העסיקו בני מיעוטים, קבלו מהמדינה 9,000 ש"ח

העסיקו בני מיעוטים, קבלו מהמדינה 9,000 ש"ח

משרד ראש הממשלה יוצא במבצע לעידוד העסקת בני מיעוטים, ומבטיח בכפוף לתנאים מסוימים תמריץ כספי של 9,000 שקלים למעסיקים ערבים, דרוזים וצ'רקסים

שיתוף

מגייסים עובדים חדשים? משרד ראש הממשלה מעניק תמריץ חדש למעסיקים שיקבלו לעבודה ויעסיקו דורשי עבודה אקדמאיים בני המיעוטים בעלי תואר ורקע מקצועי באחד המקצועות הבאים:
ראיית חשבון, מנהל עסקים, רוקחות, כלכלה, עריכת דין, הנדסה ומדעים.
 
הפרויקט שנקרא "שוברי תעסוקה" הנו ניסיוני, וביוזמת הרשות לפיתוח כלכלי של המגזר הערבי, הדרוזי והצ'רקסי במשרד ראש הממשלה, בשיתוף עם שירות התעסוקה ומשרד התמ"ת.
על פי התוכנית, יוצעו שוברי העסקה ל-500 מועמדים לעבודה בני מיעוטים. שווי השובר – 9,000 שקלים, שישולמו ישירות לחשבון הבנק של מעסיקים שיעמדו בתנאי הסף. התשלום יועבר בשלושה תשלומים שווים של 3,000 שקלים כל אחד.
תנאי הסף למעסיקים כוללים את הפרטים הבאים:
1. התוכנית מוצעת לעסקים במגזר הפרטי בלבד.
2. על מקום העבודה להעסיק לפחות שלושה עובדים במשרה מלאה.
3. מקום עבודה שבו למעלה מ-50% מהמועסקים במקום העבודה אינם מהמגזר הערבי, הדרוזי או הצ'רקסי, והמשרה הפתוחה לה נדרש עובד אינה מגזרית.
4. המשרה המוצעת הינה בהיקף של 100% משרה.
5. המשרה המוצעת תהיה ברמה הולמת ותואמת את השכלתו של המועמד, על-פי פניית שירות התעסוקה ואישורו.

תנאי הסף למועמדים לעבודה כוללים: רישום בלשכת התעסוקה, השתייכות לאחד מהמגזרים האמורים, ותואר אקדמי מוכר בארץ או בחו"ל. כמו כן המועמדים לעבודה יחתמו על מסמך הסכמה להשתתפות בתוכנית, במטרה לשתף אותם בתהליך. המטרה היא לגרום למועמדים לחפש עבודה באופן אקטיבי, וליצור קשר שוטף ושותפות בין המועמד ללשכת התעסוקה. המועמדים יעברו סדנאות לחיפוש עבודה, ויעברו סינון ראשוני וראיון אצל יועצי ההשמה של שירות התעסוקה.

התוכנית תתבצע במחוזות הצפון, העמקים והשרון בלבד. מטרתה לצמצם את הפערים בין במגזר הערבי למגזר היהודי, ולבחון האם מתן תמרוץ מסכום כזה רותם את המעסיקים בסקטור הפרטי לגייס עובדים בני מיעוטים. התשלום יועבר למעסיקים אשר יעסיקו את העובד בתקופה של שלושה חודשים מינימום. בתום שלושה חודשי העסקה יועבר תשלום ראשון למעסיק, בתום חצי שנת העסקה יועבר התשלום השני, ובתום תשעה חודשי העסקה יועבר למעסיק התשלום השלישי.

מעסיקים העומדים בתנאי הסף והמעוניינים לבחון את השתתפותם בתוכנית, מוזמנים לפנות לאנשי הקשר בלשכת התעסוקה המקומית.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה