לפחות עד 2017: גיל הפרישה לנשים לא יעלה ל-64

לפחות עד 2017: גיל הפרישה לנשים לא יעלה ל-64

מליאת הכנסת אישרה את הצעת החוק למורת רוחו של שר האוצר יובל שטייניץ. יו"ר ועדת הרווחה: "נמנעה חרפת רעב".

שיתוף

מליאת הכנסת אישרה אמש (יום ב') בקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק, הדוחה את העלאת גיל הפרישה לנשים (מ-62 ל-64) לשנת 2017.

בנוסף הוחלט כי חוק הביטוח הלאומי יתוקן אף הוא, כך שאישה שתגיע לגיל 62 בחמש השנים הקרובות תוכל לתבוע גמלת זקנה מביטוח לאומי.

יו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות, ח"כ חיים כץ (הליכוד), אמר בנאומו במליאה, כי נתון שיש לקחת בחשבון הוא שיעור הנשים בקבוצת הגיל 60-64 שלא משתתפות בכוח העבודה, העומד על כ-58%. לפיכך, העלאת גיל הפרישה תגרום לנשים שצברו זכויות בקרן פנסיה פגיעה נוספת בגובה הקצבה, בשיעור של כ-12% (6% על כל שנה של משיכה מוקדמת) לפי הוראות החוק כיום ובמידה ותבחר בפרישה מוקדמת.

בנוסף, העלאת גיל הפרישה תרחיק מהן את האפשרות לתבוע קצבת זקנה מהביטוח הלאומי על כל המשתמע מכך, עבור נשים שלא צברו זכויות בקרן פנסיה. "המשמעות היא גזירת רעב על נשים מבוגרות – והוועדה לא הסכימה לכך", אמר ח"כ כץ.

ח"כ זהבה גלאון (מרצ) הביעה סיפוק רב מן ההחלטה: "אישור החוק לדחיית העלאת גיל הפרישה בחמש שנים, הוא הישג גדול לנשים בישראל ומביא עמו רוח של שינוי דרמטי בסדרי העדיפויות הלאומיים. הצבעת הכנסת בעד החוק היא ניצחון במאבק למניעת הפגיעה בנשים העובדות ומבהירה כי גיל הפרישה לא יעלה כל עוד לא הצליחה המדינה לצמצם את הפערים בין גברים לנשים בשוק התעסוקה".

מאידך, מי שהתנגד נחרצות היה שר האוצר, יובל שטייניץ. "הכנסת הלכה כאן לאחור, נגד ההיגיון הכלכלי והתעסוקתי", פסק השר והוסיף כי "זה ניצחון הפופוליזם על השכל הישר. זה לא סוג ההצבעות שיאפשרו לנו לשמור על ההישגים של הצמיחה הכלכלית ואחוז האבטלה הנמוך. אני לא שותף למסיבה הפופוליסטית שהתרחשה כאן לפני כמה רגעים".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה