אפשר חבר טלפוני? מראיינים מבקשים לשוחח עם חבר של המועמד

אפשר חבר טלפוני? מראיינים מבקשים לשוחח עם חבר של המועמד

אחת השאלות שעולות כיום בראיונות עבודה, מבקשת להתקשר לחבר של המועמד ולשאול אותו מהן התכונות השליליות של החבר שלהם

שיתוף
ראיון טלפוני

חבר טלפוני

למועמדים הטובים ביותר יש כישורים שהם הרבה מעבר ליכולות בסיסיות אך גילוי כישורים אלו אינו דבר פשוט.

על המראיין להתרשם בין היתר מביצועי העבר של המועמד, על מנת להחליט אם הוא מתאים לעבודה הנוכחית.

מועמדים מוכשרים הם כאלו שלא רק מחזיקים בכישורים ובידע הדרושים לביצוע העבודה, אלא ניחנים בנוסף באיכויות שיאפשרו להם להצליח בהתאם לתרבות הארגון.

להלן חמש שאלות שמגייסים צריכים לשאול כיום על מנת להבין מה המועמדים חושבים על עצמם, על הזולת ועל בעיות אפשריות:

1. מהן שלושת התכונות השליליות שאדם קרוב היה אומר שיש לך?

השאלה הזו אומרת לנו הרבה על המודעות העצמית של המועמד ועל הדרך בה הוא מיישם את נושא השקיפות. מעסיקים מחפשים מועמדים שלא רק מבינים את הנקודות החלשות שלהם, אלא גם מוכנים להודות בהן. תשובות כגון "אני פרפקציוניסט" או "מכור לעבודה" אינן מתקבלות כאן. מועמדים צריכים לציין תכונות שבאמת עשויות להקשות על עבודתם או לפגוע בתהליכי עבודה. מראיינים מסוימים ששאפו לתשובות אותנטיות ביקשו ממועמדים להתקשר לחברים שלהם במהלך הראיון ולבקש מהם שיצביעו בזמן אמת על תכונות שליליות של המועמד.

2. חיבור של שני שברים כגון: כמה זה ¾ + ½?

שאלה זו מעוררת כמה מהתגובות הטובות ביותר. מה שהמראיין מחפש הוא תובנה לגביי הדרך בה יתמודדו המועמדים עם שאלה זו, או מצב לא צפוי זה. לא מדובר בבחינת כישורי המתמטיקה שלהם וזה בסדר שיעזרו בגוגל או במחשבון. הרעיון הוא לחזות כיצד מועמדים מתמודדים עם אתגר מפתיע שאינם מוכנים לו. האם הם מסוגלים לחשוב מחוץ לקופסה או שמא הם נכנעים.

3. בסולם של 1-10, כאשר 10 הוא הציון הטוב המוחלט מבחינה מקצועית, כיצד היית את עצמך? ומה מפריד אותך מלהיות 10?

כמו השאלה הראשונה, גם שאלה זו מספקת מידע לגביי המודעות העצמית של המועמד ומעבר לכך, מובילה לדיון בנושא שאפתנות, אפשרויות צמיחה, והאם המועמד שואף להיות הכי טוב שאפשר.
מועמדים אותנטיים לא ידרגו את עצמם כ- 10, ואף יספקו תשובות כנות לגביי התהליכים שעליהם לעבור כדי להגיע לשם.

4. השלם את המשפט: "רוב האנשים שאני פוגש הם _______."

אחד מערכי הליבה שלנו הוא אכפתיות עמוקה ולכן חשוב לבחון מה המועמדים חשים כלפי אנשים אחרים. התשובה היחידה שמחוץ לתחום כאן היא "מעניינים", כיוון שהיא לא אומרת בעצם כלום.
המטרה היא להבין כיצד המועמד חושב ומרגיש כלפי אנשים שהוא פוגש ועליו להיות אותנטי. האם הוא סבור שמרבית האנשים אוויליים אם כך עליו להסביר מדוע. האם הוא סבור שהם חכמים – ייתכן ואת מרבית האנשים הוא פוגש באירועי עבודה כאשר הם בעלי מאפיינים דומים לשלו. כך או כך נדרשת תשובה כנה מלווה בהסבר מעמיק.

5. תן לי שם של אדם שאתה עובד איתו באופן יומיומי

כאן אין הכוונה בממליצים או במנהלים בכירים שיתנו חוות דעת באשר למועמד שלכם, אלא אפשרות לשוחח דווקא עם חבר צוות של המועמד או קולגה שלו לעבודה. שיחה עם אדם כזה תוכל לספק רקע לגביי יכולת העבודה בצוות של המועמד שהיא מאוד חשובה. בנוסף, ניתן יהיה לקבל רקע לגביי מערכות היחסים של המועמד עם הקולגות שלו לעבודה והתמיכה שהוא מספק עבורם. גם נושא התקשורת יעלה כאן באפשרות לדעת כיצד המועמד מתקשר עם אנשים בסביבתו.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה