סוד ההצלחה של הלימוד המקוון

סוד ההצלחה של הלימוד המקוון

מחקר חדש חושף את סוד ההצלחה של הלימוד המקוון

שיתוף
למידה מקוונת

למידה מקוונת

כפלטפורמה לימוד, ל- e-learning יש יתרונות רבים. עם זאת, אין זה אומר שיש לה שיעור הצלחה של 100%. הן איכות התוכן והן אסטרטגיית היישום יכולות להשתנות במידה ניכרת מארגון לארגון וגורמים אלו יכולים להעצים או להחליש את תוכנית ה- e-learning.

לאילו גורמים אם כך, יש את ההשפעה הגדולה ביותר על ההצלחה של תוכנית e-learning?

מחקר שנערך לאחרונה בישראל, חשף את גורמי ההצלחה בתחום הלמידה הדיגיטלית במקום העבודה. כדי לקבל תשובות, החוקרים ראיינו מומחי e-learning במקום העבודה ומנהיגי הכשרה בתעשיות שונות. המנהיגים שנבחרו השיקו וניהלו תכניות למידה מוצלחות בחברות גדולות ומובילות.

הראיונות חשפו גורמים משותפים שהובילו לאימוץ חלק של תכנית ה e-learning והצלחה מתמשכת במהלך השנים שלאחר מכן. ארבעת גורמי ההצלחה המובילים נחשבו על ידי החוקרים כגורמים "שחייבים להיות", כלומר הם, על פי המחקר, "ללא עוררין להצלחה למידה".

להלן הגורמים ההכרחיים להצלחת הלמידה המקוונת, על פי המחקר:

שימושיות וקלות השימוש

החוקרים הגדירו את התועלת של התכנית כ"מידה שבה אדם מאמין ששימוש במערכת מסוימת תשפר את ביצועי העבודה שלו ". בעיקרו של דבר, התועלת יכולה להיראות כמספקת תוכן המועיל לחיי העבודה היומיומיים של העובדים. אם תוכן e-learning אינו רלוונטי ללומדים, הם לא יעסקו בו בצורה משמעותית.

קלות השימוש היא יותר לגבי הצגת התוכן ולא לגבי התוכן עצמו. מערכת e-learning צריכה להיות קלה ללומדים לשימוש ותוכננה לפשט ולשפר את חווית הלומדים. אם השימוש בפלטפורמת e-learning מרגישה יחסית "ללא מאמץ", הלומדים יהיו מוכנים יותר להשתמש בה. כלומר, יש להנמיך את מחסומי הכניסה. חלק חשוב של אסטרטגיה זו, החוקרים ציינו, היה לשמור שקורסי ה e-learning יהיו קצרים.

שיווק פנימי

שיווק ההכשרה לעובדים היה קריטי להצלחתה של תוכנית e-learning. התמקדות אפקטיבית היתה לעיתים קרובות במגוון מטרות, כולל: הרציונל שמאחורי האופן שבו הארגון אימץ את תוכנית ההכשרה ומה המטרות שלה; הפצת המודעות של כלי e-learning והתוכן הזמין; והגדלת אימוץ התכנית על ידי בניית בסיס המשתמש, אשר יכול לסייע נגד התנגדות המשתמש ולהפוך את פלטפורמת e-learning לנורמה ארגונית.

המחקר הראה כי חשוב להשתמש באסטרטגיה שיווקית אינטנסיבית המכוונת לעובדים שממשיכים לקדם את היתרונות והתכנים של e-learning. בין החומרים השיווקיים המוצעים הם דוא"ל, חוברות אלקטרוניות טיזרים בווידאו וכנסים, כדי לעזור לעובדים להרגיש נוח עם התוכנית ועם הפלטפורמה עצמה.

תמיכה ניהולית

התמיכה הניהולית נמצאה קריטית ליישום e-learning. זה היה נכון בשתי רמות: מנהיגות עליונה ומנהלים ישירים.

כאלו המסייעים להגדיר את הטון ולהשפיע על התרבות של הארגון, חשוב שהמנהיגות העליונה תתקשר את תמיכתה בתוכנית e-learning. הדבר חשוב במיוחד, אם הלמידה במקום העבודה היא חדשה יחסית לארגון.

עם מנהלים ישירים, צריך גם את השתתפותם, כיוון שהם יכולים וצריכים למן העובדים שלהם לאורך כל תהליך הלמידה. המנהלים יכולים לעזור לעובדים לגלף את זמן הכשרה, לעזור להם באמצעות אתגרים ולחזק את נושאי הלמידה החדשים תוך כדי עבודה.

תרבות ארגונית

גורם ההצלחה הזה מסתכם ביצירת תרבות למידה בתוך הארגון. המחקר מציע כמה דרכים ללכת על זה.

ראשית, לחגוג את התוצאות החיוביות של למידה במקום העבודה. לדוגמה, אם המכירות עלו ב -5% לאחר מספר חודשים של אימון צוות המכירות, הארגון יפרסם מידע זה ברחבי החברה. באופן דומה, סיפורי הצלחה הממחישים כיצד תוכנית e-learning סייעה לעובד יחיד להשיג את המטרות שלו או שלה, אף הם חזקים. באמצעות קידום סיפורי הצלחה, הארגון מוכיח כי הלמידה היא חלק ממרקם הארגון.

המלצה נוספת של המחקר היא להשתמש במטרות למידה אישיות לעובדים. בדומה ליעדי הביצועים, מטרות הלמידה הן מטרות למידה מוגדרות היטב עבור העובדים לבצע במסגרת זמן קבוע.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה