה פלטניק.

"אבל במהלך התקופה הבנו, כי העובדים מגיעים למשרד בעיקר כדי לפגוש אנשים. זהו צורך אנושי בסיסי שקשה לתת לו מענה באמצעות זום. יחד עם זה, ברור לנו כי יותר אנשים יעבדו בעתיד מהבית, עם, או בלי, קשר לקורונה.

"אולם העובדה שהעבודה מהבית התגלתה כיעילה כל כך, קשורה בעינינו גם לעובדה שאנחנו עובדים עם אנשים שאנחנו מכירים ויש לנו קשר אישי איתם ומחויבות.

"בעתיד, ככל שנמשיך לעבוד במודל עבודה היברידי (מודל שנמצא כרגע בבחינה במרבית הארגונים הגדולים בעולם), נצטרך לפתח מודלים ודפוסי פעולה חדשים.

"כאלה שיאפשרו לנו לקיים תהליכי עבודה, לטפח מחוברות ארגונית ותחושת ייעוד משותפת, כפי שבאו לידי ביטוי בחודשים האחרונים, בצורה יוצאת דופן".  

איך התבצעה העבודה מול לקוחות במצב הסגר?

"בעניין הלקוחות, צריך לזכור שהתעשייה שלנו מאד שמרנית. הלקוחות תמיד העדיפו שנעלה על מטוס ונגיע אליהם, ולפעמים מצאנו עצמנו משקיעים שבוע בטיסות בשביל פגישה של שעה.

"המציאות החדשה הכריחה גם את הלקוחות הקשוחים ביותר להתגמש ולשתף מידע ברשת.

"כך במהלך החודשיים-שלושה האחרונים, העובדים שלנו נפגשו עם לקוחות בתדירות גבוהה בהרבה מאשר בשגרה – מה שאפשר זירוז של תהליכים".

איך התמודדתם עם העובדה שחלק מהעובדים המשיכו להגיע לעבודה וחלקם עבדו מהבית?

"עובדים שיכולים לעבוד מהבית עבדו מהבית, ועובדים שחייבים להגיע למשרד עבדו במשמרות.

"כחברה גלובלית, סגנון העבודה הזה לא זר לנו. אנחנו אמנם לא רגילים בשוטף לעבוד עם מספר כל כך גדול של עובדים מהבית, אבל כלים כמו זום הם חלק מהעבודה היומיומית שלנו בשגרה.

"כדי לשמור על מגע רציף ותיאום מלא, הצוותים סגלו הרגלי עבודה שמתאימים לעבודה מרחוק כמו פגישת צ'ק-אין בבוקר, פגישות צוות וניהול קשר שוטף בין העובדים ומול המנהלים.  

"בשבוע הראשון לסגר החלטנו להעלות את המורל והכרזנו על תחרות רקעי זום. העובדים שלנו גילו יצירתיות יוצאת מן הכלל, ממש חגיגה לעיניים".

מה קורה כעת בחברה עם פתיחת הסגר? איך היית מתארת את שגרת העבודה? אילו שינויים חלו לעומת המצב הקודם?

"חשוב לציין, כי קבלנו הגדרה של  'מפעל חיוני' ולכן יכולנו לעבוד, כמעט בתפוסה מלאה, גם בעת הסגר.

"עם זאת, מתוך שיקולי שמירה על הבריאות ורצון לצמצם את סיכון ההדבקה, בחרנו לצמצם משמעותית את מספר האנשים הנוכחים במשרדים מדי יום.

"וגם כעת, כאשר הסגר נפתח, אנחנו מגלים משנה זהירות, ומעלים את מספר האנשים שמגיעים למשרד בצורה מאד מתונה עד כדי 50% מכלל העובדים.

"אנחנו מקפידים על יישום כל התקנות של 'צו בריאות העם' החל עלינו, מובילים קמפיין הסברה רחב והעובדים מקפידים על יישום הכללים, כגון עטיית המסיכה, מספר האנשים בחדרי הישיבות וכד'".  

מה מתוכנן להיעשות כעת? כיצד הסגר ונושא הקורונה השפיעו על החברה ועל שיטות העבודה?

"כאמור, העובדים ב'חדר הנקי' עברו לעבוד בשתי משמרות, הנסיעות לחו"ל נפסקו כמובן ובאופן פרדוקסלי, עובדים מצאו עצמם נפגשים בצורה תכופה הרבה יותר עם הלקוחות, באמצעות הזום.

"בנוגע לגיוס עובדים למשל, אנחנו מקיימים שיחות היכרות רבות בזום. רק במקרים מעטים בהם יש צורך במבחן טכני, המועמדים מגיעים למשרד ועוברים מבחן בחדר צדדי שנמצא בכניסה לבניין, וכך נמנעים מחשיפה מיותרת לאנשים רבים מדי.

"במהלך החודשים האחרונים, מאז התפרצות הנגיף בישראל,  התחילו לעבוד ב-KLA ישראל יותר מ-20 עובדים חדשים. גם פגישת ההיכרות והאוריינטציה עם המנכ"ל נערכה בזום והיתה מאד מוצלחת.

"לסיכום, ניתן לראות כי רמת המחוברות של העובדים לחברה מאד גבוהה בתקופה זו, ואני מאמינה שזה קשור גם לעובדה שהחברה גילתה מנהיגות, אג'יליות והתארגנות מהירה לשינויים, וכך הצליחה לעמוד בכל היעדים העסקיים.

"חברת KLA סיימה רבעון עם הכנסות שיא של 1.4 מיליארד וגם בישראל הגענו להישגים נהדרים וספקנו את המוצרים וחלקי החילוף ללקוחות, כאילו אין מגפה עולמית".

לכתבה הראשונה בסדרה: "פיתוח חדשנות מרחוק מחייב שינוי בתפיסה"

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה