"פגיעה בזכויות עובדים לא תוביל את המשק לצמחיה"

"פגיעה בזכויות עובדים לא תוביל את המשק לצמחיה"

ממשלת בריטניה מקדמת יוזמה לצמצום תביעות העובדים בגין 'פיטורים לא הוגנים'. הביקורת (מהשמאל) לא מאחרת להגיע

שיתוף
זכויות עובדים
זכויות עובדים

ממשלת בריטניה מקדמת יוזמה לצמצום תביעות העובדים (בטענה לפיטורים לא הוגנים) באמצעות הארכת תקופת הסף משנת עבודה אחת לשנתיים לפחות. עד כה, עובד שפוטר לאחר שנת עבודה היה זכאי לתבוע את המעסיק בגין unfair dismissal (פיטורים לא צודקים) וכעת, במידה ויעבור החוק, הוא יוכל לתבוע רק באם עבד לפחות שנתיים ברציפות. מטרת הממשלה המוצהרת הינה לקדם את הכלכלה באמצעות מתן רשת ביטחון למעסיקים כדי שאלו לא יחששו לגייס עובדים חדשים במצב של חוסר ביטחון / חוסר ודאות כלכלית וכן כדי שיוכלו לפטר עודים עם תפקוד נמוך ו/או חסרי ידע מקצועי רלוונטי ולגייס במקומם עובדים איכותיים יותר.

ארגונים לזכויות העובדים מתנגדים להצעת החוק כשאחד הארגונים המובילים את המאבק הוא ה-CIPD – Chartered Institute of Personnel and Development, הגוף הגדול ביותר באירופה המאגד למעלה מ-135,000 חברים מ-120 מדינות, ומטרתו לתת מענה מקצועי לענף התעסוקה (בתחומי פיתוח הון אנושי, פיתוח הדרכה, הסכמי עבודה, חוקי עבודה ועוד).

מייק אמוט, ראש מדור יחסי עבודה ב-CIPD אמר לתקשורת כי: "פגיעה בזכויות העובדים לא תוביל את המשק לצמיחה. אין שום הוכחה לכך שהחוק המאפשר לעובד לתבוע מעסיק בגין פיטורים אחרי שנה עוצר את המשק. שינוי החוק, המהווה פגיעה בזכויות העובדים, אין בכוחו להוביל ליצירת מקומות עבודה חדשים ובוודאי שאין בכוחו למנף את הכלכלה הלאומית."

אמוט התייחס לבעייתיות של תביעות בגין פיטורים בלתי הוגנים וציין: "יש לנו בעיה של עובדים בלתי מוכשרים אשר אינם מועילים ואף פוגעים בעשייה, אולם עובדים אלו יתקשו להוכיח – בבית משפט – שהפיטורים לא היו כשרים. לא צריך לאפשר למעסיקים לפעול  'כשידם קלה על ההדק' בכל הקשור לפיטורי עובדים. מצב שבו מעסיקים יכולים לפטר עובדים בקלות רק יזיק למשק שכן הוא יגביר את חוסר היציבות בשוק העבודה, תוך פגיעה משמעותית במוטיבציית העובדים."

לסיום אמר אמוט: "אנחנו צריכים להתמקד בשאלה – כיצד למנף את המשק דרך פיתוח כישורים מקצועיים וכישורי מנהיגות. אנחנו צריכים לפתח סביבת עבודה תומכת ומקדמת עבור העובדים  במקום לערער את ביטחונם."

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה