שיתוף

Warning: Use of undefined constant user_level - assumed 'user_level' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/hrusco/public_html/wp-content/plugins/ultimate-google-analytics/ultimate_ga.php on line 524

בימים אלה, כשמעסיקים נאלצים להפחית שכר והיקפי משרות, ועדיין לשמר את הטלנטים ובעלי המיומנויות הייחודיות, יש כמה הטבות שאינן יקרות ובה בעת מהוות תמריץ לעבודה.

הרעיון הוא לתגמל את העובד בהטבה שאינה יקרה מבחינת עלותה הכספית אבל שיש לה חשיבות עבור העובדים.

להלן כמה הטבות שניתן להעניק לעובדים גם בתקופה זו של צמצום תקציבים:

1 יום נוסף של חופשה בתשלום:

הציעו לעובדים שמשיגים יעדים מסויימים, ימי חופשה בתשלום, בנוסף לימי החופשה בתשלום שהם מקבלים במסגרת חוזה ההעסקה שלהם. כלומר יום חופשה עבור כל יעד שהושג בהצלחה.

הם יוכלו לנצל ימים אלה בכל עת שירצו, כלומר הם לא חייבים לקחת את יום החופשה במסגרת טווח זמן מוגבל. כמו כן, הם יכולים לנצל גם חלקים של יום החופשה.

לדוגמה, אם יום החופשה בתשלום כולל 8 שעות, העובד יוכל לנצל אותו כדי לצאת מוקדם יותר או להגיע לעבודה מאוחר יותר במשך כמה ימים עד שיסתיימו אותן 8 שעות חופש על חשבון המעסיק.

2 הקמת דף לינקדאין פופולרי לעובד:

בימים אלה, כאשר לכל עובד יש דף לינקדאין, וכאשר הכללים של לינקדאין הולכים והופכים מורכבים יותר ויותר בכל הקשור לקבלת חשיפה לכל עובד ספציפי, ניתן להעניק לעובד שהשיג יעדים מורכבים במיוחד, הקמת עמוד לינקדאין על פי כל כללי החשיפה החדשים של לינקדאין.

כמו כן ניתן ללמד אותו איך להמשיך לקדם את עמוד הלינקדאין שלו כדי להגביר חשיפה בעתיד ולשמר אותה.

בנוסף, מנהלים בכירים בחברה יכולים לכתוב המלצות חמות בדף הלינקדאין של אותו עובד.

לכאורה נראה כאילו הקמת עמוד לינקדאין למעשה מסייעת למתחרים "לגנוב" את אותו עובד.

אלא שבפועל, בשנה הקרובה, סביר להניח שעובדים מעטים בלבד ירצו לעזוב חוף מבטחים של חברה שממשיכה להעסיק עובדים, ולעבור לחברה אחרת שמצבה כלל אינו ברור.

יתרה מזאת, גם בשנים שלאחר המשבר המשק לא יתאושש דיו ולא יהיו מספיק מתחרים בשוק העבודה.

כפי שאנחנו חוזרים ואומרים פה באתר, חברה שתשכיל לשמר את הטלנטים הטובים שלה ובעלי המיומנויות הייחודיות, היא חברה שתצא מהמשבר מחוזקת יותר מהמתחרים.

3 השקעה במימון המונים בשם העובד:

הציעו לעובדים שהשיגו יעדים מאתגרים במיוחד, לבחור לאיזה מימון המונים הם היו רוצים לתרום, לרבות מימון המונים של מוצרים מסויימים, והציעו לעובד לתרום במקומו (ועל שמו) לאותו מימון המונים.

רצוי להגביל את סכום התרומה לרף מסוים, שמעליו תהיה השתתפות העובד עצמו. שכן, יש לא מעט פיתוחים ומוצרים שמגייסים סכומים גבוהים יחסית.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה