שיתוף

לקראת החזרה החלקית או המלאה של עובדים למקומות העבודה, שאלנו את ויקי פלטניק, מנהלת משאבי האנוש ב- KLA ישראל הממוקמת במגדל העמק, מה עשו בחברת KLA ישראל במהלך חודשי הסגר, האם החברה היתה בסגר חלקי, או מלא.

"רוב העובדים שלנו, לרבות צוותי הפיתוח, ההנדסה ומחלקות התמך כגון משאבי אנוש או IT, עברו לעבודה מהבית ורק חלק קטן של העובדים הגיע למשרד.

"על מנת לשמור על בריאות עובדינו ולהמעיט את סיכון ההדבקה, חילקנו את עובדי הייצור לשתי משמרות עם הפרדה מוחלטת ביניהן, כדי למנוע הדבקה כוללת במקרה של עובד שנושא את הנגיף.

"כמו כן, הקצנו עבורם אזור נפרד והנחינו את שאר העובדים שנמצאים במשרדים לא להיכנס לאזור שלהם".

איך אתם מונעים הדבקה ואיך מנהלים את זה בפועל?

"מאז פרוץ המגיפה אנחנו מנהלים בקפידה את מספר הנוכחים במשרדי החברה, ומוודאים כי רק מי שבאמת חייב להיות נוכח  במשרד, יגיע.

"השקענו מאמצים רבים בשמירה על הניקיון והבטיחות וכך צלחנו את החודשים מרץ, אפריל ומאי, עם תפוקות גבוהות ועמידה מלאה ביעדים העסקיים".   

עם אילו אתגרים התמודדתם בנושא העבודה מהבית, איך פתרתם בעיות ואיך התגברתם על מכשולים?

"בעיות ומכשולים עלו מכיוונים שונים אבל מצאנו פתרונות מיידים ומצויינים. טרם המעבר לעבודה מהבית, ציידנו את העובדים במסכים, מקלדות, עכברים, אוזניות ושאר הציוד הפריפריאלי הדרוש להמשך העבודה התקינה.

"בנוסף, השקנו סדרה של הדרכות למנהלים ולעובדים להקניית כלים לניהול עצמי ולניהול צוותי עבודה  מרוחקים, והעברנו הרצאות של מכון אדלר להורים.

"בד בבד, שמרנו על קשר שוטף עם העובדים, הן ברמה של צוותים אורגניים והן ברמה של כלל הארגון, על ידי קיום מפגשים תדירים בזום ותקשורת פנים-ארגונית, ברמה יומיומית.

"התקשורת הפתוחה והעניינית סייעה לעובדים שלנו לקבל תמונת מצב עדכנית וברורה, סיפקה הנחיות פשוטות וממוקדות וחזקה את תחושת הביטחון שלהם".

איך התמודדתם עם נושא העבודה מרחוק ואיך זה התנהל בפועל?

"המשכנו לקלוט עובדים חדשים וקיימנו הדרכות מרחוק להתקנת מכונות חדשות, למשל אצל לקוחות שלנו ברחבי העולם.

"בעניין זה חשוב לציין כי מדובר בהדרכה מורכבת אשר עד הקורונה לא העלנו על דעתנו להעביר אותה בשלט רחוק.

"הראשון שהתנסה בזה היה עובד שלנו בסין, ששהה בבידוד והעביר את השבועיים בבית בהדרכה מרחוק.

"בתום הבידוד יצא אל הלקוח והתקין את המכונה החדשה, בפעם הראשונה בחייו, בפרק זמן קצר יותר  ממספר הימים המקובלים".

איך קיימתם תקשורת מרחוק בבין עובדי הארגון ואילו שינויים הייתם צריכים להנהיג לשם כך?

"גילינו כי אחד האתגרים של התקופה הוא למצוא דרך להחליף את המפגשים הבלתי-אמצעיים במשרד, אשר מאפשרים העלאת רעיונות חדשים באמצעות סיעור מוחות ספונטני וקשר רציף בין העובדים.

"כדי להתגבר על האתגר הזה התחלנו לשבץ ביומני הזום פגישות סיעור מוחות יזומות.

"כך למשל נולד בקבוצת ה-Advanced – אלגוריתם חדש שבהתחלה התגלגל מזום לזום, עד שגובשה מסגרת פיתוח מנוהלת עם פגישות קבועות מדי שבוע.

"כמובן שפיתוח חדשנות מרחוק מחייב שינוי בתפיסה, כמו למשל להזמין לפגישה משתתפים ממגוון מחלקות, כולל אנשים שלא היינו מעלים על דעתנו לזמן במשרד, אבל קרוב לוודאי שהיינו פוגשים אותם בפינת קפה או בחדר האוכל וניזונים מן הרעיונות שלהם".  

לכתבה השנייה בסדרה: "ברור לנו כי יותר אנשים יעבדו בעתיד מהבית, עם, או בלי, קשר לקורונה" 

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה