מוכנים לשינוי במדיה החברתית?

מוכנים לשינוי במדיה החברתית?

המדיה החברתית משתנה כל הזמן כאשר הרשתות מוסיפות ומפחיתות תכונות המשפיעות על חוויית המשתמש. לחלק מהשינויים יש משמעות עבור הארגון

שיתוף
שינויים במדיה החברתית

שינויים במדיה החברתית

אתרי המדיה החברתית דינמיים מאוד ומי שעוזב אותם לרגע, מגלה עם שובו שמה שהיה אתמול כבר אינו רלוונטי להיום. שינויים חדשים בטוויטר, פייסבוק ולינקדאין עשויים להשפיע על הארגון שלכם. ג'ודי אורדיוני מ-ere.net מסביר מהי המשמעות של אותם שינויים במדיה החברתית.

טוויטר

באפריל טוויטר הודיעה שדפי הפרופיל בה יהיו דומים הרבה יותר לפייסבוק. בין השינויים: תמונות וקטעי וידיאו בציר הזמן, מה שיהפוך את רשת הציוצים לוויזואלית הרבה יותר, כלומר "פייסבוקית" יותר.

מה המשמעות מבחינתו של הארגון? תמונת הנושא שנכנסת לטוויטר היא הזדמנות למיתוג. ציוצים נעוצים, שגם הם במסגרת החידושים, מאפשרים לכם להחליט מהו הדבר החשוב ביותר למבקרים בפרופיל שלכם בלי תלות בפרסום האחרון שלכם. הדגש על דימויים וסרטונים משמעותו שכדאי כעת להוסיף פרסומים ויזואליים לקמפיינים שלכם בטוויטר, זאת לאור העובדה שעל פי פייסבוק, תמונות זוכות ל-53% יותר מעורבות מאשר פרסום ממוצע. טוויטר מקלה עליכם בעניין הזה עם התכונה החדשה שמאפשרת להעלות עד ארבע תמונות בציוץ אחד.

פייסבוק

בפייסבוק נבחנת תכונה שתאפשר למשתמשים לשמור קישורים חיצוניים בציר הזמן שלהם במדור מיוחד בפרופיל, כך שיוכלו להיכנס לקישור מאוחר יותר. לכל קישור תהיה כותרת ותמונה ממוזערת, יופיע שם המשתמש שפרסם את הקישור במקור ויהיה כפתור שיתוף.

מה לארגון יכול לצאת מזה? שמירת הקישורים עשויה לעזור למשתמשים לשתף יותר תוכן ולחזור אליו מאוחר יותר בלי לחוש לחץ לסמן לייק, להגיב או לשתף בדיוק באותו רגע. האם המשתמשים באמת יחזרו לקישור ויקראו אותו מאוחר יותר? גם אם יעשו זאת, עולות כמה שאלות: האם בפייסבוק יעקבו אחרי שמירות הקישורים? האם חבריהם של משתמשים יראו שהמשתמשים שמרו קישורים ובסופו של דבר לחצו עליהם? איך מעריכים שמירת קישור בהשוואה לשיתוף בו?

לינקדאין

בכל דף חברה בלינקדאין היו עד לא מזמן שלושה מדורים: Home (בית), Products & Services (מוצרים ושירותים) ו- Analytics(ניתוחי נתונים). לינקדאין הסירה לאחרונה את לשונית Products & Services.

המשמעות היא שההמלצות על שירותים ומוצרים נעלמו וכל מה שלינקדאין יכולה להציע הוא לגזור ולהעתיק אותן למסמך. בלינקדאין ממליצים לפרסם מוצרים ושירותים בדפי Showcase, ואומרים שהם "מעוצבים לבניית מערכות יחסים ארוכות טווח עם חברים שרוצים לעקוב אחר היבטים מסוימים בעסק שלכם" ושארגונים יכולים להשתמש בהם על מנת להבליט "מותג, יחידה עסקית או מיזם של החברה."

המשמעות לארגון: משווקים רבים סבורים שהם מאבדים הזדמנויות רבות למעורבות. כעת ארגונים אינם יכולים לאסוף יותר המלצות או ליצור קשר חזק בין מוצר בלינקדאין לבין האתר הרשמי שלהם. דף Showcase מצריך יותר תוכן ויותר עדכונים מאשר דף סטטי שפשוט מציג מידע על מוצר. דפי Showcase מצוינים עבור מיתוג מעסיק שאף פעם לא היה הגיוני במדור Product & Services. חוץ מזה דפי Showcase הם בחינם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה