חנוכה הוא סיבה למסיבת מעורבות

חנוכה הוא סיבה למסיבת מעורבות

מסיבות לכבוד חגים הן הזדמנות מצוינות לבלות עם העובדים, להגביר מעורבות, לבטא הכרת תודה ולחגוג הישגים.

שיתוף
ארגון מסיבת חנוכה במשרד

השיממון הגדול ונטול החגים המשתרע בין שמחת תורה לחנוכה עומד להסתיים. הדלקת נרות ונשנוש סופגניות הם סיבה מצוינת למסיבה בארגון, ומסיבה היא הזדמנות להראות לעובדים עד כמה אתם מעריכים את עבודתם ואת תרומתם לחברה.

אירוע סמלי המציין את החג יכול להיות קצת יותר מהפסקה לאכילת מתוקים באמצע יום העבודה. הוא מספק הזדמנות לעובדים להתערבב ולהתחבר והוא יכול לעזור בהעלאת מעורבות. מסיבה (ולאו דווקא לכבוד חנוכה) יכולה להיות גם אירוע מושקע בסדר גודל של יותר מהפסקה בת חצי שעה ביום העבודה, ולהתקיים גם מחוץ למשרד בנוכחותם של בני משפחות העובדים. העובדים ייהנו לפגוש את מקורביהם של חבריהם לעבודה ואנשים ממחלקות שונות או מסניפים שונים יוכלו לתקשר פנים אל פנים עם קולגות שעד כה היו עבורם רק שם ברשימת מכותבים או קול בטלפון.

לפרסיס סוויפט מ-Workplace Insight יש ארבעה טיפים איך להפוך מסיבת חג לאירוע שבו תחגגו גם את הישגיו של הארגון.

1. אם אתם חייבים לדבר על עבודה, עשו זאת בקצרה. מסיבות לכבוד חגים מאפשרות למעסיקים להכיר טוב יותר את עובדיהם ואת האנשים שבחייהם. לאחל לצוות חג שמח זה מצוין, אבל להיכנס לפרטים שקשורים לפרויקטים ולבקשות מקליינטים כדאי פחות. תמיד יש זמן לדון בענייני עבודה כשאתם והעובדים נמצאים במשרד. תנו למסיבה להיות מסיבה ולא ישיבה.

2. עשו כיף עם החברים לעבודה. יש כמה דרכים שבהן אפשר להחדיר כיף למסיבת חג בעבודה. הכינו רשימה של דברים שאתם חושבים שאנשי הצוות שלכם ייהנו מהם במהלך האירוע. זאת יכולה להיות החלפת מתנות, קריוקי, תא צילום, משחקים קבוצתיים, די ג'יי, הופעה – הכול לפי התקציב וזה ממש לא חייב לעלות הרבה כסף. עודדו את העובדים שלכם להשתחרר וליהנות. תכננו כמה הפתעות שיגרמו לעובדים שלכם לזכור את האירוע לטובה ולדבר עליו במהלך השנה.

3. הגבילו את כמות האלכוהול שאתם מספקים. כמות האלכוהול תלויה כמובן בפורמט – מסיבה קטנה באמצע יום עבודה, מסיבה בחמישי בערב לעובדים בלבד או אירוע גדול עם כל המשפחה. ברור שאפשר ליהנות גם ללא משקאות אלכוהוליים, אבל כוס משקה היא דבר מקובל כשחוגגים. כדי למנוע מצבים לא נעימים ואפילו בעיות משפטיות, הגבילו את כמות השתייה לשני משקאות לאדם. שכרות, או אפילו קלות ראש מוגזמת, ולא משנה אם מדובר במנהל בכיר או בעובד זמני, יכולות להיות משעשעות באותו רגע אבל מביכות מאוד בהמשך, שלא לדבר על התנהגות קיצונית שעלולה להיגרם מצריכת יתר של אלכוהול. גם אם מדובר בחגיגה בחמישי בערב, שממנה מפליגים לחופשת סוף השבוע – ודאו שאף אחד לא ישתה יותר מדי ושלכולם יש איך להגיע הביתה בבטחה.

4. ודאו שהעובדים יודעים שמעריכים אותם. ודאו שחלק מהמסיבה מוקדש להכרה במאמצים ובזמן שהעובדים השקיעו במהלך התקופה. הכרת תודה לעובדים היא חלק חשוב מהאירוע ויש כמה דרכים לבטא אותה. אפשר למשל להרים כוסית ולהקדיש אותה להישג ספציפי, אפשר לתת מתנות לכל העובדים או לציין עובדים שהצטיינו בקטגוריות שונות. רק אל תגזימו – ראו סעיף מספר 1.

חנוכה נחגג קרוב לסוף השנה האזרחית, כך שהוא יכול להיות גם אירוע שבו מסכמים את הישגי השנה שחלפה. הטיפים שלעיל טובים לכל אירוע שמציינים במשרד, ולא משנה אם תחליטו לחגוג בהדלקת נרות חנוכה או במסיבת סילבסטר.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה