שיתוף

בין המשימות הנמצאות בראש סדר העדיפויות של מנהלי משאבי אנוש ניתן למצוא את המשימה לשמר עובדים, ובפרט טלנטים מבוקשים ועובדים חרוצים.

המשימה הזאת הופכת עוד יותר קריטית בשוקי עבודה תחרותיים שבהם יש ביקוש גבוה לכישרונות בעלי מיומנויות נדרשות.

שכר, הטבות ותרבות ארגונית הם אמנם מרכיבים חיוניים במשימה לשמר עובדים.

אבל יש גורם אחד שהינו בולט באופן עקבי כמניע קריטי לשימור עובדים: התנהגות המנהל הישיר אל כל אחד מהעובדים.

כאשר מנהלים ישירים מובילים באמפתיה, בהוגנות ובמחויבות לצמיחת עובדים, הם הופכים לכוח רב עוצמה בהפחתת התחלופה וחיזוק הנאמנות.

ניהול אמפתי הוא יותר מסתם להיות אדיב כלפי העובדים. ניהול אמפתי משמעו הבנת החוויות של העובדים, הקשבה לדאגותיהם ומתן תמיכה כשהם מתמודדים עם אתגרים.

כאשר העובדים מרגישים שהמנהלים שלהם רואים ושומעים אותם, יש סיכוי גבוה יותר שהם ישארו מעורבים במשימות ומושקעים רגשית במשימות ובארגון.

לעומת זאת, חוסר אמפתיה מצד מנהל ישיר עלול להוביל את העובדים לתחושות של בידוד או שחיקה, ולדחוף עובדים לחפש תמיכה במקום אחר.

הוגנות הינה חיונית לא פחות. מנהלים שמתייחסים לצוותים שלהם בשוויון, מחלקים עומסי עבודה בצורה הוגנת ומיישמים מדיניות חיובית, בונים בכך אמון באופן עקבי.

יש חשיבות רבה לכך שעובדים יאמינו שהערכות הביצועים שלהם, הקידום שלהם וההזדמנויות שהארגון מציג בפניהם, מבוססים כולם רק על הכישרון שלהם ולא על העדפה אישית או פוליטיקה פנימית.

כאשר המנהל הישיר נתפס כלא הוגן, העובדים צוברים טינה, והם נשחקים והמורל והנאמנות שלהם פוחתים.

מנגד, כשעובדים מרגישים שהמנהל רואה את המאמצים שלהם ומעריך אותם, והם גם מתוגמלים בהתאם, סביר יותר שהם ירגישו מחוייבים לתפקיד שלהם ולארגון.

מנהלים ישירים מוכווני צמיחה הם אלה שמשקיעים באופן פעיל בפיתוח העובדים שלהם. מנהלים כאלה הינם יעילים במיוחד בשימור כישרונות מובילים.

אחת הסיבות העיקריות לכך שעובדים עוזבים מקומות עבודה היא סטגנציה בקריירה.

מנהלים המציעים משוב, מספקים הזדמנויות למידה, מעודדים רכישת מיומנויות ועוזרים לעובדים להתקדם במסלול הקריירה המתאים להם, יוצרים תחושה של התקדמות ומטרה.

עובדים נוטים יותר להישאר כשהם רואים מסלול ברור להתקדמות בתוך הארגון.

בנוסף, מנהלים מעוררי השראה יוצרים סביבת עבודה חיובית שבה העובדים הם פרודוקטיביים וגאים להיות חלק ממשהו משמעותי.

מנהלים כאלה מטפחים אמון, שיתוף פעולה ותחושת שליחות משותפת. בסביבות עבודה כאלה, גם אתגרים נתפסים כהזדמנויות לצמיחה, לא כסיבות להתנתקות.

לאור כל זאת, ההשקעה בפיתוח מנהלים היא אחת מאסטרטגיות השימור היעילות ביותר.

כשמקנים למנהלים מיומנויות כמו אינטליגנציה רגשית, מיומנויות אימון וכלים לקבלת החלטות הוגנת, זה יכול לשפר באופן משמעותי את יכולתם להתחבר ולשמור על הצוותים שלהם.

בסופו של דבר, עובדים שמקבלים השראה מהמנהלים הישירים שלהם הם עובדים שנשארים לטווח ארוך.

כנס רווחה וחווית עובד 2025

כנס קהילת הגיוס השנתי 2025

כנס משאבי אנוש השנתי 2025

אין תגובות

השאר תגובה