מחלקת משאבי אנוש מייצרת תפקידים חדשים

מחלקת משאבי אנוש מייצרת תפקידים חדשים

במחלקת משאבי אנוש התפתחו תפקידים חדשים שאיש לא שמע עליהם או אפילו דמיין אותם לפני 10 שנים

שיתוף
משאבי אנוש

משאבי אנוש

מחלקת משאבי אנוש, אשר מחוברת כיום לעשייה העסקית יותר מתמיד, צריכה לעמוד בקצב הקדחתני בו מתקדם השוק והארגון. לעמוד בקצב משמע להבין טרנדים חדשים וצרכים חדשים המובילים לצורך בבעלי מקצועות והתמחויות חדשות ואף נוצר צורך לזיהוי מגמות חדשות בטרם עת. מנהלי משאבי אנוש המחוברים לעשייה בארגון, שהם שותפים עסקיים אמיתיים, יכולים אפילו ליצור יחד עם הארגון תפקידים חדשים כדי לענות על צרכים חדשים עתידיים של הארגון.

וכך, מבלי ששמנו לב, גם במחלקת משאבי אנוש נולדו מקצועות חדשים, בעיקר בעקבות ההתפתחות הטכנולוגית והמעבר לשימוש בתוכנות משאבי אנוש מתקדמות לניהול ההון האנושי.

להלן סקירה קצרה של התפקידים החדשים שנוצרו במחלקת משאבי אנוש במהלך השנים האחרונות בארגונים המובילים במשק העולמי:

אנליסט בתחום משאבי אנוש: המעבר של מחלקת משאבי אנוש מפונקציה אדמיניסטרטיבית לפונקציה עסקית חייב את המחלקה לעבור לשימוש מושכל בנתונים וזה אומר ניהול מערכות לאיסוף מידע, סנכרון מידע, תחזוקת מידע, הפקת דוחות והפיכת מידע לידע.

מתאם מדיניות ממשלתית (Governance oversight director): זהו תפקיד שנועד לסייע לארגון לפעול בצורה חוקית, מסודרת ומפוקחת מול שלטונות המדינה. היות שישנם שינויים ותמורות בחוקי עבודה חדשות לבקרים והנושא אף הופך מורכב יותר כאשר מעסיקים עובדים זרים (במסגרת הגירת עבודה, רילוקיישן או העסקה מרחוק), נולד הצורך במתאם מדיניות ממשלה שיפקח על נושאים כגון: זכויות עובדים מול חובות מעסיקים עם דגש על נושאים כגון ביטוחי בריאות, ביטוחים פנסיונים, התאגדויות מקצועיות ויחסי עבודה במובן הרחב של התחום.

אחראי תחום עמיתים ולקוחות: בשנת 2010 מונה בחור בשם ג'ים בורס לתפקיד Customer service and colleague director ברשת המרכולים Sainsbury’s. מינוי זה הוביל למודעות המשק לצורך של ארגונים במנהל משאבי אנוש אשר אחראי על מכירות, חוויית לקוח וניהול עמיתים. נקודת המוצא של הארגון היא שחייב להיות חיבור ישיר וחזק בין ניהול ההון האנושי ליעדי מכירות ושירות הלקוח וחיבור זה צריך להיעשות על ידי נציד מחלקת משאבי אנוש שבהגדרת תפקידו אחראי על חיבור זה.

אחראי תחום הדרכה/ לומדה E-learning specialist: שוק העבודה צמא לידע ומחלקת הגיוס לא תמיד מסוגלת לספק לארגון את בעלי הידע והניסיון הרצוי אד-הוק. לעתים כי יעד הגיוס הוא פשוט לא ריאלי ולעתים אין מספיק טאלנטים בתחום (כי זהו מקצוע חדש, אין בעלי מקצוע באזור בו ממוקמת החברה או כל סיבה אחרת). לכן הארגון צריך להיות ערוך ללמד את העובדים,הן את החדשים והן את הוותיקים (ואפילו את המנהלים). כלים מקצועיים וידע תיאורתי חדש נחוצים לעובדים בכל ענף ובכל תחום ולכן כמעט כל ארגון ששואף להביל פונה להדרכות במודל של E-learning וזה מייצר צורך במומחה לתחוםמפתרונות למידה/הדרכה מתקדמים.

מומחה לגיוס און-ליין E-recruiter: המדייה החברתית יצרה ללא ספק את אחד המקצועות החדשים המבוקשים ביותר במחלקת משאבי אנוש וזה מומחה לגיוס און-ליין או מומחה לגיוס רשתי. מדובר על רפרנט גיוס אשר פועל אך ורק במרחב הווירטואלי כשהוא שם דגש על: הפצת משרות חדשות, יצירת קשר עם מועמדים רלוונטיים (פאסיביים או אקטיביים) דרך רשתות חברתיות, פורומים ובלוגים.

מומחה מיתוג ותדמית מעסיק: הצורך ביחסי ציבור, ביצירת בידול וחוויית מועמד, הוביל לכך שכיום ארגונים גדולים מעסיקים מומחה לגיוס אשר עיקר מטרתו היא יצירת זהות וירטואלית חיובית במטרה למשוך מועמדים לרצות לעבוד בארגון. גם כאן מדובר על עבודה מואצת מול המדייה החברתית ובכלל באתרי אינטרנט שונים אבל בניית תדמית המעסיק יכולה להתבצע גם תוך שיתוף פעולה עם התקשורת הכתובה,באירועי נט-וורקינג, כנסים, תערוכות, ירידי תעסוקה וכל פלטפורמה אחרת. מומחה המיתוג הוא למעשה זה שמשווק את הארגון ועוטף אותו באריזה צבעונית ואטרקטיבית בהתאם לתרבות הארגונית, לערכים ולמסרים שאותם הארגון שואף להעביר ותוך התאמה לצורכי הגיוס הספציפיים.

*באדיבות אתר משאבי אנוש PeopleManagement

 בואו לשמוע עוד על חידושים וטכנולוגיות משאבי אנוש בכנס HR-Tech! לחצו כאן לפרטים ולהרשמה

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה