תתחברו ל-Linkedin ותגייסו

תתחברו ל-Linkedin ותגייסו

איך זה שהרשת החברתית לינקדאין עדיין לא הפכה לאמצעי הגיוס המרכזי בארץ ומדוע זה הפסד כה גדול לקהילה?

שיתוף
גיוס עובדים
גיוס עובדים

למעלה מ-500,000 ישראלים חברים ברשת, אליה משתייכים למעלה מ-120 מיליון חברים מרחבי העולם, כשבכל 2 שניות נפתח פרופיל חדש. אז למה אתם עוד לא שם?

הרשת החברתית העסקית linkedin מהווה פלטפורמה אופטימלית לגיוס הון אנושי לחברות מקומיות ובפרט לחברות רב לאומיות. הרשת החברתית Linkedin שונה מפייסבוק, טוויטר וכל רשת חברתית אחרת, שכן היא מיועדת לקהל העסקי, קרי לאנשי מקצוע משוק העבודה או לאנשים ששואפים לחדור אל השוק. הילית, מנהלת גיוס ברשתות חברתיות מציינת: "לינקדאין זו רשת מצוינת לגיוס תוכן. זו אולי לא הפלטפורמה הנכונה לגיוס מוקדנים אבל זו בהחלט הפלטפורמה לגיוס סמנכ"ל כספים או מנהל פרויקט. לינקדין זו הפלטפורמה הנכונה לפגוש הון אנושי בדרגות הבכירות ביותר."

Linkedin נוסדה כרשת חברתית עסקית, אשר באמצעותה ניתן לפנות ללקוחות יעד, ליצור שיתופי פעולה עסקיים, לבנות רשת Affiliates, למתג את החברה ולגייס עובדים או משקיעים. ולכן החברים בה פותחים פרופיל מקצועי, המאפשר להם לחפש משרות ובמקביל, מאפשר למנהלי גיוס לאתר מועמדים מבין ההמון. 

ערוצי גיוס עובדים בלינקדין:

המודל העקיף לגיוס: ב- Linkedin ניתן לחבור לקבוצות של מנהלי משאבי אנוש, מנהלי רווחה, מנהלי רה-לוקיישן ועוד נישות רלוונטיות למחלקת ה-HR. יצירת נטוורקינג עם קבוצות מקצועיות מאפשרת לכם, כמנהלי משאבי אנוש, לפרסם משרות ספציפיות בקרב החוגים המצומצמים הללו ובכך להבטיח כי קורות החיים שישלחו יהיו רלוונטיים, באחוזים ניכרים, מאלו המגיעים דרך מודעות דרושים סטנדרטיות.

המודל הישיר לגיוס: ב- Linkedin רשומים עשרות אלפי דורשי עבודה איכותיים. הכרטיס האישי של כל משתמש מאפשר לו להגדיר את עצמו על פי הקריטריונים הספציפיים הרלוונטיים (תכניתן ג'אווה-סקריפט או משנה לסמנכ"ל כספים). מנוע החיפוש ב- Linkedinמאפשר לכם כמגייסים לאתר מועמדים על פי הגדרות ספציפיות של תחומי התמחות והגדרות תפקיד ספציפיות ברמת הדיוק הגבוהה ביותר.

אופן השימוש ב- Linkedin לאיוש משרות:
פתחו כרטיס עסקי, בשם החברה, ופרסמו משרות פתוחות על גבי העמוד. המועמדים הרציניים שמשקיעים בחיפוש משרות מהסוג שפרסמתם כבר ימצאו אתכם ויפנו אליכם. לאחר הגדרת המשרה עדכנו את הסטאטוס I'm looking for .

חפשו מועמדים על פי מילות חיפוש ספציפיות לפי תחומי עניין. זה יאפשר לכם לאתר אנשי מקצוע שכבר עובדים (אם אתם זקוקים למתרגם, מעצב או מקדם אתרים, לפרויקט זמני או משרה חלקית, אתם יכולים לפנות לאנשים שכרגע עובדים בתחום). זהו בעצם הכלי היעיל ביותר להגיע לאנשים שכן עובדים ואינם בעלי מנוי באתרי דרושים סטנדרטיים. * הכרטיסים האישיים ב- Linkedinמאפשרים לכם לסגור פינה נוספת בתחום המיון והיא לבדוק תיקי עבודות, פרויקטים שונים בהם המועמד מעורב ורשימת ממליצים. זה חשוב מאוד כאשר מגייסים אנשים לתחומי טכנולוגיים, תפקידי עיצוב, פרסום, עריכה ותרגום ועוד.

טיפים לגיוס ברשת מאת מנהלת גיוס בבית תוכנה:
– מתגו את החברה: מסרו כמה שיותר פרטים על אופי הארגון, מבנה הארגון, תחום פעילות עיקרי ותחומי פעילות משניים, מספר העובדים, תחומי עיסוק עיקריים ועוד. הוסיפו את לוגו החברה וקישור לאתר הבית כדי שמועמדים יזכרו טוב יותר את שם החברה ואף יוכלו להתעדכן במידע נוסף אודות החברה באתר הבית. אם החברה זכתה בתארים או פרסים מקצועיים כלשהם, אם היה אזכור תקשורתי חיובי באחד מערוצי התקשורת וכו' – ציינו זאת ואף הוסיפו קישור (לכתבה, סרטון וידיאו וכיו"ב). 

– פרסמו כמה שיותר פרטים על המשרה: הגדרת התפקיד, היקף המשרה, זמינות לתחילת עבודה, דרישות מקצועיות, מאפיינים אישיים ועוד. ככל שתרחיבו על התפקיד כך יהיה לכם קל יותר למשוך את המועמדים המתאימים ובו בעת – לסנן את המועמדים שאינם רלוונטיים.

– עדכנו את המשרות: אם משרה אוישה או שאיננה רלוונטית דאגו לציין זאת. כמו כן, אם במהלך שלבי הגיוס החלטתם על שינוי בהגדרות התפקיד – ציינו זאת בצורה ברורה.

– הודו לכל מועמד על פנייתו ודאגו לדווח לו לגבי הסטאטוס שלו לרבות עדכון באם הוא לא התקבל לתפקיד.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה