קבוצת הלמן –אלדובי תנהל את קופות הגמל וההשתלמות של עובדי הקו-אופ

קבוצת הלמן –אלדובי תנהל את קופות הגמל וההשתלמות של עובדי הקו-אופ

הקבוצה תנהל את קופות הגמל והקרנות של כ-20 אלף עובדי קו-אופ, בהיקף של 350 מיליון ש"ח

שיתוף
קופת גמל
יאיר אהרוני

קבוצת הלמן – אלדובי היא הזוכה הגדולה במכרז על ניהול קופות הגמל וקרנות ההשתלמות של עובדי הקואופרציה הצרכנית אגודה שיתופית בע"מ (המוכרת יותר בשם "קו-אופ"). בדרכה לזכייה במכרז גברה קבוצת הלמן – אלדובי על עשרה מתמודדים נוספים. כעת, לאחר שהושלמה קליטת הקופות על ידי החברה, יתמזגו הקופות הוותיקות של קו – אופ עם הקופות המופעלות בבנק יהב.

מזה כ-46 שנים מנהלת קו-אופ את קופות הגמל וקרנות ההשתלמות שלה, כיום עומד ערכן על כ-350 מיליון ₪ עבור 20 אלף עובדים. בחודש פברואר האחרון, החליטה הנהלת הקופה והקרן לצאת למכרז ולהעביר את ניהול הקופות לגוף חיצוני. למכרז ניגשו 11 גופים מוסדיים ובתי השקעות, כאשר ארבעה מתוכם עלו לשלב הסופי.

בקו-אופ סיפרו היום, כי הדגש במכרז היה על איכות החברה המנהלת, רמת סיכון נמוכה בניהול הקופות ועל גובה דמי הניהול שיגבו מהעמיתים. יצוין כי קופות הגמל הסולידיות של קבוצת הלמן-אלדובי (תלםחריש), המנהלות כ-1.5 מיליארד ₪, סיימו את שנת 2011 עם תשואה חיובית של 2.79%.

על פי ההסכם, דמי הניהול אותם תגבה הלמן-אלדובי, יהיו מדורגים ויעמדו בשנה הראשונה על 0.4% בלבד.

עסקה זו מצטרפת ל-6 רכישות נוספות שביצעה קבוצת הלמן-אלדובי, שקיימת 21 שנה, בשנים האחרונות. בין רכישות אלה אפשר לציין את רכישת קופות בנק יהב, קרן ההשתלמות של העיתונאים, קופות הגמל של אלומות בית השקעות (ספרינט), קופות תגמולים במושבים, קופת יניב, וקופת הגמל של בתי הקולנוע.

הלמן-אלדובי, מהקבוצות הפרטיות הוותיקות בשוק ההון, מתמחה במתן שירותים פיננסים בדגש על חיסכון לטווח בינוני ולטווח ארוך. הקבוצה הוקמה בשנת 1991 על ידי רוני הלמן (יו"ר) ואורי אלדובי (מנכ"ל). הקבוצה מנהלת קופות גמל, קרנות פנסיה וכן תיקים מנוהלים לפרטיים ומוסדיים בהיקף נכסים כולל של כ- 10 מיליארד ₪, עבור כ- 250,000 עמיתים. חברת הגמל והפנסיה של קבוצת הלמן-אלדובי מנוהלת על ידי יאיר אהרוני

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה