תגמול מורים מעלה את המוטיבציה אך לא את ההישגים הלימודיים

תגמול מורים מעלה את המוטיבציה אך לא את ההישגים הלימודיים

ניסוי שנערך בארה"ב: תגמול המורים תרם משמעותית לעלייה במוטיבציה, אולם לא העלה את רמת הלימודים

שיתוף
פיטורים
פיטורים

'תגמול מריט' – Merit Pay, הינו תגמול משתנה המבוסס על אופן ביצוע העבודה, המקובל במערכות חינוך במשק האמריקאי. במחקר שנועד לבדוק את הקשר הישיר בין תגמול המורים להעלאת רמת בתי הספר, השתתפו 5 בתי ספר.

תגמול מריט פותח בשנת 2009. כדי לבנות את המודל, להגדיר את הקריטריונים ולייצר שיטות להטמעתו, כל מורה שהשתתף בניסוי קיבל בונוס קבוע על סך 2,000 דולר עבור שנת לימודים. לאחר מכן, כל מורה שהצטרף לתוכנית קיבל אחוזים מתוך הסכום הזה על פי שיעור עמידתו בקריטריונים: 40% על הישגי התלמידים, 40% על איכות ההוראה ו-20% על שביעות רצון ההורים.

בחמשת בתי הספר שהשתתפו במחקר ניתנו למורים תגמולי מריט, כשבקרב המורים נרשמה עליה חדה במוטיבציה לפתח שיטות לימוד, לחזק את הקשר עם התלמידים ועם ההורים וכן נרשמה עליה ניכרת בשביעות רצון המורים, אולם השיפור בהישגי התלמידים כמעט שלא ניתן היה למדידה.

המורים, שהרוויחו מענק בממוצע של 1,786 דולר, אמרו שהם לא מלמדים בשביל הכסף וכי המענק הוא זניח וממש לא מהווה תמריץ.

מנהלת המחקר סוזן קריסטין צוטטה: "המורים שהשתתפו במחקר היו מאוד גאים בכך והם לקחו את עבודתם ברצינות. נרשמה מוטיבציה גבוהה לשפר את טכניקות הלימוד ואת התקשורת עם התלמידים ועם ההורים, אולם המודל הזה של התניית בונוס למורה על סמך הישגים לימודיים הוא מודל בעייתי. אני סבורה שאם המורים היו יכולים לבנות מודלים אישיים הכוללים יעדים הניתנים למדידה ומותאמים להשקעה של המורים, ניתן היה להגביר את המוטיבציה של המורים ולאפשר להם להגדיל את כושר ההשתכרות שלהם בהתאם."

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה