שיתוף

ארגון מצליח בנוי מעובדים מצליחים. ועובדים מצליחים הם אלה ששואפים לצמוח, להתפתח, ללמוד ולתרום ככל יכולתם להשגת מטרות הארגון.

רבות עוסקים במי הוא מנהל מוצלח ומוכשר, מי מנהל טוב ומי מנהל גרוע. אבל באותה מידה ניתן לשאול: איך ניתן להבחין בין עובד טוב שצפוי להצליח בתפקידו לבין עובד שאינו צפוי להצליח בתפקידו.

לדוגמה, טיפוח תקשורת שוטפת בין העובד לעמיתיו ובינו לבין מנהליו, תוך שיתוף מידע, יכולים לתרום רבות להצלחתו של העובד וכתוצאה מכך להצלחת הארגון להשיג את יעדיו.

אם כן, מהו המתכון להצלחה של עובדים ואיך ניתן לאתר את המועמדים ששואפים להצליח מאוד.

להלן כמה אינדיקטורים שיכולים להבחין בין עובד ששואף להצליח בתפקידו לעובד שמבצע את המינימום ההכרחי:

1 לא נח על זרי דפנה:

עובד שאינו נח על זרי הדפנה לאחר פרויקט מוצלח, הוא עובד שלוקח אחריות על התפתחות הקריירה שלו.

בכל פעם שפרויקט הסתיים בהצלחה, הוא מחפש כבר את הפרויקט הבא ובודק איך ניתן לבצעו בצורה מוצלחת.

כלומר, כדי להיות עובד מצליח ופרודוקטיבי אין די בהשתתפות גרידא בתפקיד ובמשימות. עובד שרוצה להצליח צריך להיות פרואקטיבי בכל הקשור לאיכות הביצועים שלו.

2 בעל מודעות לנקודות התורפה של עצמו:

הצלחה של עובד תלויה במידה לא מבוטלת ביכולתו של העובד להיות מודע לא רק לנקודות החוזק שלו אלא גם לנקודות התורפה שלו ולהשקיע מאמצים כדי להתגבר עליהן.

לשם כך יש צורך בביקורת עצמית, שהינה פרודוקטיבית ולא הרסנית. עובד שמתקשה להבין מהן נקודות התורפה שלו יכול לבקש מעמית לעבודה או מהמנהל הישיר שיתנו לו משוב כנה.

עובד ששואף להצלחה יהיה מוכן לשמוע את האמת במטרה לשנות את מה שצריך שינוי ובכך להסיר מכשולים שעומדים בדרכו להצלחה.

3 מבין לעומק את ציפיות המעסיק:

עובד מצליח הוא עובד שמקפיד להבין לעומק את התרבות הארגונית של החברה, יודע להתאים עצמו אליה, מכיר את ערכי החברה ופועל על פיהם ביעילות.

4 מהווה שחקן צוות מצויין:

עובדים שנותנים ליעדים של הצוות עדיפות על פני היעדים האישיים שלהם, הם עובדים שזוכים להערכה מצד הארגון והם אלה שצפויים להצליח בתפקידם.

שחקני צוות נבחנים בתרומתם להצלחת הצוות, במקום, כאמור, להתמקד בהצלחה שלהם עצמם על חשבון אחרים.

5 בעל נכונות לקחת משימות נוספות:

עובד שיצליח בתפקידו הוא עובד שמוכן לקחת על עצמו יותר אחריות מזו שנתנו לו בשגרה.

בין אם מדובר בפיקוח על פרויקט גדול חדש או כל דבר אחר, התנדבות לקחת תחומי אחריות נוספים מעידה על כך שמדובר בעובד שיצליח בתפקידו.

6 עומד בלוחות זמנים:

עובד שמקפיד על עמידה בלוחות זמנים הוא עובד שיצליח בתפקידו. למרות זאת, לפעמים יש עיכובים שאינם תלויים בעובד אלא באילוצים חיצוניים.

עובד ששואף להצליח ונתקל בעיכוב שלא יאפשרו לו לעמוד בלוחות הזמנים, ידווח על כך בזמן למנהלו הישיר כדי ששאר העובדים שעובדים על הפרויקט יוכלו להתארגן בהתאם.

7 מציע פתרונות לבעיות:

לא תמיד ההצעות של העובד יתקבלו. אבל ברגע שהוא מציע פתרונות לבעיות, בין אם הוא זה שאחראי לתקלה, או שהוא מציע פתרונות לבעיות שנוצרו על ידי גורמים אחרים, עצם הצעת הפתרונות מהווה קרש קפיצה להצלחה בעתיד.

אין תגובות

השאר תגובה