דרכים לזהות עובד עם דיכאון קליני

דרכים לזהות עובד עם דיכאון קליני

אם יש לכם עובד שסובל מדיכאון קליני, כדאי שתזהו את הסימנים ותעודדו אותו לקבל אבחון ועזרה

שיתוף
דיכאון קליני

דיכאון קליני

כאשר אתם עסוקים בפרויקט, בניית צוות או הקמת חברה חדשה, קשה לפעמים לשים לב לבעיות קטנות (לכאורה). כאשר הבעיות צצות בסופו של דבר, במקרים רבים יידרשו גישה חדשה וחשיבה יצירתית על מנת למצוא פתרון. במאמץ ליצור משהו חדשני, הנטייה היא להתמקד בעבודה ולא כל כך באנשים סביבכם. קל מדי להזניח "סוגיות של אנשים" כאשר יש כל כך הרבה עבודה.

אולם, על פי נתוני CDC (המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארצות הברית), אחד מתוך 20 מבוגרים מתמודד עם דיכאון. במקרים רבים המחלה הזאת נושאת עמה סטיגמה ואנשים מנסים להסתיר את התסמינים, בעיקר במקום העבודה. עבור מנהלים חשוב לחפש סימני אזהרה לדיכאון קליני. אולי אין זה התפקיד שלכם, אבל זה עשוי להיות צעד משמעותי בעזרה למטופל שזקוק לטיפול. המטרה שלכם היא לעודד את העובד או העובדת לפגוש מומחה שיוכל לאבחן את הבעיה. ג'ון ברנדון מ-Inc. מציין ארבעה סימנים שיכולים להעיד שעובד או עובדת סובלים מדיכאון קליני.

1. הפחתה באיכות העבודה ובכמותה. אם מועסק או חבר לעבודה שבדרך כלל מספקים עבודה מהירה ואיכותית מתחילים להאט את הקצב וגם האיכות מידרדרת, ייתכן שיש בעיה. ד"ר קרול ליברמן, פסיכיאטרית מהמכון הנוירופסיכיאטרי באוניברסיטת לוס אנג'לס (UCLA), אומרת שעובדים שפתאום נראה כאילו איבדו עניין בביצוע עבודה טובה או שנוטים לשבת שמוטים בכיסא בלי להתלהב מפרויקטים חדשים יותר עלולים להיות בדיכאון.

2. נסיגה חברתית. סימן הזהרה נוסף קשור להתרחקות מתפקוד חברתי. ד"ר דבורה סראני, פסיכולוגית ופרופסור באוניברסיטת Adelphi, אומרת שעובד הסובל מדיכאון יתקשה בקיום אינטראקציות יום-יומיות. עובד שבעבר היה הראשון שהופיע למסיבות אחרי העבודה וכבר אינו מגיע אליהן יותר, עלול לסבול מדיכאון קליני. ברור שאנשים הופכים עסוקים עם הזמן, אם כאשר מישהו שהתעניין באופן קבע בחיים החברתיים ואז נסוג מהם, יש סיבה לדאגה.

3. החסרת ימי עבודה תכופה, איחורים ועזיבה מוקדמת. עובדים שנוטים לקחת יותר מדי ימי חופש או שבאים מאוחר ועוזבים מוקדם, סובלים אולי מדיכאון קליני, אומרת ד"ר רמאני דורבאסולה, פסיכולוגית קלינית ופרופסור לפסיכולוגיה. אלה סימני הזהרה כי העובד מאבד את ההנעה לטפל בפרויקטים, לעבוד עם אחרים ואפילו להיות במשרד באופן כללי. הימצאות בעבודה היא תזכורת לכך שאין לו הנעה.

4. שינוי משמעותי בתזונה. סימן הזהרה נוסף הוא שינוי פתאומי בתזונה. טימותי גאן, פסיכולוג קליני, אומר שאובדן תאבון (או ירידה חדה באכילה) הוא סימן הזהרה. אם עובד שבאופן רגיל אוכל בריא עובר למזון "זבל", גם זה תסמין בגלל מדובר בהקלה זמנית. ירידה פתאומית במשקל או עלייה במשקל תוך כמה שבועות, גם הן סימני הזהרה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה