המזרח התיכון 2012: מסתמנת עליה במשכורות במרבית הענפים

המזרח התיכון 2012: מסתמנת עליה במשכורות במרבית הענפים

נרשמה עליה בשכר הממוצע במשק במרבית הענפים. המשכורת של HR דווקא במגמת צניחה בשיעור של 37%. מומחה למשאבי אנוש "חזרנו למשכורת 2008"

שיתוף
אסטרטגיית שכר

אסטרטגיית שכר

נזקי המיתון הכלכלי והשפעות אביב העמים אולי פגעו בכלכלה המקומית במדינות המזרח התיכון אבל – לא בעובדים. על פי סקר חדש, נרשמה מגמת עליה בשכר הממוצע במרבית הענפים.

על פי סקר השכר של ה-Golf Business, אשר תוצאותיו פורסמו השבוע ב-gulfbusiness.com, חלה עליה במשכורות בענפים רבים במזרח התיכון. הסקר נשען על מידע שהתקבל מחברות השמה וכוח אדם במהלך המחצית הראשונה של 2012.

מהסקר עולה שלצד היציאה האטית מהמיתון, אחד הענפים המתפתחים הם השיווק והמכירות ובהתאם לכך, מי שלקחו את המשכורות הגבוהות ביותר ב-2012 הם מנהלי שיווק ומכירות (עם שכר חודשי ממוצע של כ-11,560 דולר). המשכורת הממוצעת בתחום השיווק והמכירות עלתה בשיעור של 10.4% בהשוואה לשנת 2011.

בדומה לתחום השיווק והמכירות, עליה ניכרת בשכר החודשי הממוצע (בהשוואה לתקופה מקבילה אשתקד) נרשמה גם בענפים שונים במשק וביניהם: ענף הבנייה בו נרשמה עליה בשיעור של 3.1% בשכר, נדלן 6.9%, בנקאות 8%, טכנולוגית מידע 7%, מלונאות 2.6% והתחומים בהם נרשמה העלייה החדה ביותר בשכר הם פרסום עם עליית שכר בשיעור 24% ויחסי ציבור עם עליית שכר בשיעור של 21% ביחס לתקופה מקבילה אשתקד.

ואולם המשכורות ממשיכות לגדול במגזרים שונים, שכרם של מנהלי משאבי אנוש דווקא נמצא במגמת ירידה. אנשי משאבי אנוש נמנו עד לאחרונה בקרב מקבלי השכר השני בגובהו במזרח התיכון אולם בשנה האחרונה המשכורת הממוצעת למשאבי אנוש צנחה בשיעור של 37%. כריסו דניאלס, מנהל בחברת הגיוס וההשמה Morgan McKinly, מסביר שהשכר הממוצע של איש משאבי אנוש צנח עד כדי כך שהוא משתווה לשכר הממוצע ב-2008 (ערב פרוץ המשבר הכלכלי).

הסיבה העיקרית לצניחת השכר הממוצע בענף משאבי אנוש במזרח התיכון, בעוד שאר המשכורות בענפים השונים רק גדלות, טמונה בשינויים במבנה המחלקה. לדברי דניאלס "חשבי שכר, אנשי גיוס והתנהגות ארגונית אשר מנמו בצוות משאבי אנוש כבר אינם עומדים בפני עצמם. דיסציפלינות שונות במחלקת משאבי אנוש הועברו לניהול כללי והן מנוהלת באופן אינטגרטיבי במחלקה. לכן חלה צניחה במשכורות של בעלי התמחויות ספציפיות בענף משאבי אנוש."

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה