מפעל "ניסן תעשיות רפואיות" בשדרות נמכר לאיש העסקים דניאל לב

מפעל "ניסן תעשיות רפואיות" בשדרות נמכר לאיש העסקים דניאל לב

בשורה טובה לשם שינוי מהעיר הדרומית. מפעל החבישה הרפואית לא ייסגר ועובדיו ייקלטו בתנאים משופרים תחת ההנהלה החדשה

שיתוף

אין רגע דל בעיר שדרות. בדיוק ביום בו הפגינו עובדי העירייה מול בית הדין האזורי לעבודה בבאר-שבע בניסיון למנוע את פיטוריהם של 100 עובדים, הגיעה בשורה אופטימית דווקא ממפעל ניסן תעשיות רפואיות המייצר חומרי חבישה רפואיים.

המפעל יימכר בקרוב לאיש העסקים דניאל לב, על-ידי חזי ניסן מנכ"ל החברה. לפי מתווה העסקה, עובדי המפעל יועסקו מחדש באותם תנאים, כאשר חלקם יקבלו מענקי רכישה שונים ומתווה פיצויים מוגדל.

מדובר בחברה המספקת כ-90% מהתצרוכת של מוצרי חבישה לכלל בתי החולים בישראל, הממשלתיים והשייכים לשירותי בריאות כללית כאחד.

במרוצת העשור האחרון סבל המפעל מאיומי סגירה לא אחת, בעיקר בשל הסכנות הביטחוניות נוכח הפגזות הטילים אבל גם בגלל חוסר רווחיות.

מצב זה גרר מחשבות להעברת ייצור המוצרים לחו"ל כדי להוזיל עלויות, והסוגיה אף הגיעה לפתחן של ועדות הכנסת שעה שמשרד הבריאות הודיע כי ייטול אחריות על פעילות המפעל.

לפני כשנה נרשם ברזומה החברה גם מאבק עובדים, כאשר אלו הפסיקו את אספקת מוצרי החבישה לחדר הניתוח בבתי החולים לאחר שההנהלה הודיעה לעובדים על מבוי סתום מול משרד הבריאות במגעים להצלת המפעל.

ניסן אמר אתמול לאתר ynet, כי הוא תומך במהלך ובעובדיו ומקווה שהמפעל ימשיך לעבוד לאורך שנים.

 

הקפאת פיטורים

בעניין אחר באותה העיר: אתמול הורה בית הדין האזורי לעבודה בבאר-שבע על הקפאת פיטוריהם של 100 עובדי עיריית שדרות, על אף ההנחיה שקיבלה העירייה ממשרד הפנים לפתוח בהליך התייעלות נוכח גירעונותיה.

ההסתדרות, המייצגת את העובדים, ונציגי העירייה מנגד, ימשיכו את הדיונים אשר לעתידם של הראשונים מיד לאחר חג הפסח.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה